Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: (MK1) Padło sprzęgło <3 (chyba?)  (Przeczytany 4125 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
(MK1) Padło sprzęgło <3 (chyba?)
« dnia: Grudzień 07, 2016, 15:48:01 »
Coraz bardziej i coraz mocniej czuję miłość do swojego Citroena.


Jakby przewodziku za 1700 zł było mało, dziś - uwaga, uwaga - rozbestwił się na tyle, że postanowił popsuć się, oczywiście jak przystało na auto o moim temperamencie - w środku Krk, w środku korka, na głównej Alei <3 (eh, ma wyczucie szewronek, nie ma co, niby 13 lat, a tylko psoty w głowie).


W pewnym momencie zorientowałem się, że mam problem z wyrzuceniem jedynki. Zrobiłem to z trudem i wrzuciłem trochę na chama z powrotem, żeby chociaż przynajmniej na niej jechać. I już się jej wyrzucić nie dało (wcześniej próbowałem na skrzyżowaniu na sucho dwójkę, też się nie dało/było ciężko, ale pozostałe biegi wchodziły). Nie dało się już jej wyrzucić, stałem cały czas na sprzęgle. Auto, przy wciśniętym maksymalnie, wibrowało i terkotało od silnika, więc jechałem trochę na takim półsprzęgle. Przejechałem tak może z 2 km... na jedynce, na parking. Tam po chwili od zgaszenia silnika udało mi się przerzucić na luz, bo stwierdziłem, że tak będzie lepiej - chciałbym auto podepchać pod blok, ale nie wiem, czy w tym stanie to w ogóle bezpieczne? Czy lepiej próbować np. wrzucić trójkę i na niej jechać?


W sumie to nie wiem za bardzo co mam z nim zrobić. Jakby problemów mało na głowie było. Nie wiem, czy przygoda z tym autem nie będzie krótsza, niż mi się wydawało :( Liczę chociaż na to, że to nie skrzynia, bo sprzęgło brzmi dla mnie jakoś mniej strasznie.


Pozdrawiam

Offline tomasz jakubczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: olsztyn
  • Posiadany samochód: , c5 2.2hdi 2002 , c8 2,2 hdi 2004.jumper 2,8 hdi 2006. kiedyś 406 hdi 2.0 pez fap,jumpy 1,9D 1999
  • Zainteresowania: stare motocykle marki horex. F1
  • Miejscowość: olsztyn
Odp: (MK1) Padło sprzęgło &lt;3 (chyba?)
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 07, 2016, 16:28:01 »
Skrzynie biegów kupisz używaną za 350 PLN. sprzęgło 450 nowe. 2 masa to już 800-1200

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: (MK1) Padło sprzęgło <3 (chyba?)
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 07, 2016, 17:24:07 »
Najpierw trzeba sprawdzić co się dzieje, jeśli silnik pracuje normalnie a podczas załączania sprzęgła zaczyna szarpać to mógł paść docisk.
Jeśli by nie trzęsło podczas włączania tylko by był problem z wrzucaniem biegów to należało by sprawdzić wysprzęglik.
To jest benzyna więc zwykłe sprzęgło.
Raczej bym nie ryzykował dalszej jazdy.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2016, 17:53:35 wysłana przez Piotr Osiński »
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
Odp: (MK1) Padło sprzęgło <3 (chyba?)
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 07, 2016, 20:40:03 »
Teraz jak wsiadłem, na wyłączonym silniku skrzynia normalnie każdy bieg gładziutko wybiera. Może synchronizatory? Tylko wtedy przypadkiem nie wrzuciłbym 1 i 2, ale po prostu bez efektu? (w sensie że auto dalej byłoby na luzie?) Wiem, że to trochę wróżenie z fusów, jednak jak skrzynia działa "na sucho", bez włączonego silnika, to chyba bardziej wskazuje na sprzęgło? W sumie już nie wiem. Ale pamiętam z książki serwisowej, że sprzęgło pojawiało się tam chyba najczęściej, przynajmniej kilkukrotnie.

Jutro odstawiam do pobliskiego mechanika. Będę próbował go odpalić, najpierw na luzie, a potem spróbuję wrzucić jakiś bieg. A jak nie ujedzie ani trochu to nic, na hol.

