Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: mechanizm hamulca ręcznego tył tarcza  (Przeczytany 9896 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tadeusz toruń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: lublin
  • Posiadany samochód: citroen xara picasso 2.0hdi
  • Miejscowość: lublin
mechanizm hamulca ręcznego tył tarcza
« dnia: Listopad 12, 2011, 10:55:04 »
witam wszystkich klubowiczów i proszę o pomoc.ostatnia zauważyłem że jedna linka w hamulcu ręcznym do końca nie luzuje się.początkowo myślałem że jest to wina linki.lecz po całkowitym zluzowaniu okazało się że to mechanizm, ta dźwignia przy tylnym zacisku (tył hamulec tarczowe).może ma ktoś jakiś pomysł,czy czeka mnie naprawa i ile to kosztuje...dziekuję za pomoc....pozdrawiam

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: mechanizm hamulca ręcznego tył tarcza
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 12, 2011, 12:05:16 »
Odkręć zaczep linki od zacisku oczyść nasmaruj powinno pomóc miałem to samo i teraz działa.
Darek

Offline tadeusz toruń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: lublin
  • Posiadany samochód: citroen xara picasso 2.0hdi
  • Miejscowość: lublin
Re: mechanizm hamulca ręcznego tył tarcza
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 21, 2011, 18:44:44 »
Cześć Darku.Powiedz mi proszę zaczep od strony koła ???>Bo jak tak to linka chodzi dobrze,lecz ta dźwignia przy kole czasem nie wraca na swoje miejsce,dopiero jak popchnie się ja trochę to wraca,więc czy można to rozebrać ...

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: mechanizm hamulca ręcznego tył tarcza
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 22, 2011, 03:44:59 »
Jak zdejmiesz linkę odkręć nakrętkę kluczem 13 zdejmij ten uchwyt linki misisz go podważyć bo jest na takim wieloklinie jak wycieraczki szyb pod uchwytem jest uszczelniacz podważ delikatnie spryskaj odrdzewiaczem i nasmaruj u mnie pomogło.
Darek

Offline tadeusz toruń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: lublin
  • Posiadany samochód: citroen xara picasso 2.0hdi
  • Miejscowość: lublin
Re: mechanizm hamulca ręcznego tył tarcza
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 24, 2011, 18:42:07 »
Dziękuje serdecznie....spróbuję w sobotę i dam znać jak poszło...pozdrawiam

Offline tadeusz toruń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: lublin
  • Posiadany samochód: citroen xara picasso 2.0hdi
  • Miejscowość: lublin
Re: mechanizm hamulca ręcznego tył tarcza
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 06, 2012, 19:19:40 »
Witam Cię bardzo serdecznie.Wybacz proszę ,ale gubię się powoli w tym wszystkim.Ręczny zrobiłem tak jak mi kazałeś.Działa.Dziękuję... bardzo.!!! A teraz tan alternator...........

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: mechanizm hamulca ręcznego tył tarcza
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 11, 2015, 19:16:41 »
Udało mi się znaleźć ten temat, bo mam to samo.
Po zwolnieniu hamulca ręcznego dźwignia przy prawym tylnym kole nie powraca. Za każdym razem trzeba jej "pomóc" młotkiem. Na jak długo wam to czyszczenie pomogło, bo mechanik powiedział, że zacisk do wymiany a takie czyszczenie to tylko na kilka dni.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Re: mechanizm hamulca ręcznego tył tarcza
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 11, 2015, 22:46:19 »
Irku,nie widziałam na własne oczy więc nie wiem czy w XP jest podobnie jak w C5 z przodu.Zakładam,że tak i takie czyszczenie jak opisane w tym wątku pomoże przy małym zastaniu/korozji/braku smaru.Ja w C5 jak wiesz problem częsty bo ręczny z przodu i musi sobie radzić z częstymi wysokimi temperaturami. Zacisk rozbierz(kupując wcześniej reperaturkę),wymonuj regulator(pewnie jest podobnie jak w c5)i wyczyść drobnym papierkiem ściernym oś(pod dzwigienką)i otwór w zacisku w którym jest osadzona.Następnie nasmaruj,złóż i bedzie działać.Ja w c5 miałam z tym niezłą "panikę" bo po naprawie problem szybko wróćił. Jak sie okazało z winy mechanika.Nie założył nowej uszczelki pod dżwigienke linki,do tego zastosował smar grafitowy,który nie jest odporny na aż takie temp. Użyj smaru specjalnego do hamulców,Taki bezbarwny,w porównaniu do zwykłych jest drogi więc mechanicy(druciarze!)go nie kupuja.Tubka ok 15-25g kosztuje 8-20zł(zależnie od firmy.wielkości)spokojnie starcza na montaz kilku zacisków.Mając zaplecze narzędziowe i pomoc do odpowietrzenia powinienes Sobie poradzić. Reperaturka ok 20zł+10 smar==10 płyn ham.+1-2 godz(zaleznie od warunków)zabawy.Wymiana zacisku to ostatecznośc.

