Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.  (Przeczytany 3687 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Panowie mam mały problem ponieważ moja druga połóweczka miała stłuczkę.
Auto po naprawie, dzisiaj złożyłem i autko kręci ale nie odpala.
Dziwnie ten rozrusznik słychać ??
w dzienniku błędów mam w/g wystąpień
Usterka F9A0 - przekaźnik rozrusznika
Usterka 99A0 - Przekaźnik rozrusznika
F012 Usterka - Inteligentny moduł sterujący milczy w sieci CAN I/S (międzysystemowej)


podpowie ktoś czy jest jeżeli jest to gdzie ten przekaźnik rozrusznika ??

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 08, 2019, 19:14:23 »
Stan immobilajzera jest...? Odczyt Lexią w sterowniku silnika.

Przekaźnik rozrusznika znajduje się w BSM-ie.

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 08, 2019, 19:28:12 »
Grzesiu na liczniku nie mam kontroli. Kluczyk nie działa z pilota próba synchronizacji nie pomogła. Z drzwi zamyka otwiera bez problemu.
Na sprawdzeniu funkcji w sterowniku wtrysku nic nie mogę zrobić, nawet wykasować błędów.  Dignostyka funkcji np: wtrysku niemożliwa.
A to jest chyba kluczyć immobilajzera mam ???
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2019, 20:11:13 wysłana przez Jacek Wielebski »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 08, 2019, 20:42:44 »
Jak nie masz komunikacji z ECU to nie odpowiesz na moje pytanie. Nie ten ekran (potrzebny ekran z ECU)...

Ostatni przedstawiony błąd (F012) jest źrodłem Twoich kłopotów.... na razie nie mam na szybko "porady".

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 08, 2019, 20:50:53 »
Zobacz to Grzegorz

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 08, 2019, 21:03:06 »
No i masz jak krowie....linijka n1 i nr2 - kalkulator zablokowany/nierozpoznany kluczyk. Stąd nie "zapala"....

Po ogolnej diagnostyce, z którymi kalkulatorami nie ma komunikacji?

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 08, 2019, 21:19:01 »
Brak dialogu z kalkulatormi
Radioodbiornik
Zmieniarka płyt
Moduł przełączników pod kierownicą
Telematyka
Zawieszenie
Zestaw głośnomówiący



Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 08, 2019, 21:29:18 »
Najgroźniejsze na dziś to brak komunikacji z modułem kierownicy - stąd nie działa pilot i nie jest rozpoznany immo kluczyka.
Sprawdź bezpieczniki....

PS: co było grzebane pod kierownicą? Rozłączany moduł? wtyk 6-pin ruszany?
Co grzebałes przy BSI? wtyk 10-pin. biały zawiera przewody szyny can do kierownicy... popraw/przypatrz się tym złączom.
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2019, 21:48:09 wysłana przez Grzegorz Mościszewski »

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 08, 2019, 21:42:04 »
bezpieczniki  w komorze silnika i pod kierownicą sprawdzone :(
Jakieś sugestie co może być przyczyną.
Nic pod kierownic nie było grzebane, w Bsi również uto dostało z prawej strony, wymieniona pompa zawieszenia i zbiorniki błotnik
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2019, 21:52:35 wysłana przez Jacek Wielebski »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 08, 2019, 21:51:52 »
Czytaj mój dopisek w poprzednim posćie....
Czy F012 da się skasować?

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 08, 2019, 21:53:25 »
Czy F012 da się skasować?

Niestety w kalkulatorze wtrysku nic nie mogę wykasować. Kasowanie niemożliwe

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 08, 2019, 23:19:22 »
Za dnia....sprawdź wiązkę z prawej uderzonej strony , masy MC21 i złącze mas EM02B. to w kwestii komunikacji z  zawieszeniem...jak na załączniku. Czy odzyskałeś komunikację?

Możesz na próbę wypiąć wtyk zawieszenia i zewrzeć piny szyny CAN od BSI do ecu:
pin C2 --- D2 oraz C4 --- D4  we wtyczce , sprawdz możliwość kasowania błędów w ecu(połączenie po can).

