Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...  (Przeczytany 78767 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #100 dnia: Styczeń 18, 2017, 07:19:47 »
Następne broszki dla kochanicy... gratuluję miłości.

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #101 dnia: Styczeń 18, 2017, 09:11:38 »
Michał gdzie i za ile dorwałeś tą nakładkę tylnego zderzaka z chromami ?

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #102 dnia: Styczeń 18, 2017, 13:28:34 »
To był fart. Znajomy znajomego przywiózł V6 Exclusive po dzwonie na części. Właśnie z tego jednego auta dorwałem dokładkę z wydechami, Boczki, konsolę, Navi RT6 i listwy przyokienne chrom. Nie umiem powiedzieć ile kosztowała sama dokładka bo brałem w hurcie :) Ale za samą chciał 700zł, dostał oczywiście sporo mniej.
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #103 dnia: Styczeń 18, 2017, 15:39:59 »
Fart to mało powiedziane... :P Jestem tylko ciekaw jak przerobisz całość na dwa kominy...Tam za bardzo miejsca nie ma :(

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #104 dnia: Styczeń 18, 2017, 15:57:50 »
Było już na forum, nawet zdjęcia tej przeróbki już mam :) Wcale tak źle nie jest! Średnio ogarnięty tłumikarz da radę.
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #105 dnia: Styczeń 18, 2017, 16:17:23 »
O kurczę a możesz te fotki jakoś zapodać ? Będę bardzo wdzięczny :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #106 dnia: Styczeń 18, 2017, 18:40:53 »
To nie moje zdjęcia a nie chcę ich rozpowszechniać bez zgody autora. Zapytam

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #107 dnia: Styczeń 18, 2017, 19:59:44 »
To samochody z dwoma wydechami jak mają rozwiązane że mieści się to z wnęką na kolo zapasowe?

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #108 dnia: Styczeń 18, 2017, 20:19:14 »
To nie moje zdjęcia a nie chcę ich rozpowszechniać bez zgody autora. Zapytam

Dziękuję i czekam na info...

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #109 dnia: Styczeń 18, 2017, 22:23:29 »
To samochody z dwoma wydechami jak mają rozwiązane że mieści się to z wnęką na kolo zapasowe?
nie mają koła zapasowego ani wnęki na koło.Wtedy jest tam duży tłumik.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #110 dnia: Styczeń 19, 2017, 10:14:29 »
Wnękę na koło mają ale na dojazdówkę. Z tego co ja wiem...
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #111 dnia: Styczeń 19, 2017, 11:22:51 »
To samochody z dwoma wydechami jak mają rozwiązane że mieści się to z wnęką na kolo zapasowe?
nie mają koła zapasowego ani wnęki na koło.Wtedy jest tam duży tłumik.

podłoga bagażnika w sensie blacha jest jednakowa we wszystkich :) wersjach C5 X7, to nie C4 Picasso :)

jedne maja pełne koło, drugie dojazdówkę a jeszcze inne "schowek" na zestaw naprawczy w tym miejscu :)

nie jest taka sama.Przy podwójnym wydechu jest inna.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #112 dnia: Styczeń 19, 2017, 12:34:50 »
właśnie ta norma spalin to silniki diesla z dużym tłumikiem i dwoma końcówkami.Są różne głębokości.
Uwierz mi jest inna.Zgłebiałem temat dołożenia dużego tłumika.U mnie jest pełnowymiarowe koło zapasowe i przez to wnęka jest aż do samego zderzaka.Nie upchniesz tam tego:

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #113 dnia: Styczeń 19, 2017, 12:34:57 »
Pod wnękę z pełnowymiarowym kołem nie wejdzie taka hadra





więc wnęka musi być płytka.



FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #114 dnia: Styczeń 19, 2017, 12:35:33 »
hehe, w tym samym czasie i to samo zdjęcie :)
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #115 dnia: Styczeń 19, 2017, 12:43:51 »
nie upieraj się.Jest pod podłogą a dokładnie pod zapasówką.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #116 dnia: Styczeń 19, 2017, 12:44:11 »
właśnie ta norma spalin to silniki diesla z dużym tłumikiem i dwoma końcówkami. Są różne głębokości.


a to niby od kiedy mamy silniki 2,7 i 3.0 HDi ? miały EURO6 ? bo jak mnie się kołace to EURO6 (czyli z AdBlue) mają dopiero BlueHDi :) czyli 150FAP i 180FAP w 2.0 ! a one raczej nie mają podwójnych kominów :)


Mają:
https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-2-0hdi-180-exclusive-kombi-automat-pneumatyka-xenon-nav-gwarancja-fv23-ID6yuB1d.html


tyle że prawdopodobnie prawy komin nie jest podłączony do tłumika... Tak gdzieś tutaj na forum ktoś pisał.
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #117 dnia: Styczeń 19, 2017, 13:02:03 »

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #118 dnia: Styczeń 19, 2017, 13:59:24 »
właśnie ta norma spalin to silniki diesla z dużym tłumikiem i dwoma końcówkami. Są różne głębokości.


a to niby od kiedy mamy silniki 2,7 i 3.0 HDi ? miały EURO6 ? bo jak mnie się kołace to EURO6 (czyli z AdBlue) mają dopiero BlueHDi :) czyli 150FAP i 180FAP w 2.0 ! a one raczej nie mają podwójnych kominów :)


Mają:
https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-2-0hdi-180-exclusive-kombi-automat-pneumatyka-xenon-nav-gwarancja-fv23-ID6yuB1d.html


tyle że prawdopodobnie prawy komin nie jest podłączony do tłumika... Tak gdzieś tutaj na forum ktoś pisał.

NIE mają :) 2 kominów :) maja 1 i dlatego głupio to wygląda na zimnie :)


Kominy ma 2, a tłumik podłączony do 1. Reszta się zgadza. Dlatego też trzeba zrobić tak, aby mój kopcił z obu kominów. Ważne że się da. A co do wnęki na koło zapasowe, to widziałem na własne oczy że w 3.0 hdi tłumik jest pod wnęką na koło, a nie we wnęce pomiędzy kołem a zderzakiem. Wnęka jest płytsza co najmniej o połowę w stosunku do mojej.
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #119 dnia: Styczeń 19, 2017, 16:12:54 »
Tia, a z ramecki lecą bańki...
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #120 dnia: Styczeń 19, 2017, 16:25:59 »
O kurczę a możesz te fotki jakoś zapodać ? Będę bardzo wdzięczny :)
Proszę bardzo, zdjęcia zapożyczone od znajomego. Wyprowadzone z tłumika z 1 rurą, u mnie będzie prościej bo 2.0 hdi ma oryginalnie 2 rurki z tłumika końcowego.





« Ostatnia zmiana: Lipiec 12, 2017, 16:15:47 wysłana przez Michał Nowakowski »
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #121 dnia: Styczeń 19, 2017, 17:20:19 »
Tam prawa jest wspawana głębiej i ścięta pod kątem aby wyłapywać mniej więcej tyle samo co lewa. Widać na wszystko są sposoby :)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Styczeń 19, 2017, 23:37:21 wysłana przez Michał Nowakowski »
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #122 dnia: Styczeń 19, 2017, 19:54:38 »
Dzięki Michale!

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #123 dnia: Styczeń 22, 2017, 10:25:13 »
W dniu wczorajszym dokonaliśmy z kolegą Michałem z Krakowa wymiany mojego RT4 na RT6. Wszystko pięknie zadziałało po wpisaniu vin, USB chodzi, navi też, BT śmiga ze aż miło. Zadowolony wróciłem do domu. Niestety jak parkowałem pod domem zauważyłem że nie działają przednie czujniki zbliżeniowe. Tył działa normalnie a przednie nie reagują. DB niestety nie posiadam. Czy ktoś z szanownych kolegów ma pomysł czym to może być spowodowane i czy bez DB można to ogarnąć?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #124 dnia: Styczeń 22, 2017, 11:20:41 »
Dziękuję za podpowiedź. Jako że jestem elektroniczny matoł, proszę o podanie linku do zassania odpowiedniego programu. Czy mira jest w miarę intuicyjna? Rozumiem ze podaję na USB mire i postępuje zgodnie z instrukcjami na wyświetlaczu? Tak to działa?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)