Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Naprawa mocowania podłokietnika  (Przeczytany 11419 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Naprawa mocowania podłokietnika
« dnia: Wrzesień 07, 2010, 22:02:19 »
Wychodząc na przeciw oczekiwaniom niektórych użytkowników Pikusiów co do naprawy mocowania podłokietnika umieszczam poniżej fotografie z opisem i wymiarami elementu który można sobie samemu dorobić. oczywiście jak się ma odpowiedni sprzęt.
Wystarczy niewielka tokarka, wiertarka stołowa, wiertła, gwintownik M4, piłka do metalu, pilnik iglak kwadratowy  oraz kołek gwintowany i balachowkręt.
Ale po kolei

Na zdjęciu 1 i 2 widać wytoczony element z czarnego ertalonu.
Bieżnia wewnątrz koła została wykonana na wiertarce stołowej. jeśli ktoś ma dostęp to można ten profil wykonać na frezarce.
Należy również wywiercić otwór wiertłem 3,2 pod gwintownik M4. Miejsce wiercenia i wszystkie pomocnicze wymiary są podane

Na zdjęciu 3 pokazałem w którym miejscu należy wykonać rowek  w który wejdzie kołek gwintowany. Rowek został nacięty piłką do metalu a następnie poszerzony i wyrównany za pomocą iglaka

Na zdjęciu  4 gotowy element mocujemy do fotela przy pomocy blachowkręta, oczywiście po uprzednim dopasowaniu elementu tak aby nasz podłokietnik był w pozycji najbardziej nam odpowiadającej. jak znajdziemy najlepsze położenie wiercimy w blasze miejsce pod blachowkręt i mocujemy element
 
Na zdjęciu 5 wkładamy do mocowania podłokietnik i wkręcamy kołek gwintowany do rowka , który został przez nas nacięty

Na zdjęci 6 i 7 cieszymy się z doskonale wykonanej pracy oraz jedziemy na wycieczkę aby wypróbować nowe lepsze  położenie podłokietnika
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Kuba Rosa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 772
  • Skąd: Teresin
  • Posiadany samochód: 308 SW 1,6 BlueHDI 120 KM
  • Miejscowość: Teresin
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 07, 2010, 22:13:24 »
kawał dobrej roboty!

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 07, 2010, 22:21:34 »
Cytuj

Kuba Rosa napisał:
kawał dobrej roboty!


Tak , wiem dzięki za uznanie.
ja ten element zrobiłem sobie sam bo mam narzędzia, materiał i możliwości, ale myślę że można poprosić znajomego  zawodowego ślusarza albo tokarza albo znajomego znajomego co ma smykałkę i taki element wykona lepiej ode mnie w 45 minut za przysłowiową flaszkę 0,7
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Kuba Rosa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 772
  • Skąd: Teresin
  • Posiadany samochód: 308 SW 1,6 BlueHDI 120 KM
  • Miejscowość: Teresin
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 07, 2010, 22:32:30 »
Jarek, możliwe, ale liczy się własna inwencja i pomysłowość forumowiczów :D

Offline Grzegorz Jasinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 972
  • Skąd: Leipzig / Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C4GP 2.0 HDi Aut. Excl. +Peugeot 301 1.6VTi
  • Miejscowość: Leipzig / Gorzow Wlkp.
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 07, 2010, 22:39:03 »
JArku, niezly "zrob to sam" ale szczerze czy taki element sie wogole psuje? Ja to bym szczerze troszke moj podlokietnik podniols do gory bo jak dla mnie za nisko siedzi. Pozdrawiam

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 07, 2010, 22:45:46 »
Cytuj

Grzegorz Jasinski napisał:
JArku, niezly "zrob to sam" ale szczerze czy taki element sie wogole psuje? Ja to bym szczerze troszke moj podlokietnik podniols do gory bo jak dla mnie za nisko siedzi. Pozdrawiam


No właśnie Grzegorzu, psuje się . Mój syn usiadł na podłokietniku i zerwał całe mocowanie. Klejenie nic nie dało. Poza tym większość użytkowników Pikusiów narzeka że podłokietnik opada. Wykonując taki element jak ja, można sobie pozwolić na dowolne położenie podłokietnika. jak spojrzysz  na zdjęcie nr 6 to widać w jakiej idealnej pozycji jest podłokietnik
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Grzegorz Jasinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 972
  • Skąd: Leipzig / Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C4GP 2.0 HDi Aut. Excl. +Peugeot 301 1.6VTi
  • Miejscowość: Leipzig / Gorzow Wlkp.
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 08, 2010, 15:57:11 »
A powiedz mi jedno, w jaki sposob mozna sobie w dowolnym ulozeniu (wysokosci) zablokowac podlokietnik? mowisz ze twoj element  (tak potraf)i? to czy jak ja mam oryginalny  jeszcze caly ten element tez moge jakos zrobic aby np. Ustawic sobie wyzej? cos trzeba dorobic?

