Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Serduszko Cytrynki "klekocze"?  (Przeczytany 2626 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Waldemar Piętka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i 5D
  • Miejscowość: Gdynia
Serduszko Cytrynki "klekocze"?
« dnia: Luty 18, 2010, 21:09:53 »
Witam ponownie,

Ostatnio zauważyłem, że silnik w cytrynce wydaje dźwięki zbliżone do klekotania Diesla, :) a przecież to benzynka 1.4i (chyba że ktoś SWAPA zrobił w nocy) :)...

W kabinie jakoś szczególnie tego nie słychać, ale na zewnątrz dosyć wyraźnie. Może nie wszystkie gary grają?

Mechanik coś mówił że to "szklanki" do wymiany... nie jestem jakoś obeznany ale  zdaje się że tzw "szklanki" występują tylko w silnikach 16V?
Po za tym jakiś dużych anomalii nie odczuwam podczas jazdy.

Czy to poważny objaw?

Dziękuję z góry za pomoc

pozdrawiam

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 215
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Serduszko Cytrynki "klekocze"?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 18, 2010, 21:59:27 »
Cytuj

W kabinie jakoś szczególnie tego nie słychać, ale na zewnątrz dosyć wyraźnie. Może nie wszystkie gary grają?


U mnie klekoce sprzęgło - jak wcisnę pedał, to cichnie - sprawdź u siebie :)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Waldemar Piętka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i 5D
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Serduszko Cytrynki "klekocze"?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 18, 2010, 22:04:54 »
Ha! O tym nie pomyślałem. :) Trzeba sprawdzić? Czyli z tymi "szklankami" dobrze mi się wydaje że to jakiś szwindel? :)

A to poważna wada jakaś? Sprzęgło do wymiany? Czy ten typ tak ma? :)

Offline Mariusz Olczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: był ZX 1.4i - TU3M KDY+gaz 5d. 92r avantage
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: Serduszko Cytrynki "klekocze"?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 18, 2010, 22:37:33 »
Lepiej zmień mechanika, bo w 1.4 nie ma szklanek, czyli widać jak się zna na cytrynach. :| Najpierw się dowiedz dokładnie co powoduje ten dźwięk, a później pytaj jak naprawiać.

Offline Tomasz Wroniszewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 067
  • Skąd: Turzany
  • Posiadany samochód: 406 2.0 HDI, C5 '04 2.0 HDi, PF 126p
  • Miejscowość: Rudawa
Re: Serduszko Cytrynki "klekocze"?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 18, 2010, 22:44:30 »
Ja wiem co jest :D Mechanik się popsuł! Mam też 1.4. Zawory klekotają. Regulacja dość prosta: klucz 13, klucz chyba 22, śrubokręt oraz szczelinomierz. Koszt robocizny nie powinien przekroczyć 30zł. Jeśli masz trochę zapału i zdolności to poradzisz sobie sam.

Polecam stetoskop do sprawdzenia. Ale ostrożnie bo nieźle daje po uszach. A mechanikowi powiedz, że szklanki to ma w kuchni :)

Offline Rafal Trzcinski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Dobrzany
  • Posiadany samochód: citroen zx 2.0 16V 165ps
  • Miejscowość: Dobrzany
Re: Serduszko Cytrynki "klekocze"?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 18, 2010, 23:30:10 »
z tymi szklankami to dobre bylo:) heheh pozdrawiam

  • Gość
Re: Serduszko Cytrynki "klekocze"?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 19, 2010, 08:56:22 »
Co do regulacji zaworów, to jest manual na stronce.
Za wygrzebanie go ze staroci wisisz mi piwko ;)
klik

Offline Waldemar Piętka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i 5D
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Serduszko Cytrynki "klekocze"?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 21, 2010, 10:39:46 »
Wielkie dzięki za instrukcję (piwko wpisane do zeszytu:))
Niestety zanim zajmę się regulacją w cytrynce znowu coś nie chce działać...
Podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka check engine (ta pomarańczowa po prawej stronie) po chwili kontrolka zgasła i cytrynka zaczęła tracić moc, aż w końcu silnik się wyłączył....i już nie chciał odpalić co to może być? rozrusznik kręci.. po odłączeniu i podłączeniu akumulatora podczas rozruchu tak jakby się słabo zdusił ale dalej nie odpalił... jakieś problemy z zapłonem.. może cewka? Świece nówki.

Czy to może mieć też związek z zaworami?

Zauważyłem wycieki oleju z tego plastikowego czegoś nad/za silnikiem i tam pod tym jest jakaś wtyczka ubabrana w oleju.. może to jest powód?

Dziękuję wszystkim za pomoc!!

Offline Tomasz Wroniszewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 067
  • Skąd: Turzany
  • Posiadany samochód: 406 2.0 HDI, C5 '04 2.0 HDi, PF 126p
  • Miejscowość: Rudawa
Re: Serduszko Cytrynki "klekocze"?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 21, 2010, 11:19:16 »
Nachlapało Ci oleju z odmy, który wyleciał na wtyczkę od wtryskiwacza i nie łączy już dobrze. Spróbuj najpierw przeczyścić DOBRZE wtyczkę i odpalić. Odłącz ten wąż co łączy pokrywę zaworów z tym plastikiem i zobacz czy nie chlapie olejem. A to coś to plastik łączący monowtrysk z filtrem powietrza.

