Irek Chrustek napisał:
Ratunku!
w moim xm II z 96 2,1td nie dziala panel sterujacy klimatronica. ..Ciemno i gluch wszedzie co to bedzie. Niema funkcji zadnego przycisku i display temperatury jest ciemny. Dziala tylko podswietlenie przy zalaczonych swiatlach. Jak do tego doszlo - raz po raz wylaczal sie wiatraczek pod sufitem i oczywiscie na 2-5 sek. nawiew/wentylator. Potem na dluzej, bylo brak zasilania na panel. Pomyslalem sobie, najwyzszy czas sprawdzic bezpiecznik w komorze silnika. Byl toche nadpalony. Dla pewnosci zalozylem nowy bezpiecznik 30A z nowa oprawka i bezposrednim zasilaniem z akumulatora. Bezpiecznik 23 m.i. - klima, podgrzew tylnej schyby- (nogi kierowcy) jest sprawny. I co, nic, zadnej poprawy. Wszystko martwe.
Jutro jest w planie sprawdzic: Stacyjka i przewod od wtyczki 1-zylowej, przylozyc 12 V na wentylator i....Co robic, sprawdzac dalej?
Mial ktos juz taki przypadek ipodzieli sie doswiadczenien? Na wszystkie wskazowki jestem otwarty. Po kontroli w sobote/niedziele podziele sie na forum, czy przyczyna jest umiejscowiona.
Ma ktos jakas idee, typ?
pozdrowienia dla klubowiczow
Irek
Jak przeanalizujesz schemat połączeń Klimatronika (
644-1/10c), to zobaczysz, że zasilanie przechodzi przez:
- bezpiecznik F2 w komorze silnika,
- przekaźnik 821 załączany przez stacyjkę w pozycji zapłon, bezpiecznik F3, przekaźnik 848 i bezpiecznik F5. Przekaźnik 848 załącza m.in. klimę tylko wtedy, gdy silnik pracuje (a dokładnie - alternator ładuje akumulator).
Sprawdź, czy w czasie, gdy nie działa klimatronik nie działają także inne odłączane przekaźnikiem 848 odbiorniki (podgrzewana szyba i lusterka, podgrzewane fotele-schemat
530-0/10) - to wskazywałoby na problem z 848 lub z ładowaniem akumulatora.
Jeśli natomiast inne odbiorniki zasilane z 848 działają, to prędzej masz gdzieś słaby styk na linii zasilania samego klimatronika (ścieżka zasilania wymieniona powyżej).
Powodzenia
Marek