Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Xsara Picasso 2.0 HDI 90 km - wahacz z wymiennym sworzniem  (Przeczytany 3798 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Gajos

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Citroen C4 GP 1.6HDI '08
  • Miejscowość: Kielce
Xsara Picasso 2.0 HDI 90 km - wahacz z wymiennym sworzniem
« dnia: Kwiecień 11, 2015, 15:24:02 »
Witam wszystkich

                 Od jakiegoś czasu męczyła mnie myśl o luzach na sworzniu wahacza mocowanym do zwrotnicy, wybitych silent block'ach i tulejach tylnych. Po zajrzeniu pod spód okazało się, że wahacz jest kuty (odlewany - zwał jak zwał) a sworzeń jest montowany na stałe (pewnie da się go prasą usunąć jednak nie o tym mowa). W krótkim czasie przejrzałem kilka for aby znaleźć informacje na temat możliwości montażu wahacza z wymiennym sworzniem. I się zaczęło. Znakomita większość tzw. "znawców" tematu twierdziła - nie nie w XP szły z demontowanym sworzniem ale tylko w benzyniakch a w disielach nie ma możliwości zamontowania innego wahacza (z wymiennym sworzniem). Jednak mnie dręczyła myśl o tym ile zmian inżynierzy z PSA musieliby wprowadzić aby zmienić geometrię i sposób montażu innego wahacza w tej samej karoserii - nieopłacalne. Dodatkowo dochodziło to, iż w starym ZX'ie 1.4i miałem wymienny sworzeń (co było wygodne i ekonomiczne). Teraz też tak chciałem i... dopiąłem swego zamówiłem na suchą próbę wahacz Delphi TC2087 przymierzyłem go zmierzyłem poszczególne punkty mocowania do podwozia - powinno pasować. Od dzis jeżdżę Pikolotem 2.0 HDI z nowym wahaczem a jak sworzeń dostanie luzów to nie potrzeba mi nic innego jak klucz oczkowy 17, nasadkę rozmiar 17, młotek i trochę samozaparcia do wybicia sworznia. Jeszcze kilka uwag:

  - silent block jest montowany na dwie śruby. Tą krótszą zamieniono na M8x1,25x16 (co można zaobserwować na stronie
 http://service.citroen.com/) - wcześniej tu była śruba M10x1,25x16,

   - mocowanie wahacza do zwrotnicy. Np. lewa strona - łeb śruby w stronę tyłu samochodu. Chodzi tu o ograniczenie skrętu - część gwintowana śruby dotyka śrub mocujących sworzeń do wahacza

  - wahacz TC2087
  - sworzeń TC952 - 365zł - kpl. na 2 strony

po tych numerach można dobrać sobie wyższą markę niż Delphi. Może i Ameryki nie odkryłem jednakże dobrze podzielić się swoimi doświadczeniami z ludźmi, którzy nie chcą zostawiać kupy kasy w sklepie i drugiej kupy w warsztacie samochodowym naprawiając zawieszenie we własnym zakresie. Jeszcze tylko zdjęcia:
Obecnie - Citroen C4 GP 1.6HDI '08
Wcześniej - Citroen Xara Picasso 2.0 HDI '03
Wcześniej - Citroen ZX 1.4i  Avantage

Offline Bartłomiej Szyszka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Ostrów Wlkp
  • Posiadany samochód: c-crosser,2,2 Hdi,2010
  • Miejscowość: Ostrów Wlkp
Odp: Xsara Picasso 2.0 HDI 90 km - wahacz z wymiennym sworzniem
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 11, 2015, 12:03:27 »
Nie czytając tego wcześniej też tak zrobiłem bo po prostu taki wahacz mi przysłali i jeżdżę teraz na dwóch z wymiennymi końcówkami. :)