Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.  (Przeczytany 482083 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2275 dnia: Wrzesień 08, 2022, 23:10:18 »
Tak na chłopski rozum kolor nie powinien mieć znaczenia przy zużyciu, ale materiał. Na białym może być tylko bardziej widać zabrudzenia, które na czarnym także są, ale z uwagi na kolor pozostają mniej widoczne.
 
Czy ja dobrze rozumiem, że ten egzemplarz (https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-2-0hdi-163hp-fullfullnavi-panorama-skora-xenon-hydro-dvd-ID6EQNuZ.html) ma prawdziwą skórę ergo wnętrze powinno być trwalsze
.
Z kolei ten (https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-citroen-c5-cross-tourer-2-0-hdi-163km-wersja-cross-tourer-ID6ERtlP.html) ma ekoskórę, więc będzie mniej trwałe?
 
Dodatkowe pytanie o wersję exclusive – czy w X7 jest ona zawsze oznaczona? Jak rozumiem najpierw napis był na tylnej klapie, a później przeszedł na oba przednie błotniki. Przejście miało miejsce wraz z wymianą znaczka Citroena z końcem 2012 r.? Przydałaby się dokładna historia liftingów, bo X7 miała chyba ich całkiem sporo.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 133
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2276 dnia: Wrzesień 08, 2022, 23:35:03 »
Skóra wytrzymuje, jasne plastiki są kiepskiej jakości. Chodzi głównie o "gumowane" elementy konsoli środkowej i uchwyty drzwi.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 700
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2277 dnia: Wrzesień 09, 2022, 07:21:32 »
Tak na chłopski rozum kolor nie powinien mieć znaczenia przy zużyciu, ale materiał. Na białym może być tylko bardziej widać zabrudzenia, które na czarnym także są, ale z uwagi na kolor pozostają mniej widoczne.
 
Czy ja dobrze rozumiem, że ten egzemplarz (https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-2-0hdi-163hp-fullfullnavi-panorama-skora-xenon-hydro-dvd-ID6EQNuZ.html) ma prawdziwą skórę ergo wnętrze powinno być trwalsze
.
Z kolei ten (https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-citroen-c5-cross-tourer-2-0-hdi-163km-wersja-cross-tourer-ID6ERtlP.html) ma ekoskórę, więc będzie mniej trwałe?
 
Dodatkowe pytanie o wersję exclusive – czy w X7 jest ona zawsze oznaczona? Jak rozumiem najpierw napis był na tylnej klapie, a później przeszedł na oba przednie błotniki. Przejście miało miejsce wraz z wymianą znaczka Citroena z końcem 2012 r.? Przydałaby się dokładna historia liftingów, bo X7 miała chyba ich całkiem sporo.


Tak pierwszy ma pełną skórę - jest prawdziwa. Drugi to tzw. Pół skóra czyli wnętrze fotela masz wypełnione materiałem. Reszta to ekoskóra. Najszybciej strzelają przednie skrajne naroźniki. W białej ekoskórze jednak znacznie później niż w czarnej. Generalnie ja bym nie kupował wersji z ekoskórą. Najwyższą wersją tapicerki jest Criollio czyli brązowa skóra włącznie z obszytą deską. Podsufitka i słupki są z prawdziwej alcantary.
Z tego co się orientuje to powinny być znaczki exclusive. Bo to też inne wyposażenie od golasa.
Lift był w 2011 i w 2012. Pierwszy polegał na innych lampach przód tył (ledy - białe kierunki) drugi w połowie 2012 to nowe szewrony, nowa nawi RT6.
Porównując oba auta to pierwszy jest lepiej wyposażony bo ma jeszcze HIFI audio. Ale ma za to starszą nawi NG4.

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2278 dnia: Wrzesień 09, 2022, 12:41:41 »
Criollio było w jednej wersji kolorystycznej? Nawet jest jeden dostępny na sprzedaż (https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-citroen-c5-2-0-hdi-criollo-1-szy-wlasciciel-salon-polska-ID6ESYzz.html).

Uparłem się jednak na jasne wnętrze, czyli mam do wyboru tylko skórę bądź ekoskórę?

