Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problemz długim rozruchem niezależnie od temp. silnika  (Przeczytany 1926 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Piotr Banaszek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 167
  • Posiadany samochód: Xsara I 1.8i 8V 90KM, była Xantia I 1.6 i ZX Aura oraz inne marki
Problemz długim rozruchem niezależnie od temp. silnika
« dnia: Styczeń 03, 2012, 15:30:33 »
Witam,

Auto od zakupu (mam je od niedawna) by się uruchomiło należy dość długo kręcić rozrusznikiem. Temperatura nie ma tu znaczenia, czy było +10C czy -5C, czy poranny rozruch, czy na rozgrzanym silniku. To jest czas ok. 2 razy dłuższy trzymania na rozruchu jak w innych autach jakie miałem i każdy, kto wsiądzie to zauważa, że długawo.

Nie jest to problem, że kicha, coś próbuje zaskoczyć i nie może, lecz trzeba nawet jak jest ciepły, kręcić rozrusznikiem ok. 5 sekund, na co zwrócił nawet uwagę mechanik. Poz zapłonie silnik pracuje równo i bez problemu.
W innych nawet starszych autach na ciepłym silniku nie kręciłem rozrusznikiem dłużej jak ok. 2 sek.

By zmniejszyć spekulację powiem, że świece i kable WN sprawdzone i są OK, podobnie jak filtr paliwa i powietrza. Mimo nienormalności objawu od mechanika usłyszałem, że by to głębiej diagnozować trzeba by pompę podstawić i inne elementy, by wykluczać i skąd brać na podstawienie i powiedział, że nie chce mnie na koszta tych poszukiwań narażać. Mam jeździć i obserwować, może coś się ujawni jak padnie, ja wolę wiedzieć gdzie jest przyczyna i ją usunąć.

Zanim przekręcę do rozruchu czekam aż przestanę słyszeć pompę paliwa po przekręceniu kluczyka by dać jej jakby pełen cykl, czego w innych autach nie robiłem, ale wydaje mi się, że nie ma to wpływu na długość kręcenia rozrusznikiem.

Może ktoś się spotkał z czymś takim w silniku 1,6i i coś podpowie, bo raz, że to mało sympatyczne a dwa, że dwa razy szybciej rozrusznik zarzynam, a i z prądem z aku przy dużych mrozach może być problem by za każdym razem tak długo kręcić.

Pozdrawiam i liczę na jakieś konstruktywne podpowiedzi

Offline Krzysztof Trepka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Cytryna ZX 1.1 miami, C4
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Problemz długim rozruchem niezależnie od temp. silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 03, 2012, 15:39:23 »
A czy przy odpalaniu naciskasz lekko na gaz ? jak nie to może spróbuj ciekawe może załapie szybciej. Warto sprawdzić zawsze to jakiś trop do dalszych poszukiwań.

Offline Piotr Banaszek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 167
  • Posiadany samochód: Xsara I 1.8i 8V 90KM, była Xantia I 1.6 i ZX Aura oraz inne marki
Re: Problemz długim rozruchem niezależnie od temp. silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 03, 2012, 17:00:25 »
Krzysztof, zapomniałem wspomnieć, że próbowałem rozruchu z lekkim naciśnięciem na gaz, na zimnym silniku i na ciepłym silniku, ale nie powodowało, to żadnej różnicy.

Jeżeli rozruch z lekkim gazem byłby szybszy-lepszy, to o jakim tropie by to mogło świadczyć ?

Chętnie poczytam, co tu jeszcze sprawdzać?

Pozdrawiam

  • Gość
Re: Problemz długim rozruchem niezależnie od temp. silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 03, 2012, 20:46:14 »
Akumulator masz w jakiej kondycji? Świece? Mój na ciepło pali w mgnieniu oka a na zimnym po tygodniu stania 2/3 sekundy. Rozruch zawsze bez gazu i na sprzęgle wciśnietym do oporu.

