Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana Tarcz i klocków ZX 1.4i  (Przeczytany 1435 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Przemek Jędrzejczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Świebodzice
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i+LPG 75KM 5D 92"
  • Zainteresowania: Motoryzacja / Tuning
  • Miejscowość: Świebodzice
Wymiana Tarcz i klocków ZX 1.4i
« dnia: Listopad 19, 2010, 20:08:47 »
Witam serdecznie!

Zakupiłem nowe tarcze i klocki do swojego ZX-a i będzie trzeba się zabrać za wymianę - moje pytanie dotyczy czy ktoś już wymieniał sam u siebie? Chodzi mi o to jakie potrzebuje klucze, co odkręcić aby zdjąć zacisk, ponieważ nie chciałbym być rozczarowany jak się okaże że nie mam takich kluczy (francuz).

Jeśli ktoś ma schemat wymiany, albo jak to wygląda to prosiłbym bardzo o jakieś wskazówki - na pewno nie jednej osobie się później przydadzą przy wymianie  :-)
Moja cytrynka  :D

  • Gość
Re: Wymiana Tarcz i klocków ZX 1.4i
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 21, 2010, 16:17:27 »
Kombinerki, płaski wkrętak i młotek do pobicia
19stka nasadowa i dużo siły

Offline Przemek Jędrzejczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Świebodzice
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i+LPG 75KM 5D 92"
  • Zainteresowania: Motoryzacja / Tuning
  • Miejscowość: Świebodzice
Re: Wymiana Tarcz i klocków ZX 1.4i
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 21, 2010, 21:22:57 »
Właśnie dzisiaj wymieniłem - powiem że jeśli ma się sprzęt, którego ja nie miałem, to nie powinno być problemu..
Zacisk przykręcony jest od wewnątrz 2 śrubami 19, jeśli by się chciało ściągnąć pół zacisku - bez cylinderków, to są takie dwie dziwne śruby - pięciokąty..

Wiele k** poleciało ;]
Kolejnym problemem może okazać się zardzewiałe śruby trzymające tarcze - ukręcą się główki i trzeba rozwiercać - w moim przypadku na szczęście tylko jedna, druga cała :)

Cylinderki można wepchnąć za pomocą - młotka bądź dwóch śrubokrętów.

Siły faktycznie potrzeba - w moim przypadku tarcza była tak zapieczona że nie chciała zejść i tarcza, w miejscu w którym trze klocek aż się połamała - resztę trzeba było ciąć gumówką ;]

Dopiero zdążyłem wymienić jedną stronę - i moje pytanie dotyczy tego czy potrzebne są te sprężynki - druciki, które były obwiązane wokół klocka, ponieważ kolega powiedział że są zbędne(?)

Pozdrawiam! :)
Moja cytrynka  :D

Offline Michał Chlebowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 372
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: VW Passat 1.8T Trendline '01 + LPG, był: Citroen ZX 1.4i Harmonie '96 + LPG
  • Miejscowość: Poznań
Re: Wymiana Tarcz i klocków ZX 1.4i
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 21, 2010, 22:41:32 »
te sprężynki są potrzebne, ponieważ to one powodują, że klocki się nie ruszają i nie stukają na nierównościach. Poza tym jeśli masz klocki z czujnikami to przeciągasz przez te druciki przewody. Jeśli jest to możliwe to zrób mi proszę fotkę w jaki sposób są zamontowane te druciki u Ciebie, ok?? ja podczas wymiany zdjąłem te druciki i teraz słyszę delikatne stukanie klocków na nierównościach i jakoś nie mogę ogarnąć sposobu założenia tych drucików:)
Citroen - polubisz każdą drogę:-) - ZDJĘCIA

Offline Przemek Jędrzejczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Świebodzice
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i+LPG 75KM 5D 92"
  • Zainteresowania: Motoryzacja / Tuning
  • Miejscowość: Świebodzice
Re: Wymiana Tarcz i klocków ZX 1.4i
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 21, 2010, 23:14:14 »
No właśnie są klocki z czujnikami - których też nie montowałem bo kolega powiedział że są także zbędne.. No ja właśnie z chęcią bym zamontował te sprężynki ale też nie wiem jak były bo on powiedział że zbędne i nie zwracałem uwagi - widziałem właśnie tylko że jakoś czujnik był o nie zahaczony - jak od kogoś się dowiem to napisze :))

Pozdrawiam!
Moja cytrynka  :D

Offline Przemek Jędrzejczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Świebodzice
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4i+LPG 75KM 5D 92"
  • Zainteresowania: Motoryzacja / Tuning
  • Miejscowość: Świebodzice
Re: Wymiana Tarcz i klocków ZX 1.4i
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 22, 2010, 22:36:45 »
Witam!
Mam następne pytanie - nie będę zakładać nowego wątku, więc zapytam tutaj :)
Drodzy koledzy - po wymianie miał ktoś takie coś że jak jadę trasą trochę szybciej i puszczę gaz aby samochód sam się toczył (hamowanie silnikiem) to w tym momencie słyszę z przodu takie jakby wycie i wibracje aż idą po podłodze - nie wiem co to może być i czy jest to związane z wymianą tarcz(y) z klockami, ponieważ 2 jeszcze nie zdążyłem wymienić :)

Pozdrawiam!
Moja cytrynka  :D