Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Terkotanie silnika  (Przeczytany 1724 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Drogoś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: BYŁ: Citroen ZX 1.4i 93 r., Peugeot 406 2.2 Pb 2000 r., JEST: Citroen C5 2.0i 2002 r.
  • Miejscowość: Zabrze
Terkotanie silnika
« dnia: Maj 02, 2012, 07:35:12 »
Witam. Mam pewien problem z moim ZX. W pewnym zakresie obrotów podczas jazdy pojawia się dziwne terkotanie dosyć głośne... Szukałem po forum i necie informacji na ten temat, znalazłem coś o układzie recyrkulacji spalin, panewkach wału ale żadnych konkretów... Przypadłość ta pojawia się zawsze na benzynie a rzadziej na LPG ale to może zbieg okoliczności. Czy ktoś miał taki problem i wie jak to sprawdzić co to i jak to rozwiązać? Silnik 1.4i 150000 przebiegu. jest zadbany i chodzi po za tym jak zegarek.
Pozdrawiam

Offline Mariusz Olczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: był ZX 1.4i - TU3M KDY+gaz 5d. 92r avantage
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: Terkotanie silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 02, 2012, 12:28:58 »
Co masz na myśli pisząc terkotanie? Opisz to dokładniej. Jest to zależne od obrotów silnika? Im wyższe obroty silnika tym to terkotanie jest szybsze, czy za każdym razem nie zależnie od prędkości czy obrotów silnika  jest stała częstotliwość tego terkotania?

Offline Krzysztof Drogoś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: BYŁ: Citroen ZX 1.4i 93 r., Peugeot 406 2.2 Pb 2000 r., JEST: Citroen C5 2.0i 2002 r.
  • Miejscowość: Zabrze
Re: Terkotanie silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 02, 2012, 14:59:17 »
Terkotanie zależne jest od obrotów silnika, np. dodam mocniej gazu to zaczyna terkotać w miarę jak mocniej docisne gaz to jest głośniejsze ale jednostajna częstotliwość. Tak jak by zależne od chwilowego obciążenia silnika bo kiedy się to zaczyna i ujme gazu to ustaje, no i dziwi mnie to że to raczej się dzieje jak auto chodzi na benzynie bo na LPG rzadziej występuje. Kiedy auto stoi i się dodaje gazu to nic nie słychać. Tylko kiedy auto jedzie czyli silnik jest obciążony

Offline Tomasz Wroniszewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 067
  • Skąd: Turzany
  • Posiadany samochód: 406 2.0 HDI, C5 '04 2.0 HDi, PF 126p
  • Miejscowość: Rudawa
Re: Terkotanie silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 02, 2012, 17:29:50 »
skrzynia biegów?

Offline Krzysztof Drogoś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: BYŁ: Citroen ZX 1.4i 93 r., Peugeot 406 2.2 Pb 2000 r., JEST: Citroen C5 2.0i 2002 r.
  • Miejscowość: Zabrze
Re: Terkotanie silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 02, 2012, 18:50:48 »
Jak to sprawdzić? Skrzynia pracuje dobrze, biegi wchodzą jak należy, nic nie zgrzyta po za tym a terkocze zazwyczaj jak silnik pracuje na benzynie. Dlatego jestem troche skołowany i nie mogę dojść do tego co to a wymieniać po kolei wszystko to też nie jest dobre wyjście

Offline Mariusz Olczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: był ZX 1.4i - TU3M KDY+gaz 5d. 92r avantage
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: Terkotanie silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 04, 2012, 09:36:01 »
Sprawdź ustawienie zapłonu. Może na benzynie robi się spalanie stukowe i dlatego na gazie to nie jest zauważalne. Wychodziłoby na to, że za bardzo przyspieszony zapłon.

Offline Krzysztof Drogoś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: BYŁ: Citroen ZX 1.4i 93 r., Peugeot 406 2.2 Pb 2000 r., JEST: Citroen C5 2.0i 2002 r.
  • Miejscowość: Zabrze
Re: Terkotanie silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 12, 2012, 23:43:27 »
Powiedzcie mi jak powinno się sprawdzać zapłon w tej cytrynie? Na stroboskop? Byłem dzisiaj w norauto po filtr paliwa i przy okazji chciałem żeby sprawdzili zapłon bo to taniocha powinna być a gościu zrobił zdziwione spojrzenie i stwierdził że tego się u nich nie robi bo tym steruje komputer i tego się nie rusza... Porazka jakaś...

