Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Elektryczna pompa paliwa  (Przeczytany 1625 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Elektryczna pompa paliwa
« dnia: Kwiecień 04, 2010, 00:22:33 »
Witam forumowiczów.Od kilku dni miałem lekki problem z moim podopiecznym.Nie szedł tak jak potrzeba na paliwie zwłaszcza gdy miał maksymalne obciążenie,szarpanie i nierówna praca.Po zczytaniu błędów - przekaźnik pompy paliwa.Ok.Szybkie czyszczenie i kontrola obwodu.Pompa chodzi , paliwo pompuje.Jednak w pewnym momencie silnik przestaje się uruchamiać na benzynie.Słychać pracę pompy , na gazie chodzi bez zarzutu - dziwne bo zazwyczaj bywa na odwrót-więc kontrola przekaźnika , napięcia zasilania i poboru prądu.Pobór minimalny.Efekt jak przy zapchanym dopływie paliwa.No cóż,chciał nie chciał trzeba wyciągnąć pompę.Siatka filtrująca czyściutka więc może zapchany filtr za pompą.Kontrola drożności wypadła bez zarzutu. ??? . Pompa robi mnie w konia .
Faktycznie .Po rozebraniu teoretycznie nierozbieralnej wyszło na jaw uszkodzenie mechaniczne drugiego stopnia sprężania,czyli zatarty mechanizm pompy zębatej .W sumie uporałem się już z tym problemem ,pompka hula jak nowa ale panika była w oczach bo święta za pasem a o kupnie nowej nie ma mowy bo wszystko pozamykane. Tu pokłon w stronę kolegi Maćka Janowskiego za zaangażowanie i praktyczną chęć pomocy przy kupnie. Temat naprawy i szczegółów uszkodzenia mogę rozwinąć na życzenie zainteresowanych.Jednak celem postu  jest przekazanie informacji o potencjalnych objawach i szybkim naprowadzeniu na najlepszą drogę gdy kogoś trafi podobna nieprzyjemność. Postaram się jeszcze wrzucić kilka fotek pompy aby przybliżyć ciekawym jej działanie i budowę .
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Elektryczna pompa paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 04, 2010, 13:28:47 »
Dodam jeszcze , objaw był o tyle nietypowy bo silnik załapywał podczas rozruchu lecz nie mógł się wkręcić na obroty.
Dołączam fotki pompy dla ciekawych.W górnej pokrywie widnieje zawór odpowiedzialny za utrzymanie ciśnienia spoczynkowego,którego nie rozmontowywałem.Samo unieruchomienie zewnętrznego pierścienia pompy zębatej było spowodowane nagromadzeniem pyłu z węglowych szczotek i miedzi z komutatora,które normalnie są przetłaczane do filtra lecz w przypadku zakończenia pracy pompy część z unoszących się w paliwie drobinek opada na dno pompy i jest wciągnięta podczas ponownego rozruchu do jej korpusu.
Podobną awarię może wywołać również jazda na pustym zbiorniku paliwa.Paliwo nie tylko chłodzi pompę ale również ją oczyszcza.To jest przestroga dla miłośników jazdy na samym LPG.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Elektryczna pompa paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 05, 2010, 14:59:42 »
witam.
gratuluje calosciowego i jasnego podejscia do problemu. super watek.
pozdrawiam.
maciek janowski.
p.s. mniemam, analizujac foto nr 3, ze to pompa wyporowa rotacyjna o zazębieniu wewnętrznym.

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Elektryczna pompa paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 05, 2010, 19:39:06 »
Zgadza się Maćku.Jest dokładnie tak jak mówisz.To właśnie ten rodzaj pompy pompa wstępna to rotacyjna dośrodkowa.
Gratuluję fachowości.Kompletne wręcz książkowe nazewnictwo jest oczywiście mile widziane i dosyć często widzę nie boisz się jego używać . Świadczy to o dogłębnej znajomości wielu tematów.
Pozdrawiam.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Grzegorz Grabowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: C-5 V6 3,0 automat, C-5 V6 3,0 LPG manual
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin-Kostrzyn nad Odrą
Re: Elektryczna pompa paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 07, 2010, 00:03:53 »
Ładne zdjęcia

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: Elektryczna pompa paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 07, 2010, 00:23:32 »
Cytuj

Grzegorz Grabowski napisał:
Ładne zdjęcia

Dzięki Grzesiu.
Technicznie takie sobie ale jako poglądowe w zakresie poszczególnych elementów i zasady działania mogą być.
Spieszyłem się bo bez pompki autko nie hula .
Po naprawie  śmiga jak nowa.Ciśnienie 3,4 bara.Przepływu nie mierzyłem bo nie było potrzeby.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )