Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zakup Xsary. Prośba o porady.  (Przeczytany 3338 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Eugeniusz Święs

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Grodno
  • Posiadany samochód: C5 turer 2.0HDI 138FAP 2009r
  • Miejscowość: Grodno
Zakup Xsary. Prośba o porady.
« dnia: Lipiec 07, 2012, 18:04:15 »
Witam. Jeśli piszę w złym miejscu to przepraszam i proszę mnie przekierować.
Chciałbym zaczerpnąć waszej opinii odnośnie zakupu samochodu. Moja Xantia jest już tak kapryśna że pora zamienić ja na coś młodszego. Za kilka tygodni przymierzam się do zakupu no i chcę auta niezbyt drogiego w utrzymaniu a Xantia potrafi zrujnować portfel. Dużych wymagań nie mam. Komfort musi być lepszy niż w volkswagenach ale nie musi płynąć jak hydrowóz. Wyposażenie czyli przydały by się el.szyby i lusterka no i wspomaganie, klimy być nie musi chociaż nic nie zaszkodzi gdyby była. Chodzi mi o coś sprawdzonego z silników czyli 1.9d no i pytanie czy za kwotę od 7-10 tys. kupie naprawdę zadbany egzemplarz czy to jest raczej niemożliwe? HDI chyba droższe w zakupie no i nie każdy wie jak się z nim obchodzić a jest pewnie delikatniejszy od 1.9D, trochę jak kot w worku przy starym dieslu.  Jeszcze jedna sprawa czy 70KM na Xsarę to nie za mało ? Czy HDI w xsarze  ma dwumasę i FAP albo inne podobne i niepotrzebne rzeczy?? Zaznaczę jeszcze że chodzi mi tylko o nowszy model czyli II. Jakie  są typowe usterki xsary i na co dokładniej trzeba uważać przy zakupie? Co powiecie na puga 206 z podobnym silnikiem??
Proszę o rozsądne porady z plusami i minusami.
Na forum xantii zakochani koledzy doradzają innym hydro do którego już nie ma części nawet na szrotach więc jak czytam czasami o plusach z komfortu to mam dość.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam

Offline Błażej Szałata

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Wąsosz
  • Posiadany samochód: Xsara 1,6 - 16v - 2001r
  • Zainteresowania: wiadomo citroeny i wszystko co z nimi związane
  • Miejscowość: Wąsosz
Re: Zakup Xsary. Prośba o porady.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 07, 2012, 20:51:39 »
Kolego z 1,9d miałem doświadczenie w 206 i powiem ci, że to był koszmar. Nie wiem czy to ten egzemplarz czy wszystkie tak mają ale to było chyba najbardziej zamulone auto jakim jeździłem. Przyśpieszenie miał jak taczka z cegłami :( Całe szczęście, że to było auto kolegi - też się kiedyś nad pługiem z takim motorem zastanawiałem ale po jeździe mi przeszło.
Był ZX - Xsara1 - Megane2
Jest XSARA 2 - 2001 - 1,6 16v + Golf5 1,9tdi

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Re: Zakup Xsary. Prośba o porady.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 07, 2012, 22:38:46 »
Z budżetem do 10 tysięcy jest nieduża szansa na zakup Xsary po remoncie belki. Raczej mało prawdopodobne, że kupisz egzemplarz, któremu ktoś tak serwisował tylne zawieszenie, że nie wymaga ono remontu (no chyba, że od kumatego klubowicza) także na wstępie odlicz sobie "tysiaka" na belkę.

1.9d jest mułem nieprzeciętnym, ale jednocześnie niezawodnym wołem roboczym. On się bardziej rozpędza niż przyspiesza, ale widzę, że jesteś dość zdystansowany do wyposażenia i osiągów przyszłego wozu więc to wcale nie musi być dla Ciebie problem :)

Moja obecna Xsara ma silnik 1.6 16V benzyna (109 KM) i w porównaniu do poprzedniej 1.4 8V (75 KM) to naprawdę rakieta. Silnik... cóż... w sumie to miałem przez rok dwie awarie: padła mi cewka (nowa 300zł, identyczną awarię miałem w poprzedniej Xsarze i to podobno nie jest jakaś dziwna usterka w Xsarach) oraz strzelił mi gumowy wąż od nagrzewnicy (miał prawo po 12 latach ;-)). Poza tym uszczelka pod głowicą też nadawała się do roboty ale to jest sprawa eksploatacyjna i raz na czas trzeba ją po prostu wymienić.