Z tego co piszecie to najlepiej szukać roczniki od połowy 2012 do 2014. BlueHDI już bym nie chciał. Z drugiej strony słyszałem, że Exclusive do 2011 był lepiej wykonany niż później (chyba chodziło o grubsze szyby), ale nie wiem czy to prawda. Czy gdzieś na forum jest wątek o liftach i z czym się wiązały (przykładowo jaka jest różnica między NG4 a RT6?/ czy 2.0 HDI 138 KM jest oparty na silniku z Mk II, czyli powinien być trwalszy od wersji 163 KM?)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 074
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2279 dnia: Wrzesień 09, 2022, 13:46:45 »
...... czy 2.0 HDI 138 KM jest oparty na silniku z Mk II, czyli powinien być trwalszy od wersji 163 KM?)
Nie robi to dużej różnicy bo sama konstrukcja jest niemal identyczna. Są różnice w osprzęcie i tyle.
Raczej wszystkie te 2.0HDi 16V robią po ~500k km bez przygód jeśli drobne usterki są usuwane na czas. W 2.0HDi RHR (głównie MK1 polift, jednak na forum ktoś miał już taki problem w C5 X7) sporo objawia się obecnie przypadków pogiętych korbowodów, to jednak raczej pokłosie dużych przebiegów i zaniedbań w kwestii wtrysków.
Wersje 163 konie mają tendencję do nietrzymania mocy... Gdzieś w czeluściach "internetów" dotarłem kiedyś do informacji że po przekroczeniu 200k km przebiegu ECU w tych silnikach przechodzi na "słabszą mapę" w celu wydłużenia trwałości silnika. Ile tym prawdy? -nie wiem.
Która by to nie była wersja 2.0 HDi mają jeden mankament, wyjąć tam turbinę to dramat dla mechanika.  :D Jest naprawdę przykry dostęp niezależnie od tego w jakim aucie ten silnik się znajduje.

Offline Marek Armata

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Wiocha pod Kielcami
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 PB/LPG rok 2007
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery, słuchawki
  • Miejscowość: Wiocha pod Kielcami
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2280 dnia: Wrzesień 09, 2022, 13:59:46 »
Czyli to jest prawdziwa skóra?

Wysłane z mojego ASUS_I002D przy użyciu Tapatalka


Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 700
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2281 dnia: Wrzesień 09, 2022, 14:02:49 »
Criollo było tylko brązowe. Co do silników to jednak RHR ma miej problemów. Fakt że to drobnostki ale EGR jest praktycznie bezobsługowy a ten ze 163KM np wyciera się cięgno. 163 faktycznie nie trzymają też mocy. Praktycznie na hamowni nie wychodzi 163 ale blisko 140 czyli tyle co w RHR.
Jasne wnętrze to tylko eko lub pełna skóra bez deski.
Nawi NG4 nie ma już wsparcia ale mapy pasują od BMW. Z drugiej strony do RT6 mapy wyszły 2 lata temu fakt że są kompatybilne ze SMEG ale ta nawi też już jest starsza i może się okazać że nie będzie już wsparcia.
Exclusive po 2012 szyby nadal ma podwójne. Chyba po 1 lifcie zniknęło trochę wyposażenia typu oświetlenie nastrojowe czy indeksowane lusterka.
To co dałeś na zdjęciu to prawdziwa skóra. Fotel ma mniej strome boczki.
A dlaczego szukasz tylko manuala?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 074
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2282 dnia: Wrzesień 09, 2022, 14:07:10 »
...Co do silników to jednak RHR ma miej problemów. ....
Osobiście widzę odwrotną tendencję na warsztatach, RHR są starsze i mają większe przebiegi. Problemy ich są zwykle bardziej "obcykane" przez mechaników.