Offline Mariusz Olczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: był ZX 1.4i - TU3M KDY+gaz 5d. 92r avantage
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: Terkotanie silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 13, 2012, 10:29:33 »
Zależy jaki masz silnik, czy z cewką zapłonową rozdzielającą iskrę przez impulsy z ECU czy aparat zapłonowy palcem rozdzielacza, który normalnie się ustawia. Jak by nie było w każdym silniku zapłon można sprawdzić. :|

Offline Krzysztof Drogoś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: BYŁ: Citroen ZX 1.4i 93 r., Peugeot 406 2.2 Pb 2000 r., JEST: Citroen C5 2.0i 2002 r.
  • Miejscowość: Zabrze
Re: Terkotanie silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 14, 2012, 22:26:01 »
No właśnie... Dlatego mnie w tym Norauto rozśmieszyli, mają się za renomowany serwis a nie potrafią zapłonu sprawdzić i będą wciskać kit klientowi, że jak komputer steruje zapłonem to się tego nie ustawia i nie da sprawdzić... :/
Co do mojego auta to oglądnąłem dokładnie silnik i z oględzin oraz rozkodowania numeru VIN wynikło, że mam zapłon programowalny. W jaki sposób przeprowadza się ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu w tym ZX 1.4i i ile to może kosztować?

Offline Mariusz Olczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: był ZX 1.4i - TU3M KDY+gaz 5d. 92r avantage
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: Terkotanie silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 14, 2012, 22:43:35 »
Czyli jaki masz ten zapłon?
Jak masz cewkę taką jak na zdjęciu to jest aparat zapłonowy, którym się ustawia zapłon. Jeśli masz to drugie rozwiązanie to ECU steruje zapłonem biorąc sygnały z czujników i jedynie możesz go sprawdzić.

Offline Krzysztof Drogoś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: BYŁ: Citroen ZX 1.4i 93 r., Peugeot 406 2.2 Pb 2000 r., JEST: Citroen C5 2.0i 2002 r.
  • Miejscowość: Zabrze
Re: Terkotanie silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 14, 2012, 23:09:25 »
Ja mam to drugie rozwiązanie gdzie zapłonem steruje ECU. Jestem świadomy, że sam nie moge tu nic zrobić... Ale czy na warsztacie powinni to ustawić i jaki może być mniej więcej koszt takiego zabiegu??

Offline Krzysztof Drogoś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: BYŁ: Citroen ZX 1.4i 93 r., Peugeot 406 2.2 Pb 2000 r., JEST: Citroen C5 2.0i 2002 r.
  • Miejscowość: Zabrze
Re: Terkotanie silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 01, 2012, 01:21:14 »
Witam ponownie.
Dowiedziałem się, że terkotanie silnika to na bank spalanie stukowe i na pewno jest to zbyt wyprzedzony zapłon lub złej jakości paliwo... Doradzono mi aby zatankować wysokooktanowe paliwo a potem już tankować normalną 95 i jeżeli problem powróci to szukać dalej przy zapłonie. Zapłon w tym silniku jest programowalny więc steruje nim komputer i za tą usterke może być odpowiedzialna sonda lambda lub czujnik położenia wału. Co Wy o tym myślicie, czy rzeczywiście mogą to być te czujniki? Wydaje mi się, że jak by to był czujnik położenia wału to raczej auto w ogóle miało by problem z odpaleniem a u mnie pali na dotyk i ja osobiście stawiałbym na lambde. Nie chcę wydawać pieniędzy na wymianę sprawnego czujnika więc chciałem Was się poradzić jak ewentualnie sprawdzić czy to czujnik czy lambda jest uszkodzona, no i czy w ogóle lambda może być odpowiedzialna za spalanie stukowe? Dodam, że oprócz spalania stukowego jest szarpanie autem przy ruszaniu zanim się nie rozgrzeje i zaniki mocy, Tak jak mówię dzieje się tak tylko na benzynie.

Offline Krzysztof Drogoś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: BYŁ: Citroen ZX 1.4i 93 r., Peugeot 406 2.2 Pb 2000 r., JEST: Citroen C5 2.0i 2002 r.
  • Miejscowość: Zabrze
Re: Terkotanie silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 19, 2012, 11:21:27 »
Znalazłem chyba przyczynę stuków. W tym silniku jest zapłon programowalny więc tam nie było co grzebać. Okazało się że przyczyną było złej jakości paliwo... Wyjechałem paliwo do zera, zatankowałem 10L Vpower 100 oktan i 10L Pb 98 i jak ręką odjął :) Przy następnym tankowaniu zaleje już 95 i zobaczymy czy problem wróci :)
Pozdrawiam