Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Komputery HA II  (Przeczytany 16106 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jarosław Siemiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0 150/200KM 2015r
  • Miejscowość: Wrocław
Komputery HA II
« dnia: Luty 14, 2009, 18:16:16 »
Ponieważ na liście Citrotecha moje pytanie nie spotkało się z najmniejszym zainteresowaniem to spróbuję tutaj zapytać.

Proszę wszystkich chętnych posiadaczy XM z HA II (po 1994r) o przesłanie dokładnego odpisu lub fotki nalepki na kompie HA.
Chcę wybadać ile było wersji takich kompów w XM II.
najlepiej na priv
Jarosław Siemiński Wrocław (192)
Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 14, 2009, 19:05:33 »
Witam. Komp od XM 2.0 TCT 97r.

Offline Grzegorz Modrzejewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Skąd: Boguszyniec, Gorzów Wlkp
  • Posiadany samochód: Phaeton 3.2VR6 ,BX 1.6Tri
  • Zainteresowania: Koty, stare domy i hydrowozy
  • Miejscowość: Boguszyniec, Gorzów Wlkp
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 14, 2009, 21:25:33 »
Ja używam dwóch na zmiane.nie mam zdjęć.ale napisze.
1.
73811302
9624217180
12v H5 S2J2G
Ten podczas przekrencania stacyjki nie uruchamia kontrolki od trybu sport(pomarańczowa na zegarach)
2.
73840802
9610493180
12v H4 S2G2G
A ten po przekręceniu stacyjki uruchamia na chwilke kontrolke od trybu sport
Nie wiem który z nich jest do mego xma...

  • Gość
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 15, 2009, 01:51:53 »
A tu jest nawet od środka - KLIK

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 16, 2009, 11:24:21 »
Cytuj

Grzegorz Modrzejewski napisał:
Ja używam dwóch na zmiane.nie mam zdjęć.ale napisze.
1.
73811302
9624217180
12v H5 S2J2G
Ten podczas przekrencania stacyjki nie uruchamia kontrolki od trybu sport(pomarańczowa na zegarach)
2.
73840802
9610493180
12v H4 S2G2G
A ten po przekręceniu stacyjki uruchamia na chwilke kontrolke od trybu sport
Nie wiem który z nich jest do mego xma...

Jak działają oba w czym problem? Część komputerów HA nie ma autotestu wiec kontrolka się nie zaświeci, nie jest to tak  ważne bo w fabrycznej instrukcji nic o tym nie piszą.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 16, 2009, 12:09:16 »
Też posiadam 2 kompy o takich samych oznaczeniach i obydwu nie ma autotestu.

Offline Jarosław Siemiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0 150/200KM 2015r
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 16, 2009, 16:02:13 »
Cytuj

Julian Donajski napisał:
 Część komputerów HA nie ma autotestu wiec kontrolka się nie zaświeci....

Julek skąd takie wnioski ?
Jarosław Siemiński Wrocław (192)
Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 16, 2009, 18:01:58 »
Cytuj

Jarosław Siemiński napisał:
Cytuj

Julian Donajski napisał:
 Część komputerów HA nie ma autotestu wiec kontrolka się nie zaświeci....

Julek skąd takie wnioski ?

Bo nie piszą o tym w instrukcji. Są różnice o oprogramowaniu bo cała reszta jest ta sama. Być może w części komputerów autotest powróci po wykasowaniu błędów ale czy to ma znaczenie jeśli komp utwardza zawieszenie i odpuszcza utwardzanie wtedy gdy trzeba. Dla mnie to się liczy a nie mruganie lampki. Po za tym w mieście przeważnie jeżdżę w tryb sport więc kontrolka świeci się cały czas.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Robert Paliwoda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: XM 2.5 TD
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 13, 2009, 08:35:50 »
Z tego co wyczytałem w dokumentacji Citroena to tylko 2.5TD miał inny soft,  wiec nie zadładałbym takiego do innego modelu jak też do 2.5TD z innego.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 30, 2009, 11:29:12 »
Witam. Czy mógłby ktoś zrobić fotkę jak wyglądają przewody które podpina sie do kompa HA ? Chcialem wstawic sobie kontrolki HA, ale cos mam nie halo z nimi chyba :/ I jesli ktoś wie, które kabelki wychodza na cewki HA to bylbym wdzieczny za podpowiedź ...
Pozdrawiam