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 08, 2010, 17:08:34 »
Cytuj

Grzegorz Jasinski napisał:
A powiedz mi jedno, w jaki sposob mozna sobie w dowolnym ulozeniu (wysokosci) zablokowac podlokietnik? mowisz ze twoj element  (tak potraf)i? to czy jak ja mam oryginalny  jeszcze caly ten element tez moge jakos zrobic aby np. Ustawic sobie wyzej? cos trzeba dorobic?


Przy oryginalnym mocowaniu,  nie masz takiej możliwości regulacji ponieważ jest on montowany na zatrzaski  w profilu blaszanym.
 Natomiast przy moim patencie jest taka możliwość. Nie wiem czy zwróciłeś uwagę na wywiercone dwa otwory pod blachowkręt. To jest właśnie ta regulacja. Tych otworków możemy sobie wywiercić  znacznie więcej i bliżej siebie. Możemy np zrobić sobie całą ścieżkę tak aby regulacja była bardziej płynna. Więc gdy dobierzemy dla siebie optymalne położenie podłokietnika dokręcamy blachowkręt i cała filozofia. Ja u siebie zastosowałem tylko dwa położenia ale to i tak znacznie więcej niż fabrycznie, tym bardziej, że dobrałem  te najlepsze.
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Grzegorz Jasinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 972
  • Skąd: Leipzig / Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C4GP 2.0 HDi Aut. Excl. +Peugeot 301 1.6VTi
  • Miejscowość: Leipzig / Gorzow Wlkp.
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 08, 2010, 17:23:08 »
A jakbym sie jakos dostal sie
do mojego oryginalnego elementu z zatrzaskami i je wylamal! ponawiercal otwory jak u ciebie, pasowalo by? moglbym sobie regulowac?

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 08, 2010, 17:29:58 »
Cytuj

Grzegorz Jasinski napisał:
A jakbym sie jakos doslat do mojego oryginalnego elementu z zatrzaskami i je wylamal! ponawiercal otwory jak u ciebie, pasowalo by?


Raczej wątpię aby to się udało, ponieważ element mocujący oryginalny nie jest wykonany z litego plastiku tylko wylewka użebrowana. Poza tym jedyne miejsce w którym można by zastosować blachowkręt to jest część ruchoma do zamocowania podłokietnika.
 Grzegorzu lepiej nic nie kombinuj czy wyłamuj przy oryginalnym mocowaniu. Dorób sobie takie jak ja i będziesz miał święty spokój. Zawsze możesz wrócić do oryginału, a jak zniszczysz to już koniec.
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Grzegorz Jasinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 972
  • Skąd: Leipzig / Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C4GP 2.0 HDi Aut. Excl. +Peugeot 301 1.6VTi
  • Miejscowość: Leipzig / Gorzow Wlkp.
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 08, 2010, 17:30:52 »
Ale jednego nie rozumiem Jarku. Jak na stale z fotelem przykrecasz ten element? te otwory na blachowkrety sa tylko do regulacji wysokosci podlokietnika. A ktora sroba do mocowania na stale z fotelem? i w jaki sposob reguluje sie poprzez te otwory na blachowkrety? Przeciez w takim razie podlokietnik musi miec jakies zaczepy? ktrore sie zaczepia o te otwory?

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 08, 2010, 18:40:51 »
Cytuj

Grzegorz Jasinski napisał:
Ale jednego nie rozumiem Jarku. Jak na stale z fotelem przykrecasz ten element? te otwory na blachowkrety sa tylko do regulacji wysokosci podlokietnika. A ktora sroba do mocowania na stale z fotelem? i w jaki sposob reguluje sie poprzez te otwory na blachowkrety? Przeciez w takim razie podlokietnik musi miec jakies zaczepy? ktrore sie zaczepia o te otwory?


