Wszystkie istniejące dokumenty odnoszące się do robienia czegokolwiek z olejem w AM6, np. ten:
Ogólnie dostępna
skrócona instrukcja warsztatowa to jednak nie "wszystkie istniejące dokumenty" . Nie wiem co jest w Lexii w szczególności legalnej i nie wiem co mówi DB na temat inicjalizacji licznika. Niedawno pisałeś, że nie ma dokumentacji jednocześnie linkujesz procedurę spustu oleju/opróżnania skrzyni. W SEDRE znajdziesz rozszerzone materiały. Co Ty rozumiesz przez wymianę oleju w skrzyni? Opróżnianie/Napełnianie/Kontrola poziomu. Przecież dokumentację sam linkujesz, źródłem jest Citroen. Paranoja.
więc nie rozumiem pretensji.
A gdzie pretensje?
bo skrzynia nie ma pełnych 6 litrów
Mylisz się. Serwisówki różnie podają. Dla AM6 proponujesz sposób ustalenia nowej wartości licznika po wymianie statycznej, który może być tylko i wyłącznie dużym przybliżeniem z tego chociażby względu, że stary olej nie będzie trzymał takich samych parametrów chociażby temperaturowych jak nowy w tych samych warunkach. Przyrosty wartości licznika w tych samych warunkach pracy pojazdu wraz ze starzeniem się oleju będą większe. Błąd oszacowania będzie tym większy im starszy olej w skrzyni i/lub cięższa noga kierownika i/lub inne na podstawie, których być może licznik przyrasta. Mało tego Twój "pomysł na licznik" może sprawdzi się w klimacie umiarkowanym a w Australii kompletnie zawiedzie. Dla mnie to jest bez sensu. Kiepska aproksymacja. Dla ciebie się sprawdził. OK, ale to dalej jest n=1. Rozumiesz?
Czego tu można nie rozumieć, bo zaczynam wątpić w ludzkość.
Nie ma nic do rozumienia, bo wszystko jest opisane w dokumentacji serwisowej a diagnoskop i oprogramowanie(korzystałem z DB) informuje użytkownika min. o jaką wartość aktualizować licznik(dla AL4). Informuje o wielu innych rzeczach(np. oczekiwanych ciśnieniach) tylko trzeba wiedzieć na co patrzeć i gdzie szukać.
Po co mi do tego dokumentacja, której Citroen nie zrobił bo oficjalnie twierdzi że oleju się w tej skrzyni w ogóle nie wymienia.
Ło matko z córką. Kto tę dokumentację napisał i dlaczego jest zamieszczona na serwerach Citroena? Kto jest autorem szczegółowych procedur/not dostępnych min. w SEDRE?
Ja nie pisałem że UDANEGO, pisałem że POPRAWNEGO. Przyuczanie UDA się (procedura przejdzie do końca) i przy złej wartości licznika (bo przecież skrzynia nie wie że wartość jest zła), tyle że efekty będą do dupy (skrzynia będzie źle pracować). Wyrażajmy się ściśle.
Podaj mi proszę tę procedurę, którą stosowałeś do przyuczenia TCM krok po kroku. Chcesz precyzji a "uda się' rozumiesz jako operacja się udała tylko pacjent dalej chory.Kręcisz. Dalej nie wiem dlaczego twierdzisz że poprawne wskazania licznika jest konieczne do poprawnego przyuczenia skrzyni.Źródło proszę. Tylko dlatego, że Tobie się nie udało piszesz o efektach jak wyżej. N=1. Każdy wniosek przy n=1 można między bajki włożyć. Rozumiesz?
A co do meritum, w procesie przyuczania skrzynia przeprowadza m.in. uczenie/dostosowanie elektrozaworów i regulatorów ciśnienia oleju, czyli innymi słowy ustala sobie ciśnienia.
W jaki sposób uczą/dostosowują się elektrozawory? Piszesz min. uczenie/ dostosowywanie EVs. Co jeszcze jest częścią procesu przyuczania skrzyni?
bo nie można ustawić ciśnienia medium, którego parametrów fizycznych się nie zna.
Parametry fizykochemiczne oleju są zmienne w czasie. Wiele osób nie dotyka w ogóle licznika i skrzynia jeździ.. lepiej jak przed wymianą.
A skąd skrzynia może znać stan oleju? No chyba zdajesz sobie sprawę, że laboratorium fizykochemicznego nie ma wbudowanego
Ma czujniki ciśnienia dla poszczególnych sprzęgieł np.
Więc w sposób oczywisty poprawna wartość licznika ma wpływ na poprawność przyuczania, bo skoro skrzynia musi znać stan oleju dla dostosowania regulacji ciśnień w trakcie przyuczania, to logiczne jest, że odpowiednia wartość licznika musi być wprowadzona PRZED rozpoczęciem przyuczania, a zła wartość spowoduje złe przyuczanie.
To jest oczywiste tylko dla Ciebie. Wiele w tym myśleniu implikacji, wystarczy, że gdzieś jest fałsz i jakby Ci to powiedzieć ... kaplica. Nie wiem jak działa elektronika w AM6, nie wiem jak funkcjonują mechanizmy autoadaptacyjne, nie znam algorytmów, nie wiem szczegółowo co jest na wejściu i na wyjściu(choć można się domyślać), nie znam się na mechanice płynów dlatego tak arbitralnie jak Ty się nie wypowiadam.
A gdyby skrzynia potrafiła sobie ustalać stan oleju bez tego licznika, to po co byłby ten licznik?
Stan oleju. W sensie ustalenia poziomu, zmiennych w czasie parametrów? Jakich?
Jeśli bardzo Ci zależy to mogę sprawdzić specjalnie dla Ciebie, ale nie wcześniej jak późnym wieczorem, o ile nie jutro.
Tak proszę.
Zrobili mu jednokrotną statyczną przy 110.000 km, czego po prostu się NIE ROBI, każdy spec od ASB Ci to powie - albo się robi przy takim dużym przebiegu dynamiczną, albo kilkukrotną statyczną, bo jednokrotna statyczna i tak oleju nie poprawia prawie wcale (bo czym jest zmieszanie 3 litrów nowego oleju z 4 litrami starej smoły?)
To nie jest jakiś szczególne duży i niebezpieczny(przy statycznej wymianie oleju) przebieg dla ATF eksploatowanego w trasie. Żaden spec mi tego nie powie co Ty próbujesz sugerować, ponieważ spec wie, że nie wie
jak samochód był eksploatowany w szczególności po zmianie właściciela. Lepiej zrobić 1 statyczną przy tym przebiegu niż jeździć dalej ze starym olejem i wbrew temu co piszesz tak się robi choć niewiele to zmienia.
Michał nie dyskutuję już z Tobą. Wrzuć procedurę uczenia, którą przeprowadzałeś, a której nie pamiętasz. Mówisz, że procedura przyuczania jest i diagnoskop prowadzi użytkownika za rączkę, twierdzisz jednocześnie, że kwestii aktualizacji/inicjalizacji licznika nie ma, nie ma procedur wymiany oleju, bo Citroen ich nie zaleca a tak w ogóle to nie oni napisali dokumentację. Komedia i fantasmagorie jak dla mnie. I nie tłucz już tej polityki koncernu odnośnie wymian, bo to zostało dawno na tym forum wyśmiane i każdy kto ma automatyczną skrzynię temat zna.