Offline Piotr Rzepkowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 239
  • Skąd: Łobez
  • Posiadany samochód: Citroen C4 GP 1.8 16V 2008 manual
  • Miejscowość: Łobez
Re: mechanizm hamulca ręcznego tył tarcza
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 12, 2015, 09:46:22 »
Spójrz tutaj

Też ostatnio mam taki problem na prawym zacisku. Doraźne użycie odrdzewiacza pomogło, ale podejrzewam, że na chwilę. Jak zrobi się cieplej będę wymieniał tarcze i klocki, to przy okazji zamierzam przejrzeć zaciski jak wyżej. W XP jest taki sam zacisk.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: mechanizm hamulca ręcznego tył tarcza
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 12, 2015, 11:33:31 »
Cytuj

joanna luty napisał:
Irku,nie widziałam na własne oczy więc nie wiem czy w XP jest podobnie jak w C5 z przodu.Zakładam,że tak i takie czyszczenie jak opisane w tym wątku pomoże przy małym zastaniu/korozji/braku smaru.Ja w C5 jak wiesz problem częsty bo ręczny z przodu i musi sobie radzić z częstymi wysokimi temperaturami. Zacisk rozbierz(kupując wcześniej reperaturkę),wymonuj regulator(pewnie jest podobnie jak w c5)i wyczyść drobnym papierkiem ściernym oś(pod dzwigienką)i otwór w zacisku w którym jest osadzona.Następnie nasmaruj,złóż i bedzie działać.Ja w c5 miałam z tym niezłą "panikę" bo po naprawie problem szybko wróćił. Jak sie okazało z winy mechanika.Nie założył nowej uszczelki pod dżwigienke linki,do tego zastosował smar grafitowy,który nie jest odporny na aż takie temp. Użyj smaru specjalnego do hamulców,Taki bezbarwny,w porównaniu do zwykłych jest drogi więc mechanicy(druciarze!)go nie kupuja.Tubka ok 15-25g kosztuje 8-20zł(zależnie od firmy.wielkości)spokojnie starcza na montaz kilku zacisków.Mając zaplecze narzędziowe i pomoc do odpowietrzenia powinienes Sobie poradzić. Reperaturka ok 20zł+10 smar==10 płyn ham.+1-2 godz(zaleznie od warunków)zabawy.Wymiana zacisku to ostatecznośc.


Aśka, znów mnie zadziwiasz (pozytywnie ;) ) - dzięki.

Offline Robert Magiera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Tarnów
Re: mechanizm hamulca ręcznego tył tarcza
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 28, 2015, 16:07:17 »
U mnie chyba jest ten sam problem?Zauważyłem,że ręczny trzyma dopiero na 6stym ząbku.
Edit:
po zajrzeniu pod auto okazało się,że lewa dźwignia nie wraca do końca. Winowajcą okazało się zsunięte gumowe zakończenie pancerza na  dźwigni chroniące linkę przed wodą i innymi czynnikami. Po nasmarowaniu linki  wszystko działa normalnie. Ręczny zaciąga się jak dawniej.