Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...  (Przeczytany 73897 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #225 dnia: Kwiecień 09, 2017, 21:16:05 »
kupiłes ta dokładke?

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #226 dnia: Kwiecień 09, 2017, 22:28:02 »
Teoretycznie tak. Miał mi wysłać za pobraniem. A tak w ogóle to dziękuję za namiar. Przedni zderzak też kupiłem. Czekam na graty i pogodę. Trochę tego badziewia nagromadzilem przez zimę więc czeka mnie pracowity długi weekend majowy :)

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #227 dnia: Kwiecień 14, 2017, 13:27:54 »
Skompletowałem już tylną dokładkę na 2 wydechy, same wydechy, ich stelaże i nakładkę na tył od crosstourera, oraz dokładkę zderzaka przód od crosstourera (notabene wraz ze zderzakiem). Powoli zaczynam pracę nad modzeniem :) Zastanawiam się też nad oklejeniem rantów błotników czarną strukturalną, matową folią, aby wyglądał jak crosstourer pełną gębą. Nie chcę zakładać tych oryginalnych plastikowych nakładek, bo do końca nie jestem przekonany do nich, a one są na kleju. A folię, jak mnie się znudzi mogę po prostu odkleić... Jak sobie podsumowałem zakres prac na weekend majowy, to mi chyba czasu braknie..

1. Wyjęcie fotela kierowcy i pasażera, zawiezienie fotela kierowcy do wyprania
2. Wyjęcie wykładziny przód, pranie
3. Wyjęcie tunelu środkowego
4. Wygłuszanie podłogi, okolic skrzyni i ściany grodziowej bitumami i pianką
5. Wygłuszenie nowych paneli drzwiowych pianką akustyczną i wymiana starych na nowe exclusive
6. Wykonanie podświetlenia schowków na amber + dołożenie podświetlenia klamek
7. Dołożenie podświetlenia pod deską amber
8. Wymiana środkowych paneli tunelu środkowego na exclusive
9. Wymiana uchwytu do telefonu na indukcyjny wraz z doprowadzeniem indywidualnego źródła ładowania
10. Wymiana nakładek na słupki w bagażniku (moje są porysowane)
11. Naprawa tapicerki klapy bagażnika (coś mi tam odstaje)
12. Wymiana zderzaka przód na Crosstourer (właśnie się maluje)
13. Wymiana dokładki zderzaka tył na crosstourer wraz z nowymi wydechami duplex
14. Dołożenie dodatkowej rury od tłumika do prawego wydechu i modyfikacja lewego
15. Wymiana listew chromowanych przyszybowych na oryginalne exclusive wraz ze słupkami
16. Oklejenie rantów błotników folią czarny, strukturalny mat (zrobi to profesjonalna firma) na wzór Crosstourera
17. Na koniec porządne sprzątanie i mycie, a na finisz collinite...

uff...

Plany ambitne, pewnie nie wszystko się uda zaliczyć, ale będę walczył! Po tym wszystkim zostanie mi na stanie trochę gratów do pozbycia się, między innymi zderzak przód polift w kolorze EYP z szewronem polift , panele drzwiowe x 4, tunel środkowy kompletny z podłokietnikiem, ręcznym elektrycznym, ramką do lewarka, popielniczką itd, kierownica z nakładkami + listwa deski rozdzielczej w tym samym kolorze co plastiki tunelu i klamki w drzwiach, dokładka tylnego zderzaka na duplex (bez wydechów) i zwykła, czujniki parkowania tył komplet, listwy przyszybowe chrom wraz ze słupkami (nieoryginalne) i pełno innych dupereli. Jak ktoś chętny, pisać na priv!

Po tym wszystkim powinien wyglądać tak :)


FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #228 dnia: Kwiecień 14, 2017, 18:19:06 »
18. podniesienie nadwozia o 15mm ...jak tourer

Amen

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #229 dnia: Kwiecień 15, 2017, 01:01:09 »
18. podniesienie nadwozia o 15mm ...jak tourer

Amen
Co to, to nie. Dla mnie teraz jest już za wysoko.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #230 dnia: Kwiecień 15, 2017, 01:03:16 »
Skompletowałem już tylną dokładkę na 2 wydechy, same wydechy, ich stelaże i nakładkę na tył od crosstourera, oraz dokładkę zderzaka przód od crosstourera (notabene wraz ze zderzakiem). Powoli zaczynam pracę nad modzeniem :) Zastanawiam się też nad oklejeniem rantów błotników czarną strukturalną, matową folią, aby wyglądał jak crosstourer pełną gębą. Nie chcę zakładać tych oryginalnych plastikowych nakładek, bo do końca nie jestem przekonany do nich, a one są na kleju. A folię, jak mnie się znudzi mogę po prostu odkleić... Jak sobie podsumowałem zakres prac na weekend majowy, to mi chyba czasu braknie..

1. Wyjęcie fotela kierowcy i pasażera, zawiezienie fotela kierowcy do wyprania
2. Wyjęcie wykładziny przód, pranie
3. Wyjęcie tunelu środkowego
4. Wygłuszanie podłogi, okolic skrzyni i ściany grodziowej bitumami i pianką
5. Wygłuszenie nowych paneli drzwiowych pianką akustyczną i wymiana starych na nowe exclusive
6. Wykonanie podświetlenia schowków na amber + dołożenie podświetlenia klamek
7. Dołożenie podświetlenia pod deską amber
8. Wymiana środkowych paneli tunelu środkowego na exclusive
9. Wymiana uchwytu do telefonu na indukcyjny wraz z doprowadzeniem indywidualnego źródła ładowania
10. Wymiana nakładek na słupki w bagażniku (moje są porysowane)
11. Naprawa tapicerki klapy bagażnika (coś mi tam odstaje)
12. Wymiana zderzaka przód na Crosstourer (właśnie się maluje)
13. Wymiana dokładki zderzaka tył na crosstourer wraz z nowymi wydechami duplex
14. Dołożenie dodatkowej rury od tłumika do prawego wydechu i modyfikacja lewego
15. Wymiana listew chromowanych przyszybowych na oryginalne exclusive wraz ze słupkami
16. Oklejenie rantów błotników folią czarny, strukturalny mat (zrobi to profesjonalna firma) na wzór Crosstourera
17. Na koniec porządne sprzątanie i mycie, a na finisz collinite...

uff...

Plany ambitne, pewnie nie wszystko się uda zaliczyć, ale będę walczył! Po tym wszystkim zostanie mi na stanie trochę gratów do pozbycia się, między innymi zderzak przód polift w kolorze EYP z szewronem polift , panele drzwiowe x 4, tunel środkowy kompletny z podłokietnikiem, ręcznym elektrycznym, ramką do lewarka, popielniczką itd, kierownica z nakładkami + listwa deski rozdzielczej w tym samym kolorze co plastiki tunelu i klamki w drzwiach, dokładka tylnego zderzaka na duplex (bez wydechów) i zwykła, czujniki parkowania tył komplet, listwy przyszybowe chrom wraz ze słupkami (nieoryginalne) i pełno innych dupereli. Jak ktoś chętny, pisać na priv!

Po tym wszystkim powinien wyglądać tak :)




To jeszcze takie 19" i będzie LUXmalyna
Ale ładne france. Niestety skrzynia wykonczyla mój budżet na grube sprawy w samochodzie w tym roku. Może za rok... Na razie trzeba pomyśleć o jakichś wakacