Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?  (Przeczytany 4796 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Anna Łukasiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Posiadany samochód: Citroen C5 "Owca"
  • Zainteresowania: Dezajn ;)
  • Miejscowość: Warszawa
Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« dnia: Luty 20, 2020, 20:13:10 »
Dzień dobry.
Jestem tutaj zupełnie nowa i chciałam się najpierw przywitać
Mam na imię Ania i kilka dni temu nabyłam C5 kombi z 2005 roku. "Małża" też sobie nabyłam 11 lat temu ale on niestety nie uznaje aut francuskich i włoskich. Na szczęście z wyjątkiem Citroena, którego ceni za wzornictwo i tzw. design. (ufff!)
Niestety, jak każdy chłop, ma swoją teorię, którą ciągle powtarza, że cyt. "Prawdziwy samochód zaczyna się od wieku 20 lat w górę, a reszta to sprzęt AGD", a sam od lat jeździ swoją 30-letnią "Beczką"  i o niczym innym nie chce słyszeć.
Trudno. Już go chyba nie zmienię. Na szczęście ma oprócz tego kilka jeszcze zalet

C5 kupiłam, (tzn. Małż kupił, ja tylko pokazałam palcem), bo podobno jest wyśmienite i bezpieczne w trasie. Codziennie mam do przejechania 140 km w obie strony do pracy autostradą ze względu na przeprowadzkę pod Warszawę.
Pierwsza jazda mnie zachwyciła, a mina Małża też była obiecująca. Siedział cicho, kiwał głową i tylko skomentował - "No, nawet niezły, lepszy niż Laguna". Nienawidził mojej Laguny, bo ciągle mi się coś w niej psuło i musiał uganiać się po mechanikach albo robić samemu.
Kłopot w tym, że kilka rzeczy trzeba zrobić także przy Cytrynce i tu jestem w kropce, bo Małż się zbuntował (delikatnie mówiąc). Teraz mam trochę wyrzuty sumienia i boję się, że się tak uparłam na te C5... i znowu historia się powtórzy jak z Laguną I tutaj ogromna prośba do Was pasjonatów o poradę w 3 kwestiach:

1. Jaki samochód właściwie kupiłam? Mk II czy MK I? W ubezpieczeniu wpisali mi MK II, a jak wpisuję w internetach to wyskakuje mi, że to albo Mk I albo II?

2. Szyby mnie nie słuchają i kiedy naciskam guzik, np. w dół, to szyba jedzie przez chwilę, po czym zaczyna wracać, to znowu jechać do samego dołu, żeby wrócić na miejsce i znowu się nieco uchylić. Jak w jakiejś komedii z Benny Hillem. I tak jest, co gorsza, ze wszystkimi szybami.

3. No i najważniejsza chyba historia. Tylne zawieszenie okropnie skrzypiało. Oddaliśmy auto do firmy na ulicy Muszkieterów w Warszawie zgodnie z zaleceniem sprzedającego i diagnosty, że tam podobno robią to najlepiej. Małż pojechał i usłyszał, że cena za "regenerację tylnej belki"(?) to min. 850 zł, a jeśli coś tam jeszcze się zepsuło to nawet 1600 zł.

Dzisiaj zadzwonił mechanik, że auto jest na jutro do odbioru i wycenił na 1000 zł. Ale stwierdził też, że firma nie udzieli żadnej gwarancji (zapewniali podobno 3 lata?), bo Cytrynka ma uszkodzone wahacze i... "coś tam zasilikonowali co się rusza ale i tak będzie się dostawała woda"?
Jestem już zdesperowana, bo takie wahacze  (chyba takie) znalazłam sama w internetach za 312 złotych firmy SKF(?) i kiedy zapytałam mechanika czy nie może ich po prostu wymienić- powiedział, że nie, bo wahacze kosztują 1500 euro! Omal nie zemdlałam! Czy ktoś próbuje nas naciągnąć?
Oczywiście Małż jak to usłyszał się wściekł, zaczął kląć całą Rewolucję Francuską, Burbonów, Macrona i żaby i już wiem, że go jutro puścić po auto nie mogę, bo ich tam wszystkich rozniesie. Jak stwierdził nieparlamentarnym językiem "Po jasną cholerę się w ogóle dotykał skoro nic nie zrobił i za co mam mu zapłacić?!"
I ja już nie wiem co dalej? Jutro auto do odbioru, a ja jestem w kropce... Wydaliśmy 1000 zł, nie mam żadnej gwarancji i nie czuje się teraz zbyt pewna co będzie w trasie i czy mi coś nie odpadnie?
Mechanik był Ukraińcem (sądząc po głosie) i Małż twierdzi, że to rzeźnicy i cwaniaki, a nie mechanicy
Proszę pomóżcie mi rozwiązać ten problem jakąś wskazówką, bo aż się boję co będzie jutro.

Bardzo przepraszam pana moderatora, ale nie wiedziałam gdzie zadać takie pytania aby nie tworzyć 4 odrębnych tematów.

Pozdrawiam ciepło,
Anna
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2020, 20:17:51 wysłana przez Błażej Banisz »

Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 20, 2020, 21:01:00 »
Fajnie piszesz.


Ad. 1. w 2004 roku był lifting więc powinnaś mieć MK II. Zresztą sprawdź w internatach albo w wikipedi. Kombi różni się głównie przodem no i oczywiście wnętrzem. Podaj VIN to Ci zidentyfikujemy auto.
Ad. 2. zaprogramuj szyby wg instrukcji obsługi - może pomoże.
Ad. 3. Francuzy się naprawia tam gdzie naprawiają francuzy, a nie w byle warsztacie. W byle warsztacie to mogą olej albo klocki wymienić i nic więcej. Specjalizowanych warsztatów nie brakuje, a tym bardziej w Warszawie.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 898
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 20, 2020, 21:13:14 »
Cześć Aniu,
O wymianie łożysk tylnych wahaczy jest temat na tym forum oraz ceny części i robocizny. Na początku się zastanawiałem co to za Małża masz na myśli ;) C5 z 2005 to MKI FL wg nomenklatury producenta, ale używa się też określenia MKII, dopóki nie weszło MK3 ;) Odnośnie kosztów, które poniosłaś za wymianę łożysk to przepłaciłaś tak ze 2-3 razy w zależności od ceny łożysk, które kosztuję od 50 do 120 PLN za kpl. a robocizna 200-300PLN, chociaż niektórzy płacili więcej jeśli coś dodatkowo było robione. Kpl używanych wahaczy kosztuje 2-3 stówki na alegro, kwestia aby tuleje gdzie wchodzą łożyska nie były widocznie uszkodzone. Teraz po naprawie to ciężko coś doradzić, kwestia jak to zostało naprawione. Generalnie nic tam nie powinno się urwać. Jak chcesz jeździć C5 i nie ponosić dużych kosztów, to musisz się trochę doszkolić na forum, aby Cię mechanicy nie robili w lolo ;) To zawieszenie jak się naprawi prawidłowo powinno dobrze działać przynajmniej przez 100 lub więcej tys km.

Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 20, 2020, 21:20:56 »
Diagnosta zapewne ma spółę z warsztatem - standard. Najlepiej jak SKP jest kilkadziesiąt metrów od warsztatu. Wtedy obcy jest za byle pierdołę uwalany na przeglądzie. Kiedyś jak byłem młody i głupi na przeglądzie rejestracyjnym diagnosta nie podbił mi przeglądu i powiedział, że do wymiany jest lewy sworzeń co zapisałem na kartce i wskazał warsztat 30 m dalej. Podjechałem, za 2 h wymienili, wracam do diagnosty, a ten matoł mówi, że miał być prawy. Ja mu wyciągam kartkę i pokazuję co zapisałem. Podbił przegląd, ale więcej na tej stacji przez 15 lat się nie pojawiłem i każdemu ją odradzam.

Offline Marek Grzywaczewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2,2 ASB.Break Automat Exclusiv 2005
  • Zainteresowania: Krótkofalarstwo, fotografia, strzelectwo
  • Miejscowość: Kuźnica Stara nad Porajem
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 20, 2020, 21:23:05 »
Będzie Pani zadowolona.
Też mam z 2005r. 13 lat nim śmigam, nabiłem prawie 400kkm i nigdy mnie nie zawiódł.
Pozdrawiam.
WSK 125
Simson SR2
Nysa 522
Citroen c5 Mk2 2,2 hdi Break Exclusiv Automat

Offline Anna Łukasiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Posiadany samochód: Citroen C5 "Owca"
  • Zainteresowania: Dezajn ;)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 20, 2020, 21:29:20 »
Fajnie piszesz.
Dziękuję Piotrku, ale tylko kiedy jestem zestresowana :)


Ad. 1. w 2004 roku był lifting więc powinnaś mieć MK II. Zresztą sprawdź w internatach albo w wikipedi. Kombi różni się głównie przodem no i oczywiście wnętrzem. Podaj VIN to Ci zidentyfikujemy auto.

VIN to: VF7RERFJC76659889


Ad. 2. zaprogramuj szyby wg instrukcji obsługi - może pomoże.
W programowaniu jestem wybitna. Piekarnik, pralka, mikrofalówka  ;D  Może przekonam jeszcze Małża do jakiegoś wysiłku intelektualnego... :(


Ad. 3. Francuzy się naprawia tam gdzie naprawiają francuzy, a nie w byle warsztacie. W byle warsztacie to mogą olej albo klocki wymienić i nic więcej. Specjalizowanych warsztatów nie brakuje, a tym bardziej w Warszawie.

W tym cały ambaras, że pan diagnosta polecił bez wahania, że z zawieszeniem to tylko tam, a teraz sprawdziłam jeszcze raz i ta firma nazywa się "France Auto Service"
::)  . Z informacji na stronie wynika, że są chyba siecią warsztatów zajmującymi się wyłącznie autami francuskimi. I jak tu się nie zdenerwować? :'(

Offline Anna Łukasiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Posiadany samochód: Citroen C5 "Owca"
  • Zainteresowania: Dezajn ;)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 20, 2020, 21:40:58 »
Będzie Pani zadowolona.
Też mam z 2005r. 13 lat nim śmigam, nabiłem prawie 400kkm i nigdy mnie nie zawiódł.
Pozdrawiam.


Dziękuję za optymizm Marku, bo bardzo liczę że Citroen będzie niezawodny w trasie. Dlatego wybrałam taki duży model. Czuję się w nim super bezpiecznie i niesamowicie komfortowo. Szkoda, że ceny nowych są z kosmosu dla naszego domowego budżetu  :(

Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 20, 2020, 21:53:27 »


[size=78%]Linia produktu[/size][/size][/size][size=78%]C5 II[/size]
Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)   10315 CJ 1 0141
Data Początku Gwarancji   16.05.2005
Numer seryjny silnika   10 LH1U 1240676
OPB   A046
NRE   e2*2001/116*0304*01
Informacje ogólne
RODZAJ PRODUKTU   POJAZD SPECJALNY
ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU   CITROEN
LINIA PRODUKTU   C5 II
TYP NADWOZIA   KOMBI 5DRZW
WYKOŃCZENIE   WYSOKA ŚREDNIA
SILNIK   WTRYSK EW10A
PRZENIESIENIE NAPĘDU   SKRZYNIA MECHA 5
RODZAJ FARBY   LAKIER METALICZNY DWUWARSTWOWY
KOLOR NADWOZIA   EYL - LAKIER SZAROŚĆ ISLANDII
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ   WELUR OTTI "PZ"
KOLOR OKŁADSZIN   "FY"
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA)   SKRZYNIA MECHA BE4 J
SILNIK (TYP)   SILNIK TYP EW/DW
MONOGRAM DODATKOWY, INNE   BEZ MONOGRAMU DODATKOWEGO
MONOGRAM   C5
Dane pojazdu
WYKOŃCZENIE   WYSOKA ŚREDNIA
RODZAJ FARBY   LAKIER METALICZNY DWUWARSTWOWY
KOLOR NADWOZIA   EYL - LAKIER SZAROŚĆ ISLANDII
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ   WELUR OTTI "PZ"
KOLOR OKŁADSZIN   "FY"
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA)   SKRZYNIA MECHA BE4 J
PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA   WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROW STAŁE
PRZEKŁADNIA PRĘDKOŚCIOMIERZA   CT 22 X NO
Zasilanie silnika
SILNIK   WTRYSK EW10A
CZUJNIK WODY FILTRA PALIWA   BEZ CZUJNIKA OBECNOŚCI WODY W OLEJU NAP
PALIWO   BEZOŁOWIOWA 95 JAKOŚĆ A/B/E/E+
USUWANIE ZANIECZYSZCZEŃ (SILNIK)   NORMA CZYSTOŚCI SPALIN SILNIKA EURO 4
SILNIK (TYP)   SILNIK TYP EW/DW
CHŁODZENIE OLEJU   WYMIENNIK WODA/OLEJ SILNIKOWY
SILNIK (CHŁODZENIE)   CHŁODNICA GRUB.: 27 - 21 DM2 ALU SPAW
PODGRZANIE OBIEGU GAZU OBUDOWY   BEZ PODGRZEWANIA OBIEGU GAZU
WAHANIA MOCY (SILNIK)   MOC STANDARD
SYSTEM ANTYZANIECZYSZCZENIOWY   BEZ SYSTEMU ZAPOB ZANIECZYSZCZENIU
TECHNIKA USUWANIA ZANIECZYSZCZEŃ POJAZDU   TECHN. OCZYSZ SPALIN POJAZD EURO 4
FILTR CZĄSTEK (FAP)   BEZ FILTRA PRZECIWPYŁOWEGO
WENTYLATOR   1 WENTYLATOR STER. ELEKTRONICZNE ZABUDOW. 150W
WARIANT SKOJARZONY WTRYSK   SYSTEM WTRYSKU MAGNETI MARELLI
FILTR ZBIORNIKA   FILTR ZBIORN. WEWN.
Skrzynia biegów, Napęd
PRZENIESIENIE NAPĘDU   SKRZYNIA MECHA 5
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA)   SKRZYNIA MECHA BE4 J
PRZEKŁADNIA PRZEŁOŻENIE   CP 17 X 71
PRZEKŁADNIA PRĘDKOŚCIOMIERZA   CT 22 X NO
KOŁO STYLIZOWANE   KOŁO NA OBR. STAL. 16-CAL.
SPRZĘGŁO   SPRZĘGŁO HYDRAULICZNE
USZCZELNIACZ OD STRONY KOŁA   USZCZELKA OD STRONY KOŁA ŚRED 17,5
USZCZELNIACZ OD STRONY MOSTU   USZCZELKA OD STRONY MOSTU JB2A
KOŁO (TYP)   MONTAŻ KOŁA Z BLACHY STAL
WSKAŹNIK SPADKU CIŚNIENIA W OGUMIENIU   BEZ WSKAŹNIKA CIŚNIENIA OPON
SKRZYNIA BIEGÓW (TYP)   SKRZYNIA MECHA BE4T
Zawieszenie, Układ kierowniczy, Hamulce
PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA   WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROW STAŁE
ZAWIESZENIE   ZAW NORMALNE
ZAWIESZENIE AKTYWNE   ZAWIESZENIE HYDROAKTYW. 3
DYNAMICZNA KONTROLA STABILNOŚCI   Z SYSTEMEM ESP
UKŁAD KIEROWNICZY (DZIAŁANIE)   ELEKTROHYDR.UKŁ.KIEROWN. WSPOMAG.
Nadwozie, Wyposażenie
ZDOBIENIA BOCZNE (WYGLĄD)   LISTWY OCHRONNE BOCZNE W KOL NADW
ZDOBIENIA BOCZNE (WYMIARY)   OSŁONY BOCZN. Z TWORZYWA
KOŁPAK (STYL)   STYL AZZANA 8 OTWORÓW 16-CAL.
ŚWIATŁO OŚWIETLENIA PROGU   BEZ ŚWIATŁA OŚWIET PROGU
OSŁONA DODATKOWA (POD SILNIKIEM)   BEZ DODATKOWEJ DOLNEJ OSŁONY SILNIKA
FUNKCJA DODATKOWA LUSTERKA WSTECZNEGO ZEW.   LUST. WSTECZ. ZEWN. SKŁADANE ELEKTR. BEZ ZAPAM.
WYCIERACZKA PRZEDNIA   WYCIERACZKA PRZED Z CZUJNIKIEM OPADÓW
WYCIERACZKA TYLNA   WYCIERACZKA TYL
WYCIERACZKA REFLEKTORA   WYCIERACZKA REFLEKTORA
PRZEPUSTNICA PRZEDNIEGO PASA   BEZ ZAŚLEPKI W PASIE PRZEDNIM
SZYBA DRZWI BAGAŻNIKA   PRZESZKLONE TLN. DRZWI OTWIERANE
BAGAŻNIK ZEWNĘTRZNY   MONTAŻ Z BAGAŻNIKIEM DACHOWYM
REFLEKTOR PRZECIWMGIELNY   REFLEKTORY PRZECIWMGIELNE
DACH OTWIERANY   DACH SZTYWNY
MASKOWNICE ZDERZAKÓW   PAS OCHR ZDERZAKA W KOLORZE NADWOZIA
SZYBA (TYP)   PRZEDNIA SZYBA ATERMICZNA
PAKIET "WYGLĄD ZEWNĘTRZNY"   PAKIET LOOK ZEWN. KOL.NADW.
PAKIET " RADIO-INFORMACJA-KOMUNIKACJA"   RD4
Wyposażenie wnętrza
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ   WELUR OTTI "PZ"
ALARM ANTYWŁAMANIOWY   BEZ ALARMU ANTYKRADZIEŻOWEGO
PODŁOKIETNIK SIEDZENIA TYLNEGO   Z PODŁOKIETNIKIEM TYL
KLIMAT (TEMP. ZEWNĘTRZNA)   KRAJE O BARDZO ZIMNYM KLIMACIE
STOPNIOWANIE BIEGÓW   PODZIAŁKA W KM/H
STRONA KIEROWNICY (STANOWISKO KIEROWCY)   KIEROWNICA PO LEWEJ
OGRZEWANIE DODATKOWE   BEZ DODATKOWEGO OGRZEWANIA
WYPOSAŻENIE TABLICY ROZDZIELCZEJ   WYKOŃCZ. SATIN ARGENTE
OKŁADZINA PRZESTRZENI ŁADUNKOWEJ.   BEZ WYKŁADZINY
SZUFLADA POD FOTELEM   2 SZUFLADY POD FOTEL
OKŁADZINA DRZWI   PŁYTA DRZWI BEZ WYKOŃCZ. DREWN.
GŁOŚNIK   4 GŁOŚ PRZED (2 TW + 2 PRZED) + 2 GŁ TYL
STEROWANIE AUTORADIA   ZDALNE STEROWANIE RADIOODTWARZACZEM
IZOLACJA (ZASŁONY, BOCZNE OSŁONY P-SŁONECZNE, SZYBERDACH)   BEZ ŻALUZJI TYL
NADSTAWKA SIEDZENIA PRZEDNIEGO PASAŻERA   BEZ PODWYŻSZ SIEDZISKA PRZÓD PASAŻERA
STEROWANIE SIEDZENIA PRZEDNIEGO KIEROWCY   STER RĘCZNE FOTELEM PRZED KIEROWCY