Mój stały mechanik wskazywał bardziej na linki skrzyni po samym opisie zdarzenia. Niestety za daleko mam do niego. Mam nadzieję, że ten mnie nie orżnie np. na sprzęgło, a auto dalej nie będzie jeździło jak przystało ;(

Offline tomasz jakubczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: olsztyn
  • Posiadany samochód: , c5 2.2hdi 2002 , c8 2,2 hdi 2004.jumper 2,8 hdi 2006. kiedyś 406 hdi 2.0 pez fap,jumpy 1,9D 1999
  • Zainteresowania: stare motocykle marki horex. F1
  • Miejscowość: olsztyn
Odp: (MK1) Padło sprzęgło &lt;3 (chyba?)
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 07, 2016, 21:48:46 »
Pamiętaj jak masz duży przebieg to zmień simering na wyjściu z silnika od strony skrzyni

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
Odp: (MK1) Padło sprzęgło <3 (chyba?)
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 07, 2016, 21:55:06 »
Pierwsze o tym słyszę, żeby ktoś zalecał dla C5. Nigdy wcześniej nie spotkałem, dzięki za radę.

Offline tomasz jakubczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: olsztyn
  • Posiadany samochód: , c5 2.2hdi 2002 , c8 2,2 hdi 2004.jumper 2,8 hdi 2006. kiedyś 406 hdi 2.0 pez fap,jumpy 1,9D 1999
  • Zainteresowania: stare motocykle marki horex. F1
  • Miejscowość: olsztyn
Odp: (MK1) Padło sprzęgło &lt;3 (chyba?)
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 07, 2016, 22:04:38 »
Nawet jak spec mówi że nie cieknie yo po co

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: (MK1) Padło sprzęgło <3 (chyba?)
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 07, 2016, 22:31:45 »
Mój stały mechanik wskazywał bardziej na linki skrzyni po samym opisie zdarzenia.

Jeśli były wibracje po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła to wygląda na docisk (takie przynajmniej opisałeś objawy), nierówno łapie. Jeśli po wrzuceniu biegu wszystko będzie pracowało normalnie tylko będzie problem z wrzuceniem biegów można sprawdzić wysprzęglik i linki.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Marek Stankiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Ksawerów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,o 16v kombi 2002r
  • Zainteresowania: ogród,oczko wodne,modelarstwo-czołgi
  • Miejscowość: Ksawerów
Odp: (MK1) Padło sprzęgło <3 (chyba?)
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 07, 2016, 23:07:49 »
Ja niedawno miałem podobne problemy,diagnozy były różne,wymieniono:wsprzęglik i jego pompkę,co dało poprawę niestety na krótko.Potem było 2x odpowietrzanie układu,co pomagało na 1 dzień.Sprzęgło miało dopiero przejechane ok.35000km,więc nie było brane pod uwagę,tymbardziej że nie było szumów i  trzasków.Na sucho biegi wchodziły poprawnie,przy włączonym silniku różnie,raz lepiej,innym razem b.żle,szczególnie przy redukcji.Luz był trdno wyczuwalny.Winowajcą były linki zmiany biegów,jedna była całkowicie zablokowana.Po wymianie wszystko działa idealnie,niestety była to droga zabawa.

Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
Odp: (MK1) Padło sprzęgło <3 (chyba?)
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 08, 2016, 11:23:10 »
Mój stały mechanik wskazywał bardziej na linki skrzyni po samym opisie zdarzenia.

Jeśli były wibracje po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła to wygląda na docisk (takie przynajmniej opisałeś objawy), nierówno łapie. Jeśli po wrzuceniu biegu wszystko będzie pracowało normalnie tylko będzie problem z wrzuceniem biegów można sprawdzić wysprzęglik i linki.

On twierdził, że w przypadku sprzęgła nie mógłbym żadnego biegu wrzucić, a nie tylko 1 i 2.

Marek - ile zapłaciłeś, jeśli mogę spytać?

Offline Gniewko Stachura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 209
  • Posiadany samochód: C5 mk3 2009
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: (MK1) Padło sprzęgło <3 (chyba?)
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 08, 2016, 11:49:08 »
A tak btw... Ile mniej więcej wytrzymuje sprzeglo w. Naszych cytrynach?

Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
Odp: (MK1) Padło sprzęgło <3 (chyba?)
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 08, 2016, 12:00:38 »
Czy przy pracy ze skrzynią/sprzęgłem oni muszą ruszać coś przy hydro? Czy jak sobie podniosą auto z trybem serwisowym zawieszenia to wszystko będą mieli na wierzchu?

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: (MK1) Padło sprzęgło <3 (chyba?)
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 08, 2016, 12:01:39 »
A tak btw... Ile mniej więcej wytrzymuje sprzeglo w. Naszych cytrynach?
Mam X7 i 194 000 km przebiegu, za miesiąc planuje własnymi siłami zmienic dwumase, sprzęgło które ma uslizg i rozrząd oraz pare innych pier.. przy okazji.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: (MK1) Padło sprzęgło <3 (chyba?)
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 08, 2016, 12:11:48 »
A tak btw... Ile mniej więcej wytrzymuje sprzeglo w. Naszych cytrynach?

W MKI 2.0HDI dwumasa ze sprzęgłem wytrzymuje 300-350tyś km.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: (MK1) Padło sprzęgło <3 (chyba?)
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 08, 2016, 12:19:48 »
Czy przy pracy ze skrzynią/sprzęgłem oni muszą ruszać coś przy hydro? Czy jak sobie podniosą auto z trybem serwisowym zawieszenia to wszystko będą mieli na wierzchu?
Nie powinni nic ruszać, bardziej jak opuszczą w trybie serwisowym, do wyjęcia skrzyni potrzeba wyjąc półosie, możliwe że zdjąć sanki.
Chyba że będzie na tyle dużo miejsca że da się wymienić sprzęgło bez wyjmowania skrzyni tylko odsuwając na bok.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
Odp: (MK1) Padło sprzęgło <3 (chyba?)
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 08, 2016, 12:31:12 »
Nie bo nie wiem czy ogarną. Czy mają odłączyć pompę, czy jak procedura wygląda w takim wypadku...

Offline Marek Stankiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Ksawerów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,o 16v kombi 2002r
  • Zainteresowania: ogród,oczko wodne,modelarstwo-czołgi
  • Miejscowość: Ksawerów
Odp: (MK1) Padło sprzęgło <3 (chyba?)
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 08, 2016, 13:11:00 »
Widzę,że masz C5 2,0 16V 2003r,więc jeżeli 5 biegów i wsteczny w prawo do tyłu,to możesz mieć linki takie jak ja:2444Q4 i 2444Y4.Ta pierwsza nowa  ok.300 zł,a druga podobno nie jest produkowana.Dostępna była wyłącznie w komplecie z tą pierwszą i wybierakiem ,lewarkiem całość 650 zł.Potem okazało się,że firma coś zmieniła w linkach i trzeba było dokupić podstawę-łapę za 300 zł.Gdybym odrazu wiedział,to próbowałbym regenerować felerną linkę w firmie w Jankach k/Wawy za 200-300zł.

Offline Andrzej Stanek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Skąd: Warszawa, Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C4GP 2.0 HDI MCP 2007
  • Miejscowość: Warszawa, Polska
Odp: (MK1) Padło sprzęgło <3 (chyba?)
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 08, 2016, 23:00:22 »
Ja w swojej c5, co prawda mk2 ale to jeden pies, przerabiałem operację wymiany sprzęgła i wyjmowania skrzyni do zrobienia łożysk, bo szumiały. Podnieśliśmy auto na max do góry, koła zdjęte, półośki trzeba było wyjąć i tam kilka rzeczy porozpinać. Ogólnie 2 dni pracy żeby wyjąć i włożyć wsio do kupy.
Zawieszenia nic nie ruszałem i pompy, bo to nie ma absolutnie związku - nic nie wycieka, nic nie dotykać od hydrauliki. Jedyne co wycieknie to olej ze skrzyni, ale to zawsze i tak się zmienia olej przy okazji wyciągania skrzyni.

Offline Paweł Łukasik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 2.0 16v pb
  • Zainteresowania: Samochody :)
  • Miejscowość: Kraków
Odp: (MK1) Padło sprzęgło <3 (chyba?)
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 09, 2016, 14:09:47 »
Ogółem to auto sie naprawia, ma być dziś gotowe. Diagnoza - sprzęgło. (jak potem odpaliłem nie dało się już żadnego biegu wrzucić, więc by się zgadzało). 1000zł z niewielkim hakiem jak psu w....