Panowie, wymieniłem olej dynamicznie (skrzynia AM6 b) ( odkręciłem korek wlewu, wpuściłem wężyk gumowy dopasowany średnicą do otworu po korku, od spodu wykręciłem tylko przelew. Na pracującym silniku zmieniałem biegi z p na d po kolei i dolewałem olej. Z 10litrów zostało mi może jakieś 1,5litra, z czarnej mazi olej zmienił się na czerwony, tylko trochę ciemniejszy niż nowy w butelce). Lexią zrobiłem adaptację częściową i zerowanie licznika.
Teraz skrzynia zaczęła przeciągać z 2 na 3 i szarpać przy "wysprzęglaniu" podczas dohamowania do zatrzymania i podczas zmian z D na R (nie zawsze). Olej Ravenol T-IV. Po przejechaniu około 200km na liczniku miałem już 6600 jednostek ! Podczas jazdy skrzynia pracuje prawidłowo, tylko to przeciąganie biegów gdy próbuję dynamicznie się rozpędzić (tak do 3/4 zakresu otwarcia przepustnicy).Dodam że mam jakiś problem z silnikiem, przy mocniejszym butowaniu puszcza sadzę z wydechu a mam FAP (pewnie jakaś nieszczelność).W jaki sposób wykonać adaptację (czytałem że po kasowaniu lexią trzeba ręcznie zmieniać biegi. Powoli rozpędzać się do około 1600obrotów potem odpuszczać gaz aż obroty spadną do 1000-1200 i tak 4-8 razy, potem 1600obrotów i zmiana na 2 bieg i tak przez wszystkie biegi aż do 6. Potem zatrzymać auto, dźwignia na p i na włączonym silniku czekać 10minut na zapisanie ustawień), czy może dać spokój z adaptacjami i od razu jechać na wymianę sterownika ?
update: rozmawiałem z Panem Kamilem z Zielonej Góry, podobno guru skrzyń biegów
powiedział że zalałem zły olej. Wg Niego powinien być dextron a ja zalałem RAVENOL T-IV (niby spełnia specyfikacje). Robota skrzyni to 2 dni i 3000zł (demontaż, uszczelnienie + naprawa płyty sterującej).