STEROWANIE SIEDZISKA PRZEDNIEGO PASAŻERA   STER RĘCZNE FOTELEM PRZED PASAŻERA
ELEMENTY OKŁADZIN WEWNĘTRZNYCH   TAPICER. SŁUP. ŚRODK. TKANINA + TYL. SŁUP. POLIPRO
PODŁOKIETNIK SIEDZISKA PRZEDNIEGO   PODŁOKIETNIKI PRZED KIEROWCY I PASAŻERA
ODTWARZACZ PŁYT KOMPAKTOWYCH   BEZ INSTALACJI DO MONT ODTWARZACZA CD
SYSTEM NAWIGACJI   BEZ SYSTEMU NAWIGACJI
ŻARÓWKI REFLEKTORÓW   ŻARÓWKA HALOGENOWA
PODNOŚNIK SZYBY TYLNEJ   PODN. SZYB. TLN. ELEKT. STER. SEKWENC. + RYGLOW.
CZYTNIK INFORMACJI DROGOWYCH   BEZ NADZORU BOCZNYCH ODCHYLEŃ TORU JAZDY
WYŚWIETLACZ   WYŚWIETLACZ (RADIO+ZEGAR+ I LUB T>,CD)
LUSTERKO PODRĘCZNE PASAŻERA   LUSTERKO KIER+PASAŻ Z OSŁONĄ I OŚWIET
WSKAŹNIK OLEJU   ODBIORN. TEMP.
MATA GRZEJNA   FOTEL PODGRZEWANY
OŚWIETLENIE DOLNE WNĘTRZA NADWOZIA   BEZ OŚWIETL. DLN. KABINY
ZABEZPIECZENIE TYLNEGO PASAŻERA   BEZ OCHRONY PASAŻERA TLN.
BLOKADA PODUSZKI POWIETRZNEJ   RĘCZNE WYŁĄCZENIE PODUSZKI POWIETRZNEJ
REFLEKTOR, KOREKTOR POCHYLENIA   BEZ REGULACJI ŚWIATEŁ
ODBIORNIK RADIOWY   SYST. AUDIO ODTW. CD RDS "RD4"
CHŁODZENIE KLIMATYZACJI   CHŁODZENIE AUTOMATYCZNE
REGULATOR SZYBKOŚCI   TEMPOMAT I OGRANICZNIK PRĘDKOŚCI
WEWNĘTRZNE LUSTERKO WSTECZNE   LUST WEW DZIEŃ - NOC PODWÓJNE ELEKTROCHR
REGULACJA KLIMATYZACJA/TEMPERATURA   KLIMATYZACJA AUTOMAT. BI-ZONE
SCHOWEK, PRZESTRZEŃ ŁADUNKOWA   BEZ SIATKI W BAGAŻNIKU
TUNER RADIOWY   MONO TUNER RADIO
WYKRYWANIE PRZESZKODY   RADAR.CZUJN.PRZESZKODY PRZ. TLN.
WSKAŹNIK SPADKU CIŚNIENIA W OGUMIENIU   BEZ WSKAŹNIKA CIŚNIENIA OPON
WZMACNIACZ KOREKTORA   BEZ AMPLITUNERA
CZĘSTOTLIWOŚĆ RADIOWA   CZĘSTOTL. RADIOWA EUROPA ZACHODNIA
STEROWANIE RYGLOWANIEM   ZAMEK ZWYKŁA BLOKADA
SZYBA (TYP)   PRZEDNIA SZYBA ATERMICZNA
KIEROWNICA   KIER ZAMSZ 4 RAMIONA
WENTYLATOR   1 WENTYLATOR STER. ELEKTRONICZNE ZABUDOW. 150W
PAKIET " AMBIANCE"   BEZ PAKIETU AMBIANCE
PODTRZYMANIE LĘDŹWIOWE FOTELA (DZIAŁANIE)   BEZ PODTRZYM. LĘDŹWIOW.
Elektryka
ALTERNATOR   ALTERNATOR KLASA 12
ROZRUSZNIK   ROZRUSZNIK KLASA 4
OŚWIETLENIE SPECJALNE   ŚWIATŁA DZIENNE
ŚWIATŁO OŚWIETLENIA PROGU   BEZ ŚWIATŁA OŚWIET PROGU
FUNKCJA DODATKOWA LUSTERKA WSTECZNEGO ZEW.   LUST. WSTECZ. ZEWN. SKŁADANE ELEKTR. BEZ ZAPAM.
ŻARÓWKI REFLEKTORÓW   ŻARÓWKA HALOGENOWA
OŚWIETLENIE DOLNE WNĘTRZA NADWOZIA   BEZ OŚWIETL. DLN. KABINY
REFLEKTOR PRZECIWMGIELNY   REFLEKTORY PRZECIWMGIELNE
REFLEKTOR, KOREKTOR POCHYLENIA   BEZ REGULACJI ŚWIATEŁ
Marki wyposażenia
WARIANT SKOJARZONY WTRYSK   SYSTEM WTRYSKU MAGNETI MARELLI
Inne
KRYTERIUM ZMIENNOŚCI, KLIENCI, KONCEPCJA   STANDARD
ATMOSFERA   ATMOSFERA NORMALNA
STRONA KIEROWNICY (STANOWISKO KIEROWCY)   KIEROWNICA PO LEWEJ
OD STRONY JEZDNI   RUCH PRAWOSTRONNY
TRÓJKĄT OSTRZEGAWCZY   KLIMA TRÓJKĄT OSTRZEGAWCZY[/size][/b][/size][/color]

Offline Anna Łukasiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Posiadany samochód: Citroen C5 "Owca"
  • Zainteresowania: Dezajn ;)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 20, 2020, 21:55:47 »
Dzięki Artur, (mój chłop też Artur ;) ). Zaraz wyszukam ten temat jako lekturę do poduszki. Co ja będę jakieś tam książki czytała skoro odkrywam w sobie nową "pasję"- Mechanikę samochodową. Nigdy bym nie pomyślała. 8) 
Teraz muszę jakoś jutro dyplomatycznie przekonać swoją drugą połowę aby tam pojechała i nie zrobiła nikomu krzywdy zanim zaczną mu tłumaczyć co zrobili, a czego nie zrobili. Echhh, c'est la vie :-\
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2020, 21:34:16 wysłana przez Arkadiusz Wawrzyniak »

Offline Anna Łukasiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Posiadany samochód: Citroen C5 "Owca"
  • Zainteresowania: Dezajn ;)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 20, 2020, 22:16:38 »
Dziękuję Ci bardzo za prześwietlenie. Dowiedziałam się, że moje C5 zostało przystosowane do bardzo zimnego klimatu :) Aż się Małż zainteresował ;D
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2020, 21:25:40 wysłana przez Arkadiusz Wawrzyniak »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 127
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 21, 2020, 06:23:41 »
Bardzo uważaj przy wymianie rozrządu w tym silniku. Mechanicy często próbują to zrobić bez blokad co zwykle kończy się tym że auto "nie jedzie". Ustawienie rozrządu jest dość specyficzne w tym silniku. Bardzo lubi też świeży olej 5W40, jeździsz autostradą niech Ci do głowy nie przyjdzie lać coś innego niż 5W40.Tylną belkę można czasem kompletną z wahaczami fajnej cenie kupić. W kombi zwykle są zajechane, z tego co wiem w liftbacku jest identyczna i łatwiej o dobrą. Niech mnie koledzy poprawią jeśli się mylę.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 21, 2020, 07:30:20 »
pare rad :)

- nie zmieniaj kierunku nawiewu jak masz mocny nawiew włączony, naprawa będzie kosztować od 500 w górę ale nawet zmiana kierunku na słabym wiatraku nie uchroni Cię przed awarią - stała przypadłość c5 po lifcie.
- klapa bagaznika może opadać na głowe, szyba się pewnie nie otwiera, ogrzewanie szyby też rzadko działa.
- mechanik albo mąż niech zwróci uwagę na hamulec ręczny i jego linki czy chodzi to wszystko gładko bo inaczej może się okazać że spalisz tarcze jak przyblokuje koło
- trzeba zajrzeć do zawieszenia czy wszystko suche, zobaczyć jak wyglądaj ciegna korektora i obejma czy nie czas wymienić.
- zawieszenie najszczęściej z przodu stoi za wysoko więc może się okazać konieczność regulacji albo komputerem albo mechanicznie.




Offline Daniel Bakiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDi 140KM 2009r, były Citroen C5 2.0 HDi, Citroen Xantia 1.9 TD 1994
  • Zainteresowania: motoryzacja, muzyka
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 21, 2020, 08:11:04 »
Jeśli chodzi o zawieszenie, podjedź kilkaset metrów dalej, do p.Jacka Piórka, ul.Działkowa 41a. Zajmuje się tylko francuzami, ja swoje wszystkie Cytrynki, gdy potrzebują interwencji, od 2003 roku zostawiam u niego. Nigdy się nie zawiodłem.

Offline Anna Łukasiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Posiadany samochód: Citroen C5 "Owca"
  • Zainteresowania: Dezajn ;)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 21, 2020, 08:16:40 »
pare rad :)

- nie zmieniaj kierunku nawiewu jak masz mocny nawiew włączony, naprawa będzie kosztować od 500 w górę ale nawet zmiana kierunku na słabym wiatraku nie uchroni Cię przed awarią - stała przypadłość c5 po lifcie.
- klapa bagaznika może opadać na głowe, szyba się pewnie nie otwiera, ogrzewanie szyby też rzadko działa.
- mechanik albo mąż niech zwróci uwagę na hamulec ręczny i jego linki czy chodzi to wszystko gładko bo inaczej może się okazać że spalisz tarcze jak przyblokuje koło
- trzeba zajrzeć do zawieszenia czy wszystko suche, zobaczyć jak wyglądaj ciegna korektora i obejma czy nie czas wymienić.
- zawieszenie najszczęściej z przodu stoi za wysoko więc może się okazać konieczność regulacji albo komputerem albo mechanicznie.


Dzięki Tomku za wskazówki.



1. Obiecuję, nie będę. Tylko w zimie trochę sobie tego nie wyobrażam. Zawsze strasznie marzną mi nogi. Czy to oznacza, że nie będę mogła skierować tego nawiewu w dół na stopy?


2. Na szczęście nie opada. Auto jest ze Szwecji i ogólnie wygląda dobrze. A o otwierającej się tylnej szybie w kombi nigdy nie słyszałam :-X  Jeszcze dzisiaj sprawdzimy. Ale pewnie nie działa tak jak mówisz :-\


3. Ręczny był sprawdzany i kilka razy zaciągany u diagnosty no i pod domem, więc chyba wszystko działa jak należy?


4. No właśnie oddaliśmy go do tego warsztatu  France Auto Service i chyba mi wtedy powiedzą? Po telefonie od mechanika i tłumaczeniach Małża, że to cwaniactwo, a nie żadna naprawa jestem pełna obaw... Zaraz idę do pracy, Małż się zwolnił na pół dnia i jedzie po auto. :-[


5. Hm, Zawieszenie z tego co widziałam stoi równo na jednej wysokości, zarówno przód i tył względem siebie. Nic podejrzanego nie zauważyłam. Małż by to też zauważył. Zresztą od razu mi powiedział, jeszcze przed zakupem, że na jego oko ta belka jest do natychmiastowej wymiany, bo koła trochę są wykrzywione na zewnątrz. I faktycznie jak mi pokazał auto z tyłu, to koła nie są idealnie pod tym samym kątem co przednie. Teraz byłam z psem na spacerze i w garażu obejrzałam Reanult sąsiada. Ma tak samo  :(

Offline Anna Łukasiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Posiadany samochód: Citroen C5 "Owca"
  • Zainteresowania: Dezajn ;)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 21, 2020, 08:23:39 »
Bardzo uważaj przy wymianie rozrządu w tym silniku. Mechanicy często próbują to zrobić bez blokad co zwykle kończy się tym że auto "nie jedzie". Ustawienie rozrządu jest dość specyficzne w tym silniku. Bardzo lubi też świeży olej 5W40, jeździsz autostradą niech Ci do głowy nie przyjdzie lać coś innego niż 5W40.Tylną belkę można czasem kompletną z wahaczami fajnej cenie kupić. W kombi zwykle są zajechane, z tego co wiem w liftbacku jest identyczna i łatwiej o dobrą. Niech mnie koledzy poprawią jeśli się mylę.


No tak, jeszcze ten nieszczęsny rozrząd! :'(  W warsztacie wymienili już olej właśnie na 5W40 firmy "Motul" i wszystkie filtry na firmy "Filtron". A teraz się okazuje, że olej wycieka spod "dekla zaworów"(?), nie wiem czy dobrze zapamiętałam. Po prostu same kłopoty na "dzień dobry Mamo". ::)  Ale się nasłucham jak już podsumujemy koszty. ???

Offline Anna Łukasiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Posiadany samochód: Citroen C5 "Owca"
  • Zainteresowania: Dezajn ;)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 21, 2020, 08:28:45 »
Jeśli chodzi o zawieszenie, podjedź kilkaset metrów dalej, do p.Jacka Piórka, ul.Działkowa 41a. Zajmuje się tylko francuzami, ja swoje wszystkie Cytrynki, gdy potrzebują interwencji, od 2003 roku zostawiam u niego. Nigdy się nie zawiodłem.


Super, konkretna informacja. Dziękuję Daniel! Lecę do pracy.
Małż idzie na wojnę odebrać Cytrynkę, trochę spokojniejszy, ale już widziałam, że sobie wszystko spisał, więc będzie niemiło.  :-[  Teraz się śmieje, że na niego "kabluję". :P


Pozdrowienia i wszystkim udanego dnia życzę. :-*


Pełna optymizmu (mimo wszystko),


Ania

Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 21, 2020, 08:59:27 »
1. Obiecuję, nie będę. Tylko w zimie trochę sobie tego nie wyobrażam. Zawsze strasznie marzną mi nogi. Czy to oznacza, że nie będę mogła skierować tego nawiewu w dół na stopy?

3. Ręczny był sprawdzany i kilka razy zaciągany u diagnosty no i pod domem, więc chyba wszystko działa jak należy?


Ad. 1. Możesz spokojnie przełączać nawiewy w trybie AUTO na nogi. Jak ma paść to padnie, a może już było naprawiane, a może nie. Zresztą nawiew w zimie w trybie AUTO zwykle działa na szybę i nogi.
Ad. 3. Zacięty ręczny charakteryzuje się tym, że podczas dłuższej jazdy śmierdzi spalenizną.

Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 21, 2020, 09:01:39 »
A teraz się okazuje, że olej wycieka spod "dekla zaworów"(?), nie wiem czy dobrze zapamiętałam.


Każde auto to ma wcześniej czy później. Na szczęście wymiana uszczelki kosztuje niewiele.

Offline Rafał Górczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 392
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Posiadany samochód: c5 [MkII] 1.6 hdi fap 2004, była xsara 1.4i 1998
  • Miejscowość: Nowy Tomyśl
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 21, 2020, 11:48:06 »
Moje szyby też tak wariowały do czasu rozebrania i wyczyszczenia spirytusem panelu sterowania. Na Youtube są filmiki jak się panel rozbiera.
Cytuj
"...mące ludziom w głowach na allegro..."

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 21, 2020, 14:08:14 »
Możesz przełączać nawiewy ale zmniejsz obroty dmuchawy zanim to zrobisz. Po prostu jak dmucha na maxa to wtedy nie przełączaj tylko najpierw zmniejsz wiatrak a potem zmień kierunek

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 898
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 21, 2020, 19:27:19 »

.....  Zresztą od razu mi powiedział, jeszcze przed zakupem, że na jego oko ta belka jest do natychmiastowej wymiany, bo koła trochę są wykrzywione na zewnątrz. I faktycznie jak mi pokazał auto z tyłu, to koła nie są idealnie pod tym samym kątem co przednie. Teraz byłam z psem na spacerze i w garażu obejrzałam Reanult sąsiada. Ma tak samo  :(
W C5 jest inne zawieszenie z tyłu niż w Renault. W C5 wymienia się komplet łożysk wahaczy a nie regeneruje tylną belkę jak w Renault. Jedyny problem to jak bieżnie łożysk w wahaczach są już mocno wyrobione, bo długo było jeżdżone na uszkodzonych łożyskach. Wtedy trzeba napawać i szlifować lub wymienić też wahacze, ale myślę, że tanich używek w dobrym stanie powinno być sporo.
Odnośnie dmuchawy to chodzi o to, aby nie przełączać góra-dół gdy obroty są na maks, bo klapki są łamliwe. Najlepiej zmniejszyć obroty dmuchawy przed przełączeniem kierunków nawiewów.