Do sprawdzenia ciągłość drucików szyny CAN CAR dla modułu przełącznika pod kierownicą:
BSI: wtyk 10pin biały  5 ------------- 1 wtyk 6pin szary modułu pod kierownicą
                                 3 ------------- 3

Wszystko co poza to...wskazany "majster" do poszukiwań...

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 09, 2019, 00:09:09 »
Za dnia....sprawdź wiązkę z prawej uderzonej strony , masy MC21 i złącze mas EM02B. to w kwestii komunikacji z  zawieszeniem...jak na załączniku. Czy odzyskałeś komunikację?

Masy dobre sprawdzone ( zawieszenie nie działa ponieważ kupiłem chyba pompę od citroena z lat produkcji 2001-2004.


Możesz wytłumaczyć jak i gdzie te piny zawieszenia zewrzeć które z którym bo nie bardzo rozumiem to co napisałeś
oraz cigłosć przewodów które z którymi i gdzie one są dla moduły przełącznika pod kierownicą


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 122
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 09, 2019, 07:05:55 »
Za dnia....sprawdź wiązkę z prawej uderzonej strony , masy MC21 i złącze mas EM02B. to w kwestii komunikacji z  zawieszeniem...jak na załączniku. Czy odzyskałeś komunikację?

Masy dobre sprawdzone ( zawieszenie nie działa ponieważ kupiłem chyba pompę od citroena z lat produkcji 2001-2004.


Możesz wytłumaczyć jak i gdzie te piny zawieszenia zewrzeć które z którym bo nie bardzo rozumiem to co napisałeś
oraz cigłosć przewodów które z którymi i gdzie one są dla moduły przełącznika pod kierownicą
I ją podłączyłeś? Właśnie to może walić sprawę.

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 09, 2019, 07:35:02 »
No nie wiem czy pompa miała by coś wspólnego, powinien chyba odpalić bez pompy ??
Czy ktoś podpowiedział by jaka ta pompa powinna być do mojego auta. niestety nie mam numerów bo plastik połamany górny itp... Natomiast pompę kupowałem po numerach silnika pompy tj. 9636713880, ale z tego co teraz się okazało nie był to dobry pomysł.
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2019, 07:50:54 wysłana przez Jacek Wielebski »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 122
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 09, 2019, 08:21:41 »
No nie wiem czy pompa miała by coś wspólnego, powinien chyba odpalić bez pompy ??
Czy ktoś podpowiedział by jaka ta pompa powinna być do mojego auta. niestety nie mam numerów bo plastik połamany górny itp... Natomiast pompę kupowałem po numerach silnika pompy tj. 9636713880, ale z tego co teraz się okazało nie był to dobry pomysł.
Bez pompy powinien odpalić, za to jeśli podłączyłeś pompę ze starszego to są duże szanse że nie zapali, a i problemy z komunikacją są realne. (a miałeś je) Dodatkowo elektronika pompy... Nawet jeśli będziesz miał taką jak trzeba, nie będzie działać prawidłowo lub wcale. Pompę trzeba zakodować do auta. I tu z tego co wiem Lexia nie pomoże. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, bo osobiście tego tematu jeszcze nie przerabiałem.

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 09, 2019, 09:18:55 »
problem mam taki, że nie mogę lexią nic zrobić w kalkulatorze wtrysku, mimo to, że się łączy. Nie mogę wykasować błędów.
Ponadto mam problem z zwieszeniem nie łączy się z kalkulatorem ??.
Wypiąłem wtyczkę od pompy zmostkowałem piny o których pisał Grzegorz i też nic.
Myślę, że chyba największy problem problem z komunikacją BSI , w kalkulatorze wtrysku mam błąd stały U1118
Usterka trwała Diaqlog z BSI, brak komunikacji z BSI.


Do tego nie działa radio, szyby elektryczne itp...

P.s. Piotrek widzę, że masz to samo auto co ja mógłbyś podejrzeć jaką ty masz pompę zawieszenia ??
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2019, 09:39:18 wysłana przez Jacek Wielebski »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 09, 2019, 11:05:00 »
Szyna CAN dla silnika leci od BSI w kolejności poprzez elektronikę zawieszenia, stąd moja sugestia "połączenia poza elektroniką zawieszenia". Potem z zawieszenia CAN leci do ecu silnika i reszty , ABS, ASR, skrzyni biegów....
Potrzebna diagnostyka szyn CAN w aucie, wykluczyć usterkę wszystkiego poza BSI zanim wyda się wyrok na BSI. Błąd komunikacji międzysystemowej wskazuje niestety na BSI...
Zapalanie auta przy braku komunikacji ecu z BSI + brak łącznosci z modułem kierownicy to zły pomysł. Auto ma nierozpoznany kluczyk i jest zablokowane immo.....
Ecu silnika ma szynę CAN i jednoprzewodową szynę diagnostyczną K ze złącza OBD. Więc (nie jestem pewny) ogolna diagnostyka odczyta błędy sterownika silnika po linii K natomiast kasowanie i pozostałe ustawienia robimy po CAN. Tak ja u Autora, jest komunikacja w ogólnej diagnostyce, natomiast nic nie zrobi po "wejściu w kalkulator".... Błąd U1118 mówi o kłopotach z łącznością CAN ecu.
Pozostałe problemy z pracą innych rzeczy (na innej szynie CAN) nie wróży dobrze, tym bardziej, że nie ma związku z wypadkiem...
Myślę, że potrzebne wsparcie "zewnętrzne" w diagnozie...bo na forum to możemy sobie pogadać.

EDIT: mam szatański pomysł....weź inne sprawne BSI i wsadź w miejsce swojego. Czy odzyskasz komunikacje z urządzeniami? Tak tylko do sprawdzenia Lexią, bez uruchamiania auta, bo napewno źle będzie działać (nie ustawione pod auto Autora)....

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 09, 2019, 14:39:58 »
Czyli rozumiem, że problem leży w pompie od zawieszenia, Bo tak jak pisałeś najpierw idzie przez pompę a dopiero później do sterownika.


Zstanawia mnie jeszcze prześwietlenie wiązki od od pompy zawieszenia czy oby ( niby wzrokowo sprawdzałem ale ....) nie jest gdzieś walnieta. Czy mógłbyś podrzucić mi schemat aby ją prześwietlić ??


Dobrze rozumiem, że jak pompa nie będzie odpowiednia to auto nie odpali ?? i może te błędy właśnie od niej.
Chyba , że jest jakieś obejście tej pompy.


BSI to jest ta skrzynka pod kierownicą z lewej strony TAK??
BSM to w komorze silnika ?? TAK
Ja mam silnik benzynowy 2.0 Silnik 140KM
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2019, 15:43:22 wysłana przez Jacek Wielebski »

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 612
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 09, 2019, 16:29:14 »
Czyli rozumiem, że problem leży w pompie od zawieszenia, Bo tak jak pisałeś najpierw idzie przez pompę a dopiero później do sterownika.
Pompa jest tylko podejrzanym w tym śledztwie, występowanie błędów na innych szynach CAN (o ile są błędy) jest okolicznością łągodzącą. I może wskazywać, że problem ma BSI albo pompa i coś jeszcze.
Cytuj
 
Zstanawia mnie jeszcze prześwietlenie wiązki od od pompy zawieszenia czy oby ( niby wzrokowo sprawdzałem ale ....) nie jest gdzieś walnieta. Czy mógłbyś podrzucić mi schemat aby ją prześwietlić ??
W załączniku

Cytuj
Dobrze rozumiem, że jak pompa nie będzie odpowiednia to auto nie odpali ?? i może te błędy właśnie od niej.
Chyba , że jest jakieś obejście tej pompy.
Nie, pompa ma Wejście i Wyjście magistrali CAN jeśli coś jest nie tak, to nie "puści" sygnału dalej i wtedy auto najprawdopodobniej nie odpali
Cytuj
BSI to jest ta skrzynka pod kierownicą z lewej strony TAK??
BSM to w komorze silnika ?? TAK
Tak, BSM w komorze BSI w Środku
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 09, 2019, 16:39:49 »
Tak - BSM, tak - BSI...

Próba zwierania pinów to "obejście", aby uzyskać połączenie fizyczne BSI-ecu.

Pompa z mk1 pewnie nie będzie odpowiednia. Nie przerabiałem takiego tematu...

Przyjrzyj się schematom, miernik do ręki i sprawdzasz (na odpiętych obu końcach wtykach) przejście i izolacje pomiędzy nimi, do masy i "plusa". Rozeznaj jak fizycznie druty są prowadzone z montażówki, są tam punkty łączeniowe Exx i masy MCxx. Sprawdź i je po stronie uderzenia. Czasem wydaje się , źe producent "przegiął" ale ma to uzasadnienie... Szyna can dla silnika ma numeracje przewodów 9000x/9001x, punkty łączeniowe E900x/E901x, czyli wszystko z liczbami 9000/9001 to ta sama szyna can.

Pozostaje sprawdzenie szyny CAN CAR do modułu pod kierownicą (chyba się nie naprawiło od tamtego czasu).
Bo jak nie ma połączenia to nie rozpozna kluczyka. Przewody szyny mają oznaczenie 9018x/9017x.
Szynę CAN CAR masz na rysunku "radia", moduł pod kierownicą ma oznaczenie CV00.

PS: powyżej coś ode mnie....w tym samym czasie....

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 122
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 09, 2019, 16:56:24 »
problem mam taki, że nie mogę lexią nic zrobić w kalkulatorze wtrysku, mimo to, że się łączy. Nie mogę wykasować błędów.
Ponadto mam problem z zwieszeniem nie łączy się z kalkulatorem ??.
Wypiąłem wtyczkę od pompy zmostkowałem piny o których pisał Grzegorz i też nic.
Myślę, że chyba największy problem problem z komunikacją BSI , w kalkulatorze wtrysku mam błąd stały U1118
Usterka trwała Diaqlog z BSI, brak komunikacji z BSI.


Do tego nie działa radio, szyby elektryczne itp...

P.s. Piotrek widzę, że masz to samo auto co ja mógłbyś podejrzeć jaką ty masz pompę zawieszenia ??
Nie chcę być tym co podaje złe wieści... Ale obawiam się że podłączenie pompy że starszego auta moglo BSI pomoc zejść... Oby nie.

A Twoja oryginalna pompa miała całkiem zniszczoną elektronikę? W sumie jeśli tam było zwarcie to też może mieć swój udział.


 Jutro mogę spróbować szukać numerów na mojej pompie.
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2019, 18:08:54 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 122
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 10, 2019, 09:46:01 »
Zdjęcia z numerami pompy. Niestety nie wszystko jest czytelne.
Sprawdziłem jeszcze empirycznie, samochód z odłączoną pompą nie zapalił.  ;) 

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 10, 2019, 18:48:43 »
Piotrek dziękuję za info, ( super, że sprawdziłeś czy auto odpali bo odłączeniu pompy. pompę kupowałem po numerach właśnie silnika który jest przy pompie, niestety silnik z numerami mi się zgadza ale elektronika jest inna. Bardziej zależało by mi na informacji odnośnie numerów na elektronice.
Grzesiu, Piotrek na który schemat mam spojrzeć bo widzę, wtyczkę pompy nr 7715 ale co kartka to są inne połączenia.
Moglibyście mi dokładnie wytłumaczyć na schemacie co sprawdzić z czym i jak ta szyne CAN



Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 10, 2019, 20:46:39 »
Sorry Jacek, nie miałeś "podanych" wszystkich potrzebnych schematów...

Załączam skan rysunku odręcznego jak przebiegają "dwa druciki" CAN silnika oraz obok "druciki CAN CAR" do modułu kierownicy. Sprawdź oba na 'przejście' , 'zwarcie miedzy sobą', izolacje mierzoną do masy i plusa.
Na początek sprawdź przejście między ecu a bsi, przy braku przejścia sprawdzasz odcinkami od sterownika do sterownika, pokolei....