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2283 dnia: Wrzesień 09, 2022, 15:09:20 »
Myślałem, że będę skazany na automat, bo w wyższych wersjach wyposażenia jest ich zapewne więcej. Okazuje się jednak, że manuale też są. Z mojej perspektywy manual jest lepszy, gdyż:

1. Mniej pali (ważne przy obecnych cenach paliw)
2. Teoretycznie mniej problemów mechanicznych. Nie trzeba się zastanawiać czy wymieniać olej, gdzie i jak to robić. Serwis automatu do tanich zapewne nie należy, szczególnie jak coś poważniejszego wyjdzie
3. Lepsza dynamika samochodu, bo z tego co słyszałem automat do szybkich nie należy

Z minusów:
1. Mniejszy komfort
2. Automatów chyba jest więcej i są bardziej poszukiwane

A jak się ma porównanie wersji 138 KM do 140 KM, bo to nie są identyczne silniki? Chyba 140 KM był montowany dłużej, choć później jest rzadziej spotykany od 163 KM. Z kolei 138 KM w PL i chyba ogólnie był dość krótko sprzedawany, ale przykładowo w Belgii jeszcze w 2014 r. był spotykany (chodziło podobno o jakieś względy podatkowe).

Ogólnie jestem raczej pesymistyczny co do poszukiwań. Szukam czegoś z mniejszym i potwierdzonym przebiegiem, a podejrzewam, że osoby posiadające takie egzemplarze nie chcą ich się pozbywać. Co innego wyższe przebiegi. Wówczas nawet miłośnik hydro może poszukiwać czegoś nowszego. Być może wskazany wyżej Criollio to taka właśnie historia.

Mam MK II Exclusive z polskiego salonu i przebiegiem 158 tys. więc ciężko dostrzec sens przesiadać się na MK III z wyższym przebiegiem. Szczególnie że mój egzemplarz powoli robi się białym krukiem

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 700
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2284 dnia: Wrzesień 09, 2022, 20:30:40 »
Mam puga 308 z RHR w manualu i C5 z AM6. Fakt że C5 jest z 2.2 204. Ale AM6 zjada manuala na dzień dobry. Zmiana biegu czy redukcja przy bucie jest błyskawiczna. Jedyny minus to softowy zmulacz przy starcie. Co do kosztów to jednak manual tanio nie wychodzi. Dwumasa ze sprzęgłem szarpnęła 1400 nie licząc robocizny bo robiłem to sam. Przy AM6 mam tylko koszt wymian oleju statycznie.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 074
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2285 dnia: Wrzesień 09, 2022, 22:39:14 »
....

Mam MK II Exclusive z polskiego salonu i przebiegiem 158 tys. więc ciężko dostrzec sens przesiadać się na MK III z wyższym przebiegiem. Szczególnie że mój egzemplarz powoli robi się białym krukiem
To może zostań przy nim... C5 X7 nie będzie lepszy. Hydro jest dużo bardziej zawodne w nich.

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2286 dnia: Wrzesień 10, 2022, 21:37:51 »
....

Mam MK II Exclusive z polskiego salonu i przebiegiem 158 tys. więc ciężko dostrzec sens przesiadać się na MK III z wyższym przebiegiem. Szczególnie że mój egzemplarz powoli robi się białym krukiem

To może zostań przy nim... C5 X7 nie będzie lepszy. Hydro jest dużo bardziej zawodne w nich.

Popieram.
X7 mniejsza widoczność dla wyższych osób,
Mniej schowków a wręcz ich nie ma.
Twardszy
Niżej się siedzi
Zawieszenie bardziej rozbudowane (więcej do naprawy)
Brak indeksowania lusterek nawet w exclusive
MKII
Mniejszy skręt
mniej nowych części oryginalnych newralgicznych ale do opanowania używkami lub inwencją.

Automat pali ok 0,8L/100km więcej ( to jednak prawie jak pompa olejowa). Jest szybki i cichy. Dobry i wygodny do jazdy w miejskich korkach.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2022, 21:52:43 wysłana przez Roman Kłosiński »
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2287 dnia: Wrzesień 11, 2022, 17:08:42 »
No właśnie od mechaników też słyszę, że X7 jest bardziej zawodna i problematyczna. To nie pomaga do przesiadki, choć X7 jednak ładnie wygląda, no i jest nowsza. Okazuje się także, że przy odrobinie cierpliwości egzemplarze niezajechane można znaleźć (https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-2-0hdi-exclusive-30450km-krajowy-i-wl-serwis-aso-garazowany-ID6ETTJN.html), choć cenowo odstraszają i są to raczej sedany niż kombi.
 
Pytanie z innej beczki – na co przesiadają się miłośnicy C5, jak już muszą zmienić wóz na coś nowszego? Jeszcze jakiś czas mogę pojeździć swoją poczciwą C5, ale w końcu przyjdzie czas na zmianę…

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 700
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2288 dnia: Wrzesień 11, 2022, 19:27:19 »

Co do zawiechy to jednak wielowahacze są dużo lepsze od belki z MKII. Tanie w naprawie i fajnie przemyślane. Siłowniki faktycznie są już mniej idiotoodporne, brakuje choćby wężyków powrotnych dla wycieków.
Indeksowanie lusterek jest nawet w Exclusive ale do etapu kastracji.Następca to ciężka decyzja bo po C5 ciężko znaleźć coś dobrego. Jak dla mnie następnym autem mogłaby być Insignia B z 2 litrowym Dieslem i EAT8. Ewentualnie P508 2.0 HDI EAT8.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 074
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2289 dnia: Wrzesień 11, 2022, 23:14:05 »

Co do zawiechy to jednak wielowahacze są dużo lepsze od belki z MKII. Tanie w naprawie i fajnie przemyślane. Siłowniki faktycznie są już mniej idiotoodporne, brakuje choćby wężyków powrotnych dla wycieków.
...
Jakiej belki? Stara C5 ma wahacze wleczone. To ma ciut inne cechy niż zwykła belka skrętna.

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2290 dnia: Wrzesień 12, 2022, 22:09:17 »
Czyli reasumując odradzacie zamiany MK II na X7. Teraz chyba generalnie nie jest dobry moment na zmianę auta, jak ktoś do tego nie jest przymuszony. C5 może aż tak jeszcze nie podrożał, ale patrząc na niektóre inne marki, to samochody z mniejszymi przebiegami potrafią naprawdę sporo kosztować.
 
Ja osobiście nowego Diesla z AdBlue itp. bym się już bał + niestety nie jest to przyszłościowy napęd. Chyba lepiej iść w hybrydę, ale dopracowaną ma tylko Toyota. Pozostałe marki na trasie nie są tak ekonomiczne jak Diesel. Z tego co słyszałem Toyota o dziwo daje radę także na trasie być oszczędna.  Camry kolegi spada mniej więcej tyle ile mój 2.0 HDI.   

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2291 dnia: Wrzesień 13, 2022, 07:54:06 »
Bo silniki spalinowe w hybrydach Toyoty pracują w trybie Atkinsona.Są oszczędne ale kosztem niższej mocy.Coś za coś.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 700
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2292 dnia: Wrzesień 13, 2022, 21:32:44 »
Do póki nie wyjedzie się na trasę. Zwróćcie uwagę że te hybrydy na trasie szybkiego ruchu jadą 90-100 na godzinę. Po drugie wyjące ecvt. Ja jednak wolę Diesla zrobię trasę ponad 1000km na jednym zbiorniku.

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2293 dnia: Wrzesień 14, 2022, 11:40:20 »
Wydaje mi się, że gdzieś w trakcie poprzedniej dekady motoryzacja osiągnęła szczyt pod względem bezproblemowości i niezawodności, choć może w przypadku niektórych marek były to nawet lata 90-te (Mercedes). Aktualnie wybór samochodu przypomina więc trochę wybór pomiędzy mniejszym złem. Z każdym modelem najprawdopodobniej będzie coś mniej lub bardziej problematycznego.
 
Osobiście także wolę Diesla, ale nie można być obojętnym na zachodzące zmiany. Jak w 2018 r. kończyła się sprzedaż C5, to ostatnie sprzedawane egzemplarze to chyba były tylko BlueHDI. Aktualnie weszła nowa C5X i w ofercie nie ma żadnego Diesla…
 
Dla mnie dobre lub w miarę dobre Diesle w C5 skończyły się jakoś w 2015 r., kiedy kończyła się dostępność silników bez AdBlue. Można znaleźć ciekawe egzemplarze od pierwszego właściciela z końca produkcji, kiedy model był teoretycznie najbardziej dopracowany, ale w samym autoryzowanym serwisie odradzano mi silników BlueHDI.
 