Offline Anna Łukasiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Posiadany samochód: Citroen C5 "Owca"
  • Zainteresowania: Dezajn ;)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 21, 2020, 19:31:03 »
Hej Szanowni Koledzy!
Auto odebrane ;D  Jestem dumna z Małża. Załatwił sprawę na zimno i grzecznie. Wydębił nawet 6 miesięcy gwarancji! 8)
Opiszę to co mówił na ile umiem dokładnie. Jak się okazało wymienili tylko jakieś dwa łożyska, bo poprzednie już podobno nie istniały i zrobiły dziurę w wahaczach większą niż właściwa (nic z tego nie rozumiem mam nadzieję, że Wy coś zrozumiecie). Feler ten ma powodować za jakiś czas powrót do skrzypienia ale za jaki nie chcieli powiedzieć.
 
Na szczęście dzięki temu forum znalazłam adres do Pana Kamila z Zielonki, którego tak wszyscy polecali i dałam numer Małżowi żeby sobie porozmawiali. No i chłop mi przepadł... Po prostu oczarowany przeprowadzoną długą rozmową, stwierdził krótko: "I to jest rzeczowy, kulturalny facet".
Od razu się umówili, mechanik wycenił, wytłumaczył wszystko tak dokładnie, że nawet ja zrozumiałam nasłuchując jako "gumowe ucho" :D
Pan Kamil zrobi nam rozrząd i ten nieszczęsny wyciek spod (teraz już wiem!) dekla zaworów. Termin na marzec ale i tak się cieszę, bo już nie będę miała suszonej głowy i sprawne auto. Wychodzi na to, że nawet nie zbankrutujemy.


Pan Kamil kiedy usłyszał ile zapłaciliśmy u tych... nie wiem jak ich nazwać, muminków(?), zastrzelił nas, że u niego byłoby o 400 złotych taniej. No raaaany...
Nigdy więcej niczego u tych panów "specjalistów od belek" z Auto France coś tam. Choćbym miała ciągnąć samochód na sznurku do Zielonki czy gdzie indziej.
Najgorsze, że w ogóle nie wiadomo co dokładnie zrobili i jak, bo na fakturze i gwarancji napisali jedynie "regeneracja belki tylnej". Trudno, mam nadzieję, że Pan z Zielonki to jakoś wszystko naprostuje, gdyby okazało się, że jednak fuszerka.


A teraz się okazuje, że olej wycieka spod "dekla zaworów"(?), nie wiem czy dobrze zapamiętałam.


Każde auto to ma wcześniej czy później. Na szczęście wymiana uszczelki kosztuje niewiele.


Piotrze, ale Pan Kamil nam powiedział, że to w innym silniku tak jest. A ten ma jakąś pokrywę razem z uszczelką i całość trzeba wymienić. Nie wiem czy dobrze to przekazuję ale jestem pewna, że o tym rozmawiali.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 127
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 21, 2020, 19:56:17 »
....

Piotrze, ale Pan Kamil nam powiedział, że to w innym silniku tak jest. A ten ma jakąś pokrywę razem z uszczelką i całość trzeba wymienić. Nie wiem czy dobrze to przekazuję ale jestem pewna, że o tym rozmawiali.
Tak żeby zrobić to dobrze należy wymienić całą pokrywę. Niby koledzy na forum próbują inaczej, mi udało się innymi metodami na ponad rok to uszczelnić. Gdy zobaczyłem, że znów się poci założyłem nową pokrywę. Na ile wystarczy? Nie wiem.
 

Offline Anna Łukasiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Posiadany samochód: Citroen C5 "Owca"
  • Zainteresowania: Dezajn ;)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 21, 2020, 20:01:45 »
Moje szyby też tak wariowały do czasu rozebrania i wyczyszczenia spirytusem panelu sterowania. Na Youtube są filmiki jak się panel rozbiera.
Dziękuję Rafał, dzisiaj jeszcze poszukam tego filmu i może Małż sam to zrobi?

Offline Arkadiusz Wawrzyniak

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0i 8v SX '93 HA - teraz piękna C5 mkII 3.0 V6 BVA AM6 Exclusive LPG i C5 mkI 2.2HDi Exclusive
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Kupiłam C5 Kombi (2005) i co dalej?
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 21, 2020, 21:31:14 »
Aniu, bardzo miło że do nas dołączyłaś i wszyscy starają Ci się pomóc jak tylko mogą, a sposób Twoich wypowiedzi jest bardzo uroczy. Jedna wielka prośba.... Jeśli odpowiadasz na kolejne posty to nie rób opcji "cytuj" tylko po prostu pisz pod spodem kolejnego posta. Jak będziesz robić takie cytowane tramwaje to ludzie będą mieli za dużo przewijania, a ja... dużo roboty by to posprzątać