Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Chłodnica skrzyni automatycznej 4HP20 [mk1]  (Przeczytany 4506 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sebastian Pierzgalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDi Exclusive 2002
  • Miejscowość: Łódź
Chłodnica skrzyni automatycznej 4HP20 [mk1]
« dnia: Lipiec 06, 2010, 14:58:40 »
Witam, czy może ktoś z forumowiczów zakładał/wymieniał na większą pojemność cieplną chłodnicę od skrzyni automatycznej 4HP20? Mam ten kłopot że przy takich upałach i długiej jeździe w mieście słabo sobie radzi skrzynia z nagrzanym olejem. Jeśli tak to proszę o jakieś wskazówki/linki/sugestie i wrażenia po zmianie na większą chłodnicę w automacie.
Pozdrawiam

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: Chłodnica skrzyni automatycznej 4HP20 [mk1]
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 06, 2010, 15:13:54 »
Cytuj

Sebastian Pierzgalski napisał:
Witam, czy może ktoś z forumowiczów zakładał/wymieniał na większą pojemność cieplną chłodnicę od skrzyni automatycznej 4HP20? Mam ten kłopot że przy takich upałach i długiej jeździe w mieście słabo sobie radzi skrzynia z nagrzanym olejem. Jeśli tak to proszę o jakieś wskazówki/linki/sugestie i wrażenia po zmianie na większą chłodnicę w automacie.
Pozdrawiam


Jakie są objawy tego "nieradzenia" z ciepłym olejem? Skąd wiesz, że olej jest za gorący? Masz jakieś dane o jego temperaturze? Masz sprawny układ chłodzenia silnika? Chłodnica nie jest zamulona, zapchana owadami i innymi śmieciami? Akurat termika nie jest słabym punktem skrzyni 4HP20. Więc jeśli uważasz, że jest jej za gorąco, to zacznij od podłączenia jej pod dobry tester do skrzyń, który prawdę Ci powie. A jeśli skrzynia, nawet w największy upał zachowuje się dziwnie, to znaczy, że coś z nią innego jest nie tak i warto się temu głębiej przyjrzeć zanim będzie za późno na w miarę tanią naprawę.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Sebastian Pierzgalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDi Exclusive 2002
  • Miejscowość: Łódź
Re: Chłodnica skrzyni automatycznej 4HP20 [mk1]
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 06, 2010, 15:51:58 »
Z całym szacunkiem ale chciałem uzyskać konkretne info o zamontowaniu innej niż fabryczna chłodnicy oleju do tego typu skrzyni. Kiedyś spotkałem gościa który tak zrobił i bardzo sobie chwalił. Objawy miał podobne, lekkie szarpanie (twarda redukcja) biegu przy jeździe na D. Na letniej skrzyni wszystko cyka idealnie. Tylko na nagrzanym oleju tak się dzieje. Proszę zatem o konkretne odpowiedzi osób które wykonały taki zabieg.
Pozdrawiam

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: Chłodnica skrzyni automatycznej 4HP20 [mk1]
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 06, 2010, 17:44:57 »
chłodnica od skrzyni to ta sama co chłodnica silnika a jak narazie nie spotkałem się z inną niż fabryczna. Co do szarpania to sprawdź konwerter i olej. Może masz problem z elektrozaworami. Napewno nie jest to wina zbyt ciepłego oleju

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Chłodnica skrzyni automatycznej 4HP20 [mk1]
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 06, 2010, 21:38:10 »
No wlasnie, olej. Trzeba sobie odpowiedziec najpierw czy jest w skrzyni taki olej jaki powinien byc oraz czy i kiedy byl zmieniany. Nawet jesli jest w niej wlasciwy czyli Esso LT 71141 to on wieczny nie jest, to w koncu tylko polsyntetyk.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Sebastian Pierzgalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDi Exclusive 2002
  • Miejscowość: Łódź
Re: Chłodnica skrzyni automatycznej 4HP20 [mk1]
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 07, 2010, 10:15:00 »
Panowie, kwestia oleju jest dla mnie jasna od samego początku. Wymieniony na właściwy co opisałem w kilku postach gdzieś na forum wcześniej. Skubana grzeje się i nie wiem jak to zmniejszyć. Chodzi mi o rozwiązanie podobne do tego http://rodiumplatedpipe.blogspot.com/2008/04/oil-cooler-for-peugoet-406.html. Podsumowując olej był wymieniany na właściwy ESSO, elektrozawory są sprawne (na tiptronicu działa wszystko jak trzeba i na letnim oleju). Przy rozgrzanej skrzyni mam wrażenie że lepkość jest inna niż na letnim i dlatego kinetyka jest inna co daje takie a nie inne zachowanie się skrzyni. Ponawiam więc pytanie czy ktoś montował coś podobnego?
Pozdrawiam