Offline Jarosław Siemiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0 150/200KM 2015r
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 30, 2009, 12:45:53 »
Elektrozawory zasilane są z białej wtyczki pin 1 i 2.
Wystarczy podłączyć do jednego przewodu bo cewki i tak sterowane są wspólnie. Masa z nadwozia.
Jarosław Siemiński Wrocław (192)
Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 30, 2009, 14:46:10 »
Wiem że z białej wtyczki i wiem że pin pierwszy i drugi tylko od ktorej strony ? Bo jesli od lewej jak się patrzy na zdjęcie mat

Offline Jarosław Siemiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0 150/200KM 2015r
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 30, 2009, 15:46:14 »
Przyjrzyj się uważnie- wtyczka powinna mieć numerki przy pinach.
Czy elektrozawory się załączają? samochód jest miękki na postoju?
Jarosław Siemiński Wrocław (192)
Citroen C5 X7 BlueHDI 2.0

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 30, 2009, 16:12:49 »
No sprawa wygląda tak że przód mam zmiekczony poprzez zablokowanie cewki , a tył też mam miekki cały czas na postoju bo mechanik mi naprawiał , ale nie wiem co zrobił bo nie chciał powiedziec.
Elektrozawór cyka po otwarciu drzwi czyli napięcie dostaje... Przycisk sport na tylnym elektrozaworze działa bo czuć że jest trochę sztywniejszy w czaje jazdy, na postoju bez róznicy...

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 31, 2009, 20:44:38 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
No sprawa wygląda tak że przód mam zmiekczony poprzez zablokowanie cewki , a tył też mam miekki cały czas na postoju bo mechanik mi naprawiał , ale nie wiem co zrobił bo nie chciał powiedziec.
Elektrozawór cyka po otwarciu drzwi czyli napięcie dostaje... Przycisk sport na tylnym elektrozaworze działa bo czuć że jest trochę sztywniejszy w czaje jazdy, na postoju bez róznicy...

Na postoju HA nie działa z wyjątkiem gwałtownego dodania gazuj jest potencjometr przy pedale gazu. Przód i tył muszą być miękkie na postoju o ile jest ciśnienie w hydraulice. Dlatego najlepiej próby robić na pracującym silniku. Na pewno masz uszkodzoną przednią cewkę i prawdopodobnie sam komp. Cewki co prawda są wspólnie sterowane ale zasilane są oddzielnie układami VN05N. Przeważnie to wysiada.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Piotr Nowicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 322
  • Skąd: Trzebnica
  • Posiadany samochód: XM 2,5 TD 97r. Berlingo 1,6 16v 02r.
  • Miejscowość: Trzebnica
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 04, 2009, 12:09:56 »
ma ktoś błedy kodów HA ? lub zapoda linka gdzie są ?

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 04, 2009, 16:45:36 »
W pobieralni są, razem z kodami silnika i abs.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 07, 2009, 18:40:44 »
Witam. Mam takie pytanko, czy spalony komp który w ogóle nie daje napięcia na cewki ustawia autko w trybie sport cały czas ?

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 07, 2009, 18:51:58 »
tak.
może go nawet nie być
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 08, 2009, 00:18:54 »
Pytam bo mam zjarany juz 2 komp, napiecia na cewkach nie ma , a jak krece na boki kierownica podczas jazdy to autem buja jak na lodzi , ale wybierać nierówności to nie chce cham i tak się dziwie czy to jest ten tryb sport w koncu czy nie. Niby powinien być , ale w takim razie dlaczego na zakretach auto się giba ?