Skoro ostatnie warte uwagi egzemplarze C5 mają już 7-10 lat, to niedługo skończy się okres wyboru modeli w bardzo dobrym stanie z w miarę potwierdzoną historią, nawet w ASO. Trochę szkoda, że aktualnie okres na zakup nie jest najlepszy + jak piszecie, Citroen jednak swój szczyt bezproblemowości miał w modelu MK II, a nie X7.   

Online Maciej Madej

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Skąd: Wyżyna Lubelska
  • Posiadany samochód: Citroën, C8, 2.2 HDi ML6CL, 2005, Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektroniczne nowinki, gry komputerowe, auto detailing
  • Miejscowość: Wyżyna Lubelska
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2294 dnia: Wrzesień 14, 2022, 11:56:53 »
Do póki nie wyjedzie się na trasę. Zwróćcie uwagę że te hybrydy na trasie szybkiego ruchu jadą 90-100 na godzinę. Po drugie wyjące ecvt. Ja jednak wolę Diesla zrobię trasę ponad 1000km na jednym zbiorniku.
W ecvt nie występuje wcale to mityczne wycie, o którym wszyscy piszą, jest trochę "tramwajowy" dźwięk, ale nic strasznego. Is300h może zrobić pod 900 km na jednym zbiorniku, a ewentualnie oszczędności dieslem... przepadają, gdy dowiadujemy się o konieczności wymiany zbiornika adblue w bluehdi ;)

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Citroën C8 2.2 HDi (FÁP) Exclusive Gris Aluminium - produkcja listopad 2005
342000 km
Motul 8100 X-Clean+ 5W30

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 074
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2295 dnia: Wrzesień 14, 2022, 12:05:34 »
Do póki nie wyjedzie się na trasę. Zwróćcie uwagę że te hybrydy na trasie szybkiego ruchu jadą 90-100 na godzinę. Po drugie wyjące ecvt. Ja jednak wolę Diesla zrobię trasę ponad 1000km na jednym zbiorniku.
W ecvt nie występuje wcale to mityczne wycie, o którym wszyscy piszą, jest trochę "tramwajowy" dźwięk, ale nic strasznego. Is300h może zrobić pod 900 km na jednym zbiorniku, a ewentualnie oszczędności dieslem... przepadają, gdy dowiadujemy się o konieczności wymiany zbiornika adblue w bluehdi ;)

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Jakie oszczędności? Szczyt oszczędności to Hybryda+ LPG.  :D To naprawdę dobra opcja na dłuższe wyjazdy. Kolega niedawno zakupił Berlingo 1.6HDi bo myślał że będzie taniej... Guzik prawda po miesiącu przeprosił się z Astrą 1.6 LPG a Berlingo używa "od święta".

Online Maciej Madej

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Skąd: Wyżyna Lubelska
  • Posiadany samochód: Citroën, C8, 2.2 HDi ML6CL, 2005, Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja, elektroniczne nowinki, gry komputerowe, auto detailing
  • Miejscowość: Wyżyna Lubelska
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2296 dnia: Wrzesień 14, 2022, 12:34:38 »
Otóż to, hybryda z LPG to już mistrzostwo... w Warszawie CT200h i Priusów zatrzęsienie.

Do pewnego czasu nie rozumiałem fascynacji napędem elektrycznym/hybrydowym aż brat nabył w zeszłym roku ww. ISa. Rewelacja. Cicho, płynnie przy mniejszych prędkościach wspiera się elektrykiem i faktycznie jest jazda o kropelce, 6.5 w trasie również do zrobienia, na dodatek bezawaryjność przewyzszajaca jakakolwiek nową konstrukcję. Fakt, że zestrojenie takiej konfiguracji nie jest dla każdego, można jeździć dynamicznie, ale to nie jest samochód do królów lewego pasa.