Offline Piotr Banaszek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 167
  • Posiadany samochód: Xsara I 1.8i 8V 90KM, była Xantia I 1.6 i ZX Aura oraz inne marki
Re: Problemz długim rozruchem niezależnie od temp. silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 04, 2012, 14:04:04 »
U mnie nie ma problemu, że z oporami kręci, lecz problem jest w tym, że długo trzeba kręcić, niezależnie czy silnik ma ok. 90C, czy -5C.
Akumulator radzi sobie z tym, ale jak u Ciebie jest to 2s. to u mnie 4s do 5s.  :-(

Jak pisałem świece i WN są OK jak i filtry i nie wiem czego się uczepić w poszukiwaniu, by kosztów nie zrobić na bez sensu wymiany. Niby żyć z tym można i jeździć, ale wiem, że niepotrzebnie katuję więcej jak trzeba rozrusznik i obawiam się, że w jakimś momencie odmówi mi zapalenia i to wtedy gdy potrzeba będzie największa.

Pozdrawiam

Offline Piotr Grzymski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Skoda Fabia
Re: Problemz długim rozruchem niezależnie od temp. silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 04, 2012, 15:15:35 »
Próbowałeś przed odpaleniem włączyć i wyłączyć zapłon 2, 3 razy w celu napompowania paliwa? Pisałeś, że czekasz aż pompa skończy pracować, może jednak pompa kończy swój żywot i potrzeba jej więcej czasu na dostarczenie paliwa.

Offline Piotr Banaszek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 167
  • Posiadany samochód: Xsara I 1.8i 8V 90KM, była Xantia I 1.6 i ZX Aura oraz inne marki
Re: Problemz długim rozruchem niezależnie od temp. silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 04, 2012, 22:56:22 »
Dzięki za podpowiedź, spróbuję  ;-)

Myślałem, że pompa działa lub nie, czyli 0-1, chociaż wydawało mi się, że jak zrobiłem jakby takie dwa cykle bez kręcenia rozrusznikiem, to jakby było trochę lepiej, ale chyba bardziej to złudzenie, bo do 1s-2s kręcenia rozrusznikiem nie doszedłem.

Jak wspomniałem jeszcze dokładnie potestuję tą radę.

Pozdrawiam

Offline Piotr Banaszek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 167
  • Posiadany samochód: Xsara I 1.8i 8V 90KM, była Xantia I 1.6 i ZX Aura oraz inne marki
Re: Problemz długim rozruchem niezależnie od temp. silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 10, 2012, 21:08:01 »
Piotrze,

Mimo prób 2 i 4 przekręcania kluczyka na zapłon, ale bez kręcenia rozrusznikiem, to nie wpływa, to na skrócenie czasu kręcenia rozrusznikiem.
Czyli chyba nie jest, to dogorywanie pompy paliwa, że za mało podaje paliwa lub, że ma za małe ciśnienie, co może powodować to długie kręcenie rozrusznikiem u mnie.

Pozdrawiam

Offline Piotr Grzymski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Skoda Fabia
Re: Problemz długim rozruchem niezależnie od temp. silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 11, 2012, 11:42:02 »
W takim razie nie mam pomysłu co go boli.
Objawy wskazują na to, że z opóźnieniem dostaje paliwo, pytanie tylko dlaczego?
Ewentualnie można jeszcze założyć na zasilaniu kawałek przezroczystego przewodu i zaobserwować podczas odpalania czy paliwo nie idzie z powietrzem.
Może problem leży w monowtrysku.
Czy filtr paliwa Ty wymieniałeś, czy był zmieniony, może jest odwrotnie założony. Musi być strzałką do tyłu auta.

Offline Marcin Jankowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 333
  • Skąd: Bailieborough/Gryfice
  • Posiadany samochód: ZX 2.0 16v 157PS i 181Nm
  • Miejscowość: Bailieborough/Gryfice
Re: Problemz długim rozruchem niezależnie od temp. silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 11, 2012, 16:22:46 »
jeśli masz taką możliwość to podmień na drugi przepływomierz powietrza! mam podobny problem z odpalaniem i mechanik podpowiedział mi że przepływomierz powietrza może być przyczyną!
Marcin Jankowski
ZX 2.0 16V 157PS i 181Nm 20.09.1996r. idealny stan

