Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI - 2,2HDI - 2002r] Szarpanie kierownicy  (Przeczytany 1601 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Serafin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 750
  • Skąd: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
  • Posiadany samochód: C5 2,2HDI 16V EXCLUSIVE 2002r.
  • Miejscowość: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
[MkI - 2,2HDI - 2002r] Szarpanie kierownicy
« dnia: Czerwiec 23, 2010, 10:43:47 »
Witam.
Przy przebiegu 157 kkm musiałem wymienić łożyska koła z przodu oraz końcówkę wahacza (pp). Objawami było wycie z przodu i luzy wraz z drganiami na kierownicy. Po wymianie wszystkiego buczenie ucichło z przodu (okazało się, że  z przodu też mam do wymiany łożyska [masakra :( ] ale szarpania na kierownicy jakie były takie są nadal. Mechanik, który robił mojego wieloryba stwierdził, że trzeba wyważyć koła co też uczyniłem. Drgania jak by się zmniejszyły ale nie zniknęły, a za to pojawiło się dziwne dudnienie przy 30 km/h (szarpanie kierownicy najbardziej odczuwalne przy 120 km/h oraz hamowaniu).
Mechanik przyjrzał się oponą i stwierdził, że jedna z nich konkretnie PP jest ząbkowana.
I tu pytanie czy takie objawy mogą być skutkiem wadliwej opony czy też szukać gdzieś indziej.

Pozdrawiam
Swenson

P.S. Czy ktoś się orientuje jakiej firmy łożyska koła są montowane w C5?

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MkI - 2,2HDI - 2002r] Szarpanie kierownicy
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 23, 2010, 15:00:27 »
Sprawdź czy nie kończą się tarcze z przodu  jak miałem u siebie
zużyte to właśnie przy 120km/h odczuwalne było drganie po wymianie tarcz i klocków na nowe spokój, sam sugerujesz że przy hamowaniu są drgania !
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MkI - 2,2HDI - 2002r] Szarpanie kierownicy
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 23, 2010, 21:03:49 »
Ząbkowanie opon mogło być spowodowane ucieknięcia zbiezności poprzez właśne luzy na wachaczu stąd taki efekt,zmień koła z tyłu na przód i sprawdz jak się będzie auto zachowywać i wtedy bedziesz wiedział,na moje oko ząbkowana opona już się nadaje tylko na śmietnik.Pozdro

Offline Wiesław Mazurek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 92
  • Skąd: Warszawa-Mokotów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDI rok prod.2003 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa-Mokotów
Re: [MkI - 2,2HDI - 2002r] Szarpanie kierownicy
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 24, 2010, 20:51:15 »
Witam.Kolego może wjechałeś rozgrzanym autkiem czyli kołami w kałuże w wyniku czego tarcze się sfalowały bardzo częste przypadki uszkodzeń tarcz.Skutki skrzywień opisałes .Pozdrawiam
rodosik

Offline Marcin Serafin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 750
  • Skąd: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
  • Posiadany samochód: C5 2,2HDI 16V EXCLUSIVE 2002r.
  • Miejscowość: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
Re: [MkI - 2,2HDI - 2002r] Szarpanie kierownicy
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 24, 2010, 21:09:12 »
Wielkie dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.
Nasuwa mi się jedno pytanie. A mianowicie w jaki sposób można sprawdzić stan owych tarcz hamulcowych?

Swenson

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MkI - 2,2HDI - 2002r] Szarpanie kierownicy
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 24, 2010, 21:43:09 »
Po pierwsze czy jeszcze są he, żart !!
Sprawdzić grubość ,nie pamiętam minimalnych wymiarów
stan optyczny czy są ranty i wyszczerbienia jak dam radę jutro dodam zdjęcia moich zużytych to porównasz sobie ,w przestrzeni
wentylowanej też lubi się nagromadzić korozja .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Marcin Serafin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 750
  • Skąd: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
  • Posiadany samochód: C5 2,2HDI 16V EXCLUSIVE 2002r.
  • Miejscowość: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
Re: [MkI - 2,2HDI - 2002r] Szarpanie kierownicy
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 24, 2010, 21:52:24 »
nie no wizualnie wyglądają ok.
Ale na logikę biorąc po wjeździe w kałuże przy mocno rozgrzanych tarczach (w co wątpię bo nie kojaże takiego przypadku) mogły się one wygiąć nie znacznie co okiem nie stwierdzę. Więc do kogo mam podjechać by mi to sprawdził, nie wiem tokarz, czy cóś. Zgaduję a chcę mieć pewność więc pytam.

Swenson

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkI - 2,2HDI - 2002r] Szarpanie kierownicy
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 24, 2010, 21:57:37 »
Wstępnie sprawdza sie bicie tarczy mikrometrem zegarowym " na samochodzie".

Offline Mirosław Wilk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0HDI break 2007r.
Re: [MkI - 2,2HDI - 2002r] Szarpanie kierownicy
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 25, 2010, 21:28:02 »
Można tarcze przetoczyć na aucie bez zdejmowania. Robiłem to na Omedze, przy okazji dałem nowe klocki i problem zniknął. Też mi bije teraz kierownica przy hamowaniu i przymierzam się do przetoczenia. Jak nie chcesz przetaczać to trza kupić nowe tarcze.