W sumie jeżdżę tą Xsarą od roku i jestem bardzo zadowolony. Silnik 1.6 16V ma opinię jednego z najbardziej udanych benzyniaków Citroena i póki co ja to potwierdzam, a patrząc na faktury od poprzednich (dwóch) właścicieli to rzeczywiście przez tych 150 tys. km nie było żadnej poważnej awarii, a same eksploatacyjne rzeczy (klocki, płyny, filtry...) no i ta cewka i gumowy wąż o których wspomniałem wyżej.

Co ja bym polecił: kupić za 7-8 tysięcy Xsarę II z silnikiem 1.6 16V i pozostałe 2-3 tysiące wydać na jej techniczne dopieszczenie i likwidację bolączek. Dzięki temu będziesz miał samochód, o którego stanie będziesz sporo wiedział, a takim się pewniej jeździ.

Edit: co do diesli ogólnie trudno mi się wypowiedzieć. Poza 1.9d nie dane mi było dłużej obcować z żadną Xsarą na ropę. Jedyne co o nich wiem to to jak rozpoznać Xsarę z dieslem patrząc na nią z przodu. 99% z nich nie ma już górnej części logo na wlocie powietrza - odpadają od wibracji silnika ;-) heh
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Błażej Szałata

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Wąsosz
  • Posiadany samochód: Xsara 1,6 - 16v - 2001r
  • Zainteresowania: wiadomo citroeny i wszystko co z nimi związane
  • Miejscowość: Wąsosz
Re: Zakup Xsary. Prośba o porady.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 07, 2012, 22:48:07 »
No co racja to racja ja kupiłem swoją za 7300 wymieniłem rozrząd+filtry i wyszło niecałe 8000. W tym tygodniu zrobiłem belkę bo była do wymiany od początku więc mam auto za niecałe 9000zł. Rok 2001, 1,6 16v, na bokach nalepki VTS (heheh zagadka dalej nie rozwiązana czy to VTR czy VTS :))
Był ZX - Xsara1 - Megane2
Jest XSARA 2 - 2001 - 1,6 16v + Golf5 1,9tdi

Offline Kuba Wełnowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 68
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1.8 VTS Coupe
  • Zainteresowania: Motocykle,BMX,Cytrynki :) Daewoo
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Zakup Xsary. Prośba o porady.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 08, 2012, 10:53:01 »
Ja swoją jedynkę VTS kupiłem za 5800zł :P
Po wymianie klocków, rozrządu, oleju, i regeneracji belki :)
Sprzedający pokazał mi na to wszystko faktury.
;)

Offline Bartek Stępski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 2004 r, xsara 1.6 break 2002 r
  • Zainteresowania: internet , wszystko po trochu :-)
  • Miejscowość: Lublin
Re: Zakup Xsary. Prośba o porady.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 08, 2012, 11:18:40 »
Ja kupiłem od kolegi z klubu, plusem była własnie zrobiona belka 2002 rok 1.6 16v. Pakiet startowy na razie z 500 zł. Polecam szukać samochodu klubowego - warto poczekać.
:-)

Offline Eugeniusz Święs

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Grodno
  • Posiadany samochód: C5 turer 2.0HDI 138FAP 2009r
  • Miejscowość: Grodno
Re: Zakup Xsary. Prośba o porady.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 08, 2012, 12:24:19 »
ten 1.6 jest bardzo kuszący dla mnie przyznam ale nigdy nie miałem benzyniaka. Ma dobre osiągi no i niższe byłyby kwoty ubezpieczenia. No tylko że do takiego chciałbym już LPG. A czy któryś z was kupiłby taką Xsarę z założonym LPG?? W benzynie i LPG jestem zielony a koledzy mi odradzają że silnik może być do mordowany jak ktoś takie coś już sprzedaje.

damian.z1

  • Gość
Re: Zakup Xsary. Prośba o porady.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 08, 2012, 17:27:14 »
chłopie, kupuj HDI!
a za 10 tys to dwie kupisz !
za takie pienądze to szukaj tip top egzemplarza

Offline Kuba Wełnowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 68
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1.8 VTS Coupe
  • Zainteresowania: Motocykle,BMX,Cytrynki :) Daewoo
  • Miejscowość: Bydgoszcz

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Re: Zakup Xsary. Prośba o porady.
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 09, 2012, 09:25:32 »
Cytuj

Kuba Wełnowski napisał:
http://allegro.pl/citroen-xsara-2-0-vts-163-km-i2456876336.html
http://allegro.pl/citroen-xsara-2-0i16v-vts-wersja-sport-i2463902088.html
http://allegro.pl/sliczna-xsara-vts-klima-czarna-163km-cz-deszczu-i2471728130.html
Te są fajne  zwłaszcza  ta pierwsza