Offline Piotr Banaszek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 167
  • Posiadany samochód: Xsara I 1.8i 8V 90KM, była Xantia I 1.6 i ZX Aura oraz inne marki
Re: Problemz długim rozruchem niezależnie od temp. silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 11, 2012, 17:59:05 »
Dziękuję za podpowiedzi, ale wiem, że będzie problem z przepływomierzem i to dobrym na podstawienie  :-(
a poprawność założenia filtra powietrza sprawdzę przy okazji jakiegoś uniesienia auta, bo pod domem pod chmurką jak się nie ma garażu, to kiepsko kłaść się na mokrej ziemi  :-(

Jak by się pojawiły inne podpowiedzi, to chętnie się z nimi zapoznam  :-)

Pozdrawiam

Offline Krzysztof Stanisławski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Gorenice
  • Posiadany samochód: ZX 1,4i 1996
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Gorenice
Re: Problemz długim rozruchem niezależnie od temp. silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 20, 2012, 16:57:42 »
Miałem podobny problem, jak pewien mech wymienił mi rozrząd i okazało się, że nieprecyzyjnie założył pasek rozrządu - przepuścił rozrząd względem koła zamachowego o 1-2 ząbki. W konsekwencji silnik potrzebował czasu, żeby się odpalić i to charakterystyczne kichnięcie, o którym wspominasz. Po ponownym założeniu paska było już ok

Pozdrawiam

Offline Piotr Banaszek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 167
  • Posiadany samochód: Xsara I 1.8i 8V 90KM, była Xantia I 1.6 i ZX Aura oraz inne marki
Re: Problemz długim rozruchem niezależnie od temp. silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 20, 2012, 19:17:06 »
Dziękuję za podpowiedź :)

Mam to auto od 2 mies. i nie znam historii i ten efekt długiego kręcenia mam od zakupu i mnie irytuje i niepokoi.

Czy to przestawienie rozrządu wpływało Ci jakoś na spalanie, równość pracy silnika, moc it. ???


Chyba zostałem w tej ilości wpisów źle zrozumiany, bo u mnie poza długim "trzymaniu" na rozruszniku nie ma żadnego objawu typu, że chce zapalić ale nie może zapalić, typu kichnięcie itp.

Jest długie kręcenie bez żadnych objawów, że chce zaskoczyć, ale nie może i nagle poprawne uruchomienie i praca silnika.

Gdyby było przysłowiowe "kichanie" to by łatwiej było się skupiać na zapłonie, zasilaniu benzyną czy fazami rozrządu lub nad kompresją silnika.

Pozdrawiam

crprog

  • Gość
Re: Problemz długim rozruchem niezależnie od temp. silnika
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 20, 2012, 21:12:11 »
Może poprostu czunik położenia wału już nawala? w Aurze 1.6i mojej mamy było podobnie kręcił coraz dłużej aż w końcu nie chciał zapalić... wymieniliśmy czujnik i odpala już z "pół obrotu" :)

Offline Piotr Banaszek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 167
  • Posiadany samochód: Xsara I 1.8i 8V 90KM, była Xantia I 1.6 i ZX Aura oraz inne marki
Re: Problemz długim rozruchem niezależnie od temp. silnika
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 20, 2012, 22:35:39 »
Jak zdiagnozowano to, że to sprawka czujnika położenia wału?
Czy czymś jeszcze się to objawiało?
Nie mam możliwości podstawienia by to zweryfikować.

Bo jakoś zaczynam nie ufać mechanikom i nie chcę wpędzić się w niepotrzebny wydatek :(

Jaki był koszt czujnika i wymiany?

Trudne jest do niego dojście, czy można samemu go wymienić?

pozdrawiam

Offline Krzysztof Stanisławski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Gorenice
  • Posiadany samochód: ZX 1,4i 1996
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Gorenice
Moja maszyna nie chce odpalić
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 28, 2012, 21:24:07 »
Witam
Moja maszyna nie odpala. Wcześniej miałem problem z pracą na benzynie (opisany problem w jednym z wątków). Teraz auto nie odpala. Podejrzewam oprócz układu zasilania w paliwo również elektrykę.
Proszę o pomoc - potrzebuję kontakt do dobrego mechanika z okolic Olkusz.

Pozdrawiam Krzysiek