Już nie robię OT, w końcu było o C5 dodam od siebie tylko, że jeżeli kupowałbym nowe auto, hybryda Toyoty to byłoby coś co bardzo mocno bym rozważał.
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Citroën C8 2.2 HDi (FÁP) Exclusive Gris Aluminium - produkcja listopad 2005
342000 km
Motul 8100 X-Clean+ 5W30

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2297 dnia: Wrzesień 14, 2022, 14:59:20 »
Jestem podobnego zdania co Maciej. Szkoda tylko, że Toyota/Lexus nie mają rodzinnego Hatchbacka lub Kombi.
 
Zresztą w C5 zastąpienie Hatchbacka wersją sedan w X7 nie było praktyczne. Pewnie dlatego zyskało na atrakcyjności Kombi i jest ich chyba więcej niż sedanów.
 
Niestety rodzinnych Hatchbacków na rynku coraz mniej, a podejrzewam, że sprzedawałyby się lepiej od sedanów. Z tej perspektywy ciekawy jest ruch Citroena z C5X, bo to takie skrzyżowanie Kombi, Hatchbacka i SUV. No ale hybrydy u Citroena bym nie brał. Podejrzewam, że Toyota pozostają klasą dla siebie. W końcu doświadczenie procentuje. 

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 700
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2298 dnia: Wrzesień 14, 2022, 19:48:00 »
Do póki nie wyjedzie się na trasę. Zwróćcie uwagę że te hybrydy na trasie szybkiego ruchu jadą 90-100 na godzinę. Po drugie wyjące ecvt. Ja jednak wolę Diesla zrobię trasę ponad 1000km na jednym zbiorniku.
W ecvt nie występuje wcale to mityczne wycie, o którym wszyscy piszą, jest trochę "tramwajowy" dźwięk, ale nic strasznego. Is300h może zrobić pod 900 km na jednym zbiorniku, a ewentualnie oszczędności dieslem... przepadają, gdy dowiadujemy się o konieczności wymiany zbiornika adblue w bluehdi ;)

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


Jak nie wyje. Każda ecvt wyje bo taką ma konstrukcję. Po prostu aby osiągnąć max moc elektryczną generator musi wejść na max obroty. Wrażenia w Lexie mogą być inne bo to auto jest bardzo dobrze wyciszone. Wsiądź do corollki lub rav4 i zobacz jaka jest różnica.
Następna sprawa dynamika. Porównaj ecvt o podobnej mocy choćby do EAT8 z PSA w hybrydzie.
I prosze nie powtarzajcie hasełek Zientarskiego z reklam o doświadczeniu. W Pluginach mają zdecydowanie gorsze od reszty.


Nie bardzo rozumiem też te obawy przed BHDI. Lejesz tunap'a od czasu do czasu i nie ma problemu. Mało tego szwagier ma insignie B z Adblue trzyma pod chmurką, nic nawet nie dolewa i nie ma żadnego problemu.

Offline Łukasz Bugaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 HDI Exclusive CrossTourer
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 - ktoś zna, oglądał, etc... - tutaj pytamy o auta.
« Odpowiedź #2299 dnia: Wrzesień 19, 2022, 07:50:51 »
Wyje, nie wyje. Po prostu inny tryb pracy, który jednym może przeszkadzać, a innym już nie. Zresztą do wszystkiego można się przyzwyczaić.

Co dokładnie w Pluginach jest gorszego?
 
Co do BHDI to z tego co słyszałem nie chodzi tylko o Adblue. Tam było więcej zmian i ostatecznie silnik jest bardziej problematyczny. To że jeden przypadek jest bezproblemowy wiele nie wnosi. Zresztą wszystko może się zmienić pewnego nieoczekiwanego dnia…

Co do Opla to nie wiem jak teraz wygląda sprawa z blachami. Historycznie to ta marka miała zawsze problem ze rdzą. PSA pod tym względem wypada zdecydowanie lepiej. Nie wiem czy po przejęciu przez PSA, blachy w Oplu uległy poprawie (najlepiej aby miały ocynk, jak to było w C5).