Jeszcze raz .
Zanim zamontujesz ten element to oczywiście musisz wyciągną stary orginalny zaczep podłokietnika. Po włożeniu wykonanego elementu i dopasowaniu położenia podłokietnika wiercimy otwór pod blachowkręt na wylot  przez element i przez blachę , Następnie przykręcamy element do fotela za pomocą blachowkręta. I już
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 08, 2010, 21:11:46 »
Jarek - szacunek za porady dotyczące podłokietnika , widzę że uważacie podłokietnik za przydatne urządzenie. Proszę o informację czy naprawdę go używacie podczas jazdy. Dla mnie to trochę niepotrzebny gadżet. Jak próbowałem jechać z opuszczonym podłokietnikiem to jednak przeszkadzał mi w prowadzeniu. Być może gdyby wspomaganie kierownicy było mocniejsze to lepiej by się kierowało z ręką na podlokietniku.
Co Wy na to?
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Piotr Kasprzycki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2006 1,6 16V
  • Miejscowość: Katowice
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 08, 2010, 22:10:15 »
Cytuj

Leszek Lampart napisał:
Jarek - szacunek za porady dotyczące podłokietnika , widzę że uważacie podłokietnik za przydatne urządzenie. Proszę o informację czy naprawdę go używacie podczas jazdy. Dla mnie to trochę niepotrzebny gadżet. Jak próbowałem jechać z opuszczonym podłokietnikiem to jednak przeszkadzał mi w prowadzeniu. Być może gdyby wspomaganie kierownicy było mocniejsze to lepiej by się kierowało z ręką na podlokietniku.
Co Wy na to?

Podłokietnik to podstawa, szczególnie na autostradzie.Tempomat, rozsiadas się wygodnie i jedziesz. Ja prawie cały czas mam na nim łokieć nawet w korku.

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 08, 2010, 22:10:35 »
Cytuj

Leszek Lampart napisał:
...widzę że uważacie podłokietnik za przydatne urządzenie. Proszę o informację czy naprawdę go używacie podczas jazdy. Dla mnie to trochę niepotrzebny gadżet. ?


Leszku.
Używanie podłokietnika to rzecz gustu i przyzwyczajenia. Dlatego ma funkcje składania. Ja lubię go używać. Jakby "zimny łokieć" nie był obciachowy to lewa ręka była by non-stop za oknem. Na pewno pomaga w prowadzeniu auta na długich dystansach, na autostradzie, tam gdzie wspomaganie nie odgrywa większej roli  W mieście ma małe zastosowanie
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Grzegorz Jasinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 972
  • Skąd: Leipzig / Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C4GP 2.0 HDi Aut. Excl. +Peugeot 301 1.6VTi
  • Miejscowość: Leipzig / Gorzow Wlkp.
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 08, 2010, 22:20:25 »
Jarku, czyli mam zrozumiec ze kiedy mi sie np. znudzie jedno ustawienie, odkrecam blachowkret przekrecam go lekko i wkrecam ponownie? czyli wg. mojego rozumowania (a ostatnio cos szwankuje :P) robie sobie w tej blasze w fotelu ser szwajcarski?

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 08, 2010, 22:37:32 »
Cytuj

Grzegorz Jasinski napisał:
Jarku, czyli mam zrozumiec ze kiedy mi sie np. znudzie jedno ustawienie, odkrecam blachowkret przekrecam go lekko i wkrecam ponownie? czyli wg. mojego rozumowania (a ostatnio cos szwankuje :P) robie sobie w tej blasze w fotelu ser szwajcarski?


W fotelu nie robisz sera szwajcarskiego  . W fotelu wykonujesz tylko jeden otwór, natomiast w elemencie mocującym możesz wykonać kilka otworów, ale w ten sposób że po przestawieniu w inne położenie otwór  w mocowaniu i otwór w fotelu będzie się pokrywał. Coś na zasadzie rewolweru. Lufa jest jedna i stała a magazynek się kręci
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Grzegorz Jasinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 972
  • Skąd: Leipzig / Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C4GP 2.0 HDi Aut. Excl. +Peugeot 301 1.6VTi
  • Miejscowość: Leipzig / Gorzow Wlkp.
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 09, 2010, 10:19:28 »
aha. czyli w fotelu jest jeden otwor na te blachowkrety i kiedy mamy zamiar sobie np zmienica polozenie podlokietnika odkrecamy blachowkret nastawiamy na drugi otwor w tym elemencie i go tam ponownie przykrecamy? juz rozumiem. '
Ale wydaje mi sie ze byloby lepiej gdyby ten metalowy element w fotelu mial ten otwor na blachowkret gwintowany. wtedy moznabylo by zamiast blachowkretu uzywac mini srobki. :D

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 09, 2010, 11:23:55 »
Cytuj

Grzegorz Jasinski napisał:
aha. czyli w fotelu jest jeden otwor na te blachowkrety i kiedy mamy zamiar sobie np zmienica polozenie podlokietnika odkrecamy blachowkret nastawiamy na drugi otwor w tym elemencie i go tam ponownie przykrecamy? juz rozumiem. '
Ale wydaje mi sie ze byloby lepiej gdyby ten metalowy element w fotelu mial ten otwor na blachowkret gwintowany, wtedy moznabylo by zamiast blachowkretu uzywac mini srobki. :D


Oczywiście Grzegorzu, zamiast blachowkrętu można nagwintować w metalu pod śrubkę np M3, i też będzie trzymało. Ta blacha jest na tyle gruba że można zrobić  3-4 zwoje i też będzie trzymać.
Widzę że już załapałeś.
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Grzegorz Jasinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 972
  • Skąd: Leipzig / Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C4GP 2.0 HDi Aut. Excl. +Peugeot 301 1.6VTi
  • Miejscowość: Leipzig / Gorzow Wlkp.
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 09, 2010, 15:28:42 »
Aha czyli wiem juz o co chodzi. Wiec podczas jazdy nie mozna zmieniac polozenia podlokietnika. A nie uwazasz Jarku ze byloby lepiej gdyby zamiast blachowkretow byla srobka? oczywiscie otwor w blasze w fotelu musialby byc gwintowany.   Ale pomysl naprawde super. Chyba sie wezme do roboty!

Offline Edward Plucha

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Oleśnica
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 2001 r.
  • Miejscowość: Oleśnica
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 09, 2010, 16:44:43 »
Cytuj

Grzegorz Jasinski napisał:
Aha czyli wiem juz o co chodzi. Wiec podczas jazdy nie mozna zmieniac polozenia podlokietnika. A nie uwazasz Jarku ze byloby lepiej gdyby zamiast blachowkretow byla srobka? oczywiscie otwor w blasze w fotelu musialby byc gwintowany.   Ale pomysl naprawde super. Chyba sie wezme do roboty!


Lepsza opcja to niezastąpiony blachowkręt, ponieważ blacha
jest zbyt cieńka, żeby nagwintować wystarczająco długi gwint.
Było: Adler,Trabant 601,Fiat 125p MR,Polonez 1,6,
Espero 1,5.

Pozdrawiam   Edward

Offline Grzegorz Jasinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 972
  • Skąd: Leipzig / Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C4GP 2.0 HDi Aut. Excl. +Peugeot 301 1.6VTi
  • Miejscowość: Leipzig / Gorzow Wlkp.
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 09, 2010, 17:29:56 »
Ale gdy ktos chce czesto zmieniac polozenie to sie ta blacha w fotelu nie "wyrobi" przez blachowkret?

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 09, 2010, 19:32:13 »
Cytuj

Grzegorz Jasinski napisał:
Ale gdy ktos chce czesto zmieniac polozenie to sie ta blacha w fotelu nie "wyrobi" przez blachowkret?


Ale po co często zmieniać położenie.? Raz ustawione w najlepszym położeniu i załatwione na zawsze, chyba że zmieniają się często kierowcy a każdy z nich ma inne preferencje do pozycji podłokietnika. A blachowkręt się tak szybko nie wyrobi. Najwyżej się wymieni na inny. A jak gwint który będzie 2-3 zwoje zerwiesz to już większy problem
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Artur Świderski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 260
  • Skąd: Morąg
  • Posiadany samochód: Citroen BX 14 RE - Chrupek
  • Miejscowość: Morąg
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 09, 2010, 20:34:41 »
A ja mam pytanie do zdjęć nr 6 i 7...
Te "motylki" do regulacji pochylenia oparcia to celowa modyfikacja? Normalnie są one w innym położeniu... W pionie, a poza tym powinny być zamienione między fotelami, bo są odwrotnie...
Tak z ciekawości pytam. Bo jakby się dłużej temu przyjrzeć, to Twój patent wydaje się wygodniejszy od fabrycznego...
???
Let's go horses on the beton...

mgr_rybak

  • Gość
Re: Naprawa mocowania podłokietnika
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 09, 2010, 21:10:50 »
Ale to jest fabryczne. Ja też tak mam.