Offline Waldemar Piętka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i 5D
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Serduszko Cytrynki "klekocze"?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 21, 2010, 20:43:20 »
Czyli rozumiem że komputer po prostu odciął zapłon po zachlapaniu wtyczki? Tam z pod tej obejmy się trochę pociło ale teraz pojawił sie sporawy wyciek zachalapując właśnie tą wtyczkę.

Cytuj
Odłącz ten wąż co łączy pokrywę zaworów z tym plastikiem i zobacz czy nie chlapie olejem.


Pewnie właśnie stamtąd pochodzi wyciek.. Trzeba wymienić jakieś uszczelki czy coś innego?

Jak najlepiej zabezpieczyć te wtyczki żeby w razie czego nie dochodziło do takich sytuacji?

Dziękuję bardzo za pomoc. Już niepierwszy raz i na pewno nieostatni :)

Serdecznie pozdrawiam :)

Offline Tomasz Wroniszewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 067
  • Skąd: Turzany
  • Posiadany samochód: 406 2.0 HDI, C5 '04 2.0 HDi, PF 126p
  • Miejscowość: Rudawa
Re: Serduszko Cytrynki "klekocze"?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 21, 2010, 22:17:50 »
Ja widzę dwa wyjścia. Albo wąż odmy puszczasz na ziemię, albo domowym sposobem robisz oil catch tank. Co to oil catch tank? Taki jakby filtr zatrzymujący mgiełkę oleju która idzie do wtryskiwacza. Zasada działania prosta: Puszka wlot z odmy, jakieś tam sitko i wylot. No i jeszcze na dole śruba aby wypuścić olej. Poszukaj na googlach jak będziesz ciekawy tego. Ja na dniach może dam foto tego urządzenia własnej konstrukcji :D

Offline Waldemar Piętka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i 5D
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Serduszko Cytrynki "klekocze"?
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 21, 2010, 23:37:14 »
Ciekawe rozwiązanie.:) Czyli w trasie przy wysokich obrotach (3000-4500) po prostu bardziej chlapie olejem??
 Dziwne, że inżynierzy nie zastosowali tego rozwiązania w standardzie (po wygoolowaniu są opisy do VW, Opli, Roverów)

A jeżeli mógłbyś polecić coś z allegro czy innych który by się nadał ?
Rozbieżność cenowa spora (90-400zl) jak i rozwiązania różne (z filtrem czy bez). Rozumiem że ten zbiorniczek trzeba po prostu co jakiś czas opróżniać, czy to jest obieg zamknięty??

I jeszcze jakbyś mógł opisać montaż (z fotką :)), co gdzie i jak podłączyć to byłoby super :)

I jeszcze jedno pytanie czy opary uciekające z nieszczelności układu odmy mogą być przyczyną zapachu spalin w kabinie podczas postoju? Czy to raczej sprawka nieszczelnego kolektora wydechowego? Zauważyłem również że na postoju często dym z wydechu "ucieka" pod auto więc może to to... albo to i to :) jest przyczyna zapachu spalin? :)

Offline Waldemar Piętka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i 5D
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Serduszko Cytrynki "klekocze"?
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 22, 2010, 15:59:10 »
Jeszcze szybkie pytanie :)

Czy winowajcą problemu który opisałem wcześniej może być pompa paliwa? Bo zostawiłem samochód u mechanika na diagnozę, oczywiście przekazałem pomocne informacje od Was (czyli czyszczenie złącza wtryskiwaczy, odma itd), a mechanicy dzwonią i mówią że nie mogą znaleźć pompy paliwa? :D

Pompa znajduje się pod siedzeniami z tyłu?

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: Serduszko Cytrynki "klekocze"?
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 22, 2010, 16:37:06 »
zmien warsztat ;)
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Waldemar Piętka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i 5D
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Serduszko Cytrynki "klekocze"?
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 22, 2010, 19:05:43 »
Cytuj

Artur Bryński napisał:
zmien warsztat ;)


No raczej zabieram stamtąd Citronkę :)
Wydaje mi się że gdyby to było coś z pompą to objawiałby się to z nierówną pracą silnika, spadkiem mocy, szarpaniem itp? Dobrze mi się wydaje?

Offline michał Kamiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 958
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: peueot 205, 206 i 207
  • Miejscowość: Lublin
Re: Serduszko Cytrynki "klekocze"?
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 23, 2010, 08:09:33 »
Dobrze ci się wydaje. Tylko totalny laik miałby problemy ze znalezieniem pompy w zx. Mechanik debil.

Offline Waldemar Piętka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i 5D
  • Miejscowość: Gdynia
Re: Serduszko Cytrynki "klekocze"?
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 24, 2010, 14:31:58 »
Witam ponownie :)
1. Jak sprawdzić pompę paliwa? Po wymontowaniu da się ją jakoś sprawdzić?
2. Mam pompę BOSHa polecicie jakieś zamienniki allegro/sklepy internetowe?? (Obdzwoniłem sklepy w okolicy i nie mają)
3. Czy opis usterki pasuje do uszkodzonej pompy? (Pomarańczowa lampka Check Engine, i spadek mocy silnika aż do zgaśnięcia, przypominam o zalanej olejem wtyczce wtryskiwaczy która spadła z mocowania i ma odsłonięte przewody ta rurka spadła)