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 08, 2009, 22:24:36 »
No, to problem...
Nie jestem ekspertem ale:

jeśli nikt nie powyciągał igliczek z zaworków, a na siłownikach są założone właściwe sfery i nikt nie kombinował z dławikami , to można się dziwić.

W zasadzie to nawet w trybie sport, komputerek otwiera zaworki HA, tylko według innej semantyki - jest bardziej czuły na ruchy nadwozia, kierownicy i gaz. Z zupełnie odłączonym kompem powinien być wyraźnie sztywny.
 U mnie dla odmiany udało się odpalić HA, ale nie jestem zadowolony z komfortu, ale na boki też lubi się pobujać w pewnych granicach.
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 09, 2009, 07:10:24 »
Iglice są bo rozbieralem elektrozawory i oringi zakladalem nowe , prądu w ogóle w kostce nie ma przy elektrozaworze, czyli to nawet nie jest tryb sport...

  • Gość
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 10, 2009, 12:18:15 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Iglice są bo rozbieralem elektrozawory i oringi zakladalem nowe , prądu w ogóle w kostce nie ma przy elektrozaworze, czyli to nawet nie jest tryb sport...


Czyli nieźle poprzedni właściciel nakombinował. Pewnie są założone sfery od XM bez HA lub rozwiercone dławiki, skoro jest nadal miękki mimo braku zasilania na cewkach. Pewno ktoś doszedł do wniosku, że nie będzie się trudził komputerami i innymi elektronicznymi gadżetami :) No ale takie autko jest raczej niebezpieczne na zakrętach a jak przypadkiem zadziałały by cewki od HA to drzewo murowane na zakręcie...

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 10, 2009, 15:04:00 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Iglice są bo rozbieralem elektrozawory i oringi zakladalem nowe , prądu w ogóle w kostce nie ma przy elektrozaworze, czyli to nawet nie jest tryb sport...

No nie dizwne ze iglice są- koelga co pisał o ich usunieciu chyba nie wie ze bez iglic w zaworze pompa lhm zdechłaby w trymiga pompując przez zawory HA cały swój wydatek.
Ten kto dezaktywował u ciebie HA móg tak jak koledzy wspomnieli załozyć sfery od xm-a bez ha albo rozwiercić orginalne ale mógł tez zamienic spręzyny na iglicy tak aby domyślnie zawór był otwarty.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Komputery HA II
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 10, 2009, 20:28:07 »
Sfery raczej sa od wersji z HA bo wszystkie gruchy dobijałem i moj mechanik mówi że one są ok, poza tym autko było u p. Lisieckiego odnośnie zlego komfortu i też nic nie mówił że sfery złe czy cos z dławikami, tylko stwierdził że opony twarde dlatego jest twardo a tak to chydraulicznie i mechanicznie ok...
Mój XM nie potrafi tłumic dziur. Dzisiaj wracając z Wrocka przez wiochy myslałem czasami że plastiki mi sie odrywaja na tych dziurach :/ tylko jak chcę ominąc jakąś przeszkodę to się wychyla mocno stwarzając pozory miekkiego, tak samo na zakrętach ostych sie dzieje nawet jak komp jest odłączony , a nie powinien jak jest sztywny przecież i nie wiem czemu tak robi mi na zlość, ... resorowac drobnych nierówności to mój XMen też w ogóle nie potrafi... a gdyby sprężynki w iglicy były odwrócone to powinien resorować i pochalanic te dziurawe drogi wtedy na jakimś tam poziomie co nie? Już zmiekczałem przód na stałe blokując iglicę, a i tak nie resorował ladnie :/ .... nie mam sily już do niego powoli ...

P.S. Jest ktos w klubie kto potrafi naprawić spalony kompy HA? w mieście wszyscy elektrycy umywają ręce od tego :/ a mam 2 takie kompy ...