Offline Piotr Kopeć

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 Exclusive V6 24V, XM V6
  • Miejscowość: Legionowo
Re: Chłodnica skrzyni automatycznej 4HP20 [mk1]
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 31, 2010, 13:57:11 »
witam,
podlacze sie pod ten watek bo mam podobny objaw w mojej 4hp20 jak zalozyciel watku.
Na zimnym oleju dziala idealnie plynnie przerzuca w gore i redukuje w dol bez zadnego szarpania natomiast jak juz sie olej rozgrzeje to przy redukcji z 3 na 2 i z 2 na 1 czuc uderzenie tak jakby miala problem z wrzuceniem. Im dluzej jezdze po miescie tym mocniejsze jest to uderzenie. Ostatnio wymienilem statycznie olej wiec tylko czesc i subiektywnie wydaje mi sie, ze sie poprawilo ale nadal po nagrzaniu czuc uderzenie przy redukcji tylko juz mniej gwaltowne. Przejade kilkaset km i wymienie drugi raz to bede mial pewnosc, czy pomoglo czy nie. Olej wymienilem bo pierwsze skojarzenie bylo takie, ze olej po rozgrzaniu ma gorsze wlasciwosci i tutaj jest problem - tak jak zalozyciel tego watku. Moja MkI ma przebieg 164k km i podejrzewam, ze to byla pierwsza wymiana oleju w skrzyni jaka ja spotkala - wczesniej nie wnikalem poniewaz wyszedlem z zalozenia, ze skoro citroen twierdzi, ze sie nie wymienia to wymieniac nie trzeba. O chlodnicy nie pomyslalem ale moze to nie jest taki zly pomysl? Gdzies kiedys czytalem, ze dodatkowa chlodnica znacznie zwieksza zywotnosc asb.
Moze ktos znajdzie cos ciekawego w tym temacie. Bede sledzil z ciekawoscia ten watek :)

pozdrawiam

Offline Piotr Kopeć

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 Exclusive V6 24V, XM V6
  • Miejscowość: Legionowo
Re: Chłodnica skrzyni automatycznej 4HP20 [mk1]
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 31, 2010, 14:03:47 »
na szybko w google:

http://midparts.com.pl/Dodatkowa_Chlodnica_1405-2150.html

fajny wykresik obrazujacy zywotnosc asb w zaleznosci od temperatury oleju. Chlodnica kosztuje 305 pln i wg. opisu ma pasowac do kazdego smaochodu.

pozdrawiam

Offline Sebastian Pierzgalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDi Exclusive 2002
  • Miejscowość: Łódź
Re: Chłodnica skrzyni automatycznej 4HP20 [mk1]
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 31, 2010, 14:18:46 »
OK fajnie ale jak to zamontować pod układ z olejem skrzyni?

Offline Sebastian Pierzgalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDi Exclusive 2002
  • Miejscowość: Łódź
Re: Chłodnica skrzyni automatycznej 4HP20 [mk1]
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 31, 2010, 14:22:25 »
U mnie znaczna poprawa nastapiła po sprawdzeniu regulatorów obrotów wiatraka na chłodnicy. Miałem uwalony pierwszy bieg wentylatora i chociaż nie było widać że się płyn chłodniczy grzeje to jednak po wymianie tego regulatora silnik nie nagrzewa się a tym samym skrzynia. Sprawdz czy nie masz uwalonego tego regulatora pierwszego biegu przy chłodnicy (chyba taki szary, bo jest jeszcze bordowy). U mnie po wymianie skrzynia nie nagrzewa się i jest spoko. Nie mam już objawów twardej redukcji po nagrzaniau.

Pozdrawiam

Marek_S

  • Gość
Odp: Chłodnica skrzyni automatycznej 4HP20 [mk1]
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 25, 2015, 13:04:33 »
Mnie ten temat też interesuje .

Offline Sebastian Pierzgalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDi Exclusive 2002
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Chłodnica skrzyni automatycznej 4HP20 [mk1]
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 27, 2015, 22:34:28 »
Dawno nie zaglądałem tutaj. Dodatkowa chłodnica u mnie działa i znacznie poprawiła komfort użytkowania i kulturę pracy ASB. Przeróbka polegała na dotoczeniu u ślusarza dwóch rurek ba bazie śrub mocujących chłodnicę fabryczną 4HP20. Dotoczenie polegało na utworzeniu śruby z wystającym kawałkiem śruby tak aby możliwe było zamontowanie na nich gumowych przewodów jakie połączyłem z dodatkową chłodnicą oleju zamontowaną z przodu przed chłodnicą główną. Koszt dorobienia śrub hmm..., zależy, mnie kosztowało to 100zł. Dla ślusarza nie powinno to być problemem, należy wymontować stare śruby na wzór i dotoczyć takie same z tyle że z przedłużonym zakończeniem. Sugerowałem się rozwiązaniem zaproponowanym tutaj: http://rodiumplatedpipe.blogspot.com/2008/04/oil-cooler-for-peugoet-406.html

Offline Sebastian Pierzgalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDi Exclusive 2002
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Chłodnica skrzyni automatycznej 4HP20 [mk1]
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 05, 2016, 14:29:37 »
Przy okazji wymiany oleju w skrzyni chciałem pokazać zdjęcie dorobionych śrub pozwalających na podłączenie zewnętrznej chłodnicy oleju. Mam dwie do sprzedania.