Zwłaszcza, że kolega chce kupić Xsarę II, co wyraźnie zaznaczył :)

Ja za swoją X II z 2000 roku, 1.6 16V VTR z klimą, elektrycznymi szybami i lusterkami, 4 poduchami, ABS-em i czterema 15-calowymi OZ-tami z niemal nowymi oponami letnimi i zimowymi (te 14-tki, na osobnych kołach) dałem 6500zł w lipcu 2011 roku. No ale to było po solidnej negocjacji z powodu agonalnego stanu tylnej belki i lekkiej wgniotki na przednim lewym błotniku. Wg Eurotax-u była wtedy warta 7800zł, więc mając dzisiaj 10 tysięcy warto kupić taką za 7 i resztę przeznaczyć na dopieszczenie.

Co do silnika 1.6 109KM. Czy ja wiem czy trzeba mu gazu? Mi w cyklu mieszanym (70% trasa po drogach krajowych i 30% krakowskie korki) pali niecałe 7,5 litra na setkę. Uważam to za bardzo dobry wynik.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Paweł Lipiec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Xsara 1.8 16V
  • Miejscowość: Kielce
Re: Zakup Xsary. Prośba o porady.
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 09, 2012, 12:17:31 »
ja kiedyś również zastanawiałem się na d Astrą II z 1.9 Diesel na silniku Isuzu polecanym za bezawaryjność. Zdecydowałem się na 1.8 16V i nie żałuję bo 113 KM to myślę takie "minimalne optimum" do przyjemnej jazdy. Nie kupiłbym już auta poniżej 100 koni. A taki VTS 2.0 163 KM to mi się marzy :)

Dodam, że osobiście bardziej podobają mi się Xsary I jak II i wersje Coupe (taka jak jak moja). Do tego w takim kolorze również jak moja :D czy Kuby - nie to że chwalę bo moja tylko porównując auto w tym kolorze do innych stwierdzam fakt iż wizualnie odejmuje mu sporo latek :)

Belkę też robiłem rok temu kompletną. Robiłem w Krakowie i polecam bo mam gwarancję na 3 lata :)

PS. Żałuję tylko, że nie mam Klimy i Szyber :P A no i jeszcze komputera (do spalania, zasięgu itp) ale niestety tego w I nie było :(

Offline Eugeniusz Święs

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Grodno
  • Posiadany samochód: C5 turer 2.0HDI 138FAP 2009r
  • Miejscowość: Grodno
Re: Zakup Xsary. Prośba o porady.
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 09, 2012, 14:34:50 »
No gdybym mial wybrać między bardziej zadbana jedynka a gorzej traktowana dwójka to wybrał bym to pierwsze:-) a ktoś mial stycznosc z tym silnikiem 2.0? Chodzi o to jakie jest spalanie awaryjność koszty części np rozrządu i jak znosi gaz. Dieslem jeździć umiem bo starej konstrukcji 1.9 Td w ciężkiem xantii zszedlem do 6 litrów. Nie trzeba wcale mulic ani jeździć wolno zeby malo palił:-)

Offline Damian Mirecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 651
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1.4i SX 1998; Peugeot 207 RC
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Zakup Xsary. Prośba o porady.
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 09, 2012, 16:46:05 »
Jesli chodzi o te trzy VTS do ktorych linki zostaly podane to juz calkiem dawno wisza na allegro. Ta z bezowym wnetrzem jeszcze calkiem niedawno byla oferowana z uszkodzonym prawym bokiem ;)
Silnik 2.0 daje duzo frajdy z jazdy. Spalenie oczywiscie w duzej mierze zalezy od cyklu jazdy i masy nogi kierowcy. Mnie nigdy nie udalo sie zejsc ponizej 10l/100km. Moje auto nalezalo do dwoch klubowiczow przede mna a co za tym idzie trafil mi sie bardzo zadbany egzemplarz. Jak na razie koszty napraw nie byly duzo wyzsze od Xsary 1.4
Autko ma gaz i wydaje sie go znosic calkiem dzielnie :)
Xsara 2.0 VTS Mk1 - bedzie mi jej brakowac...

damian.z1

  • Gość
Re: Zakup Xsary. Prośba o porady.
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 10, 2012, 00:06:42 »
to w końcu chcesz diesla czy benzyne
ja mam HDI i o takich rzeczach jak rozrząd (co 120 tys km) czy wydatki na silnik to nawet nie myślę, a spalanie w trasie 5L [color=ff0000]****[/color]ioza
tylko trzeba przestrzegać pewnych oólnie znanych regół przy użytkowaniu turbo

