Jurij Martyniuk napisał:
Pomieszałeś. Bieguny zamieniają się tylko na wyjściu do silnika. Podświetlenie ma stałą polaryzację.
bardzo możliwe, dawno to wyło, szczegółów mogę nie pamiętać.
ed; tutaj ten temat faktycznie pomieszałem, chodziło o + na obu biegunach, diody tego też nie lubią.
Jeśli dasz na obie elektrody +12 V to na diodzie będzie 0 V, co z pewnością jej nie uwali
Przeanalizuję w luźniejszej chwili schemat pod kątem możliwości generowania przepięć. Teraz, z racji późnej pory nie mam do tego już głowy.
Chociaż w moim przypadku dioda na pewno nie umarła od przepięcia, gdyż była w podświetleniu przycisku otwierania schowka nad radiem. W tym miejscu napięcie jest podawane ciągle, nie ma silników i w obwodzie siedzą jeszcze żarówki, które są w stanie wygładzić małe skoki.
Eryk Kozłowski napisał:
Ale nadal jest mowa o przełącznikach na konsoli środkowej a nie drzwiach prawda?
Przełączniki na konsoli maja inną budowę, jednak fizyka pozostaje tam ta sama co dla drzwiowych
Z tego co zaobserwowałem żarówki w nich są prawdopodobnie na wyższe napięcie - barwa przy 12 V to sugeruje. W każdym razie są jakieś odporniejsze, bo nie mam zgłoszeń z pozostałych trzech samochodów o usterce
U mnie też wszystkie dobre stąd brak materiału do przeróbki na diody.