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: Zakup Xsary. Prośba o porady.
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 10, 2012, 05:24:44 »
ja rowniez polecam diesla, mialem do czynienia z paroma benzyniakami i jakos nie jestem przekonany do nich, moze zle trafialem. Diesla musisz poszukac dobrego a w tych pieniadzach bez problemu powinienes cos trafic po dobrej selekcji. Co do twoich pytan ani fapu ani dwumasy nie ma, 90 KM spokojnie daje rade a 110 juz jedzie calkiem fajnie, moc zreszta zawsze niskim kosztem mozesz podniesc ale mysle ze to nie jest konieczne. Poczytaj sobie troche o hdi na co zwracac uwage, co jest awaryjne itd.
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Eugeniusz Święs

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Grodno
  • Posiadany samochód: C5 turer 2.0HDI 138FAP 2009r
  • Miejscowość: Grodno
Re: Zakup Xsary. Prośba o porady.
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 10, 2012, 10:13:04 »
Chce albo diesla albo lpg. Z hdi 109 mam doczynienia bo brat ma w 307 sw. Spalanie bajeczne moc i moment obrotowy tez. No tylko koszty serwisowania:-( dwumasa plus fap. Dwie rzeczy niepotrzebne a dają po kieszeni. Dobrze ze xsara nie ma tych cudów:-)

Offline Piotr Łepeta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 308
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V VTR 2001 r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zakup Xsary. Prośba o porady.
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 10, 2012, 15:47:25 »
Ja jeżdzę 1.6 16V Coupe II i  jak najbardziej ten silnik polecam. Zrobiłem już prawie 70 tyś od zakupu i z silnikiem żadnych problemów - jedynie czasem trzeba czyścić przepustnicę.
W 1, 2 osoby jest naprawdę całkiem dynamiczny chociaż też mi się 2.0 marzy :)

Ale za to przy spokojnej jeździe pali mało.

Offline Damian Mirecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 651
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1.4i SX 1998; Peugeot 207 RC
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Zakup Xsary. Prośba o porady.
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 10, 2012, 15:50:32 »
2.0 ma ta wade ze po jakims czasie zaczyna sie marzyc Civic Type R ;)
Xsara 2.0 VTS Mk1 - bedzie mi jej brakowac...

Offline Marek Będkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 751
  • Skąd: Kleczew / niedaleko Konina
  • Posiadany samochód: Xsara II 1,6 Break + Ford Focus 1,6
  • Zainteresowania: auto, koty perskie, muzyka
  • Miejscowość: Kleczew / niedaleko Konina
Re: Zakup Xsary. Prośba o porady.
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 11, 2012, 09:18:04 »
Cytuj

Eugeniusz Święs napisał:
 Co powiecie na puga 206 z podobnym silnikiem??


Przestań, 206 w porównaiu z Xsarą to pomyłka. Xsara jest nieporównywalnie większa i wygodniejsza. W 206 z tyłu miejsca jest jak w Seicento.
A z silnikiem 1,9 D to już w ogóle - nie słysząłem żeby ktoś chwalił a za to nie raz jak narzekali. Znajoma ma coś takiego to wiem z pierwszej ręki.
Jechałem tym kilka razy - z zewnątrz to ładne auto i na tym zalety się kończą ;)


Cytuj

Eugeniusz Święs napisał:
Chce albo diesla albo lpg.


No to szukaj Xsary II z silnikiem 1,6 16 V (silnik ma kod TU5JP4) - sporo osób na tym forum (w tym ja) ma takie auto z gazem i jakoś nikt nie narzeka.
Miałem 4 samochody na gaz więc wiem co mówię. Ten zestaw czyli Xsara 1,6 + LPG jest naprawdę udany. Warto też ustalić jakiego typu instalację ma auto które ktoś chce sprzedać, jeśli Stag albo Brc to nie ma problemu, każdy to ogarnie. Gorzej jak jakiś wynalazek którego nikt nie bedzie chciał podjąć się wyregulowac. To dość istotne w Lpg zwłaszcza jak wcześniej nie jeździłeś na gazie więc lepiej zwczasu uprzedzić, żebyś potem nie był kolejnym oszukanym przez gazomaniaków.

Kup Xsarę II - będziesz zadowolony ::D

Offline Paweł Jurek

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 393
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW, Corsa C 1.2 16V
  • Zainteresowania: psy, rowery, marketing/sprzedaż
  • Miejscowość: Tychy
Re: Zakup Xsary. Prośba o porady.
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 17, 2012, 21:37:30 »
Ale po co pakować się w tak mulasty silnik jak 1.9D - owszem prosta konstrukcja, ale daj sobie trochę radości z jazdy... Policz na spokojnie w Excelu porównanie diesla z LPG - przy obecnych cenach paliw i kosztach serwisowania diesli nieuchronnie wyjdzie Ci 1.6 16V z LPG :) U mnie to w praktyce 8-9 l LPG i sensowna dynamika - a diesla już miałem, bo przesiadłem się ze słynnego 1.5D w Saxo...

Jeden warunek - LPG to kolejne urządzenie w aucie - jeśli dasz się naciągnąć gazownikowi (a takich niemało), to możesz trochę stracić z tego co miałeś zaoszczędzić. Ale jeśli umiesz dogadać się z mechanikami - będzie dobrze :)
Paweł
Peugeot 508 SW Allure, 2.0 HDI, 2013
Corsa C 1.2 16V LPG, 2005
kiedyś: Xsara II Break 1.6 16V LPG, Saxo 1.5D

Offline Rafał Wojnowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Posiadany samochód: Xsara 2.0 HDi Break 2002r.
Re: Zakup Xsary. Prośba o porady.
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 29, 2012, 22:16:02 »
Przed zakupem zwróć uwagę na te elementy:
- belka
- amortyzatory
- przełącznik zespolony

Sam się nadziałem i z tego, co wiem, to nie jako pierwszy.

Offline Marek Będkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 751
  • Skąd: Kleczew / niedaleko Konina
  • Posiadany samochód: Xsara II 1,6 Break + Ford Focus 1,6
  • Zainteresowania: auto, koty perskie, muzyka
  • Miejscowość: Kleczew / niedaleko Konina
Re: Zakup Xsary. Prośba o porady.
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 08, 2012, 12:10:40 »
Prawda jest taka, że belkę można oglądać godzinę i nic się nie stwierdzi. Chyba że jest już kompletny złom i koła stoją w X, ocierają o nadkola a tył skrzypi jak zarwany tapczan ale takiego grata to raczej nikt nie będzie chciał naiwnie sprzedać. Belka zuzywa się powoli i niezauważalnie. Niestety ale tak to wygląda. Robiłem remont belki i z zewnątrz samochód niczym się nie rózni przed i po.
Ewentualnie podejrzane może być jak tył nisko siedzi ale to też nie norma bo u mnie po naprawie belki jest tak jak był.
Wszyscy straszą tą belką a trzeba mieć świadomość, że choć to zawieszenie ma niewątpliwe zalety jak choćby płaska konstrukcja a co za tym idzie w bagażniku nie mamy praktycznie żadnych strat miejsca; to ma też tę cechę / wadę że gołym okiem nic się nie stwierdzi jaki stan jest w środku.

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Re: Zakup Xsary. Prośba o porady.
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 08, 2012, 12:21:33 »
Marek "plus" jest taki, że w Polsce 99% dostępnych w sprzedaży Xsar ma widoczne oznaki zbliżającego się remontu tylnego zawieszenia :-)

Wczoraj w Krakowie widziałem Xsarę, które prawe koło tak "leżało", że chyba tylko dlatego, że miała niskoprofilowe 14-tki to nie obcierała o wewnętrzną stronę nadkola. Było to na parkingu przed Ikeą, facet akurat parkował. Podszedłem, przedstawiłem się i podpowiedziałem mu co jest nie tak... sprawiał wrażenie totalnie zaskoczonego choć przyznał, że raz zastanowiło go to, że tak dziwnie się te koła pochyliły, ale auto normalnie jeździło więc się nie przejmował.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Karol Liebrecht

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Skąd: Świecie
  • Posiadany samochód: Citroen C8 2.0 16v 140KM 2008r
  • Miejscowość: Świecie
Re: Zakup Xsary. Prośba o porady.
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 17, 2012, 21:49:46 »
Prawda jest taka że tylnej belki nie można się bać i jak ma się szczęście to nawet 200 tys mona na tym zawieszeniu przejechać bez remontu. Pozostaje tylko ten stereotyp skomplikowanego pojazdu i cen za części jak z kosmosu co jest kompletną bzdurą. I to pytanie ludzi Citroen a nie bałeś się? Pozdrawiam
Samochody były: Felicja 96r, Xsara 99r, Scenic II 03r, Bravo 97r, 406 98r, Fabia 02r, Felicja 98r, C4 05r, Fabia II 10r, Focus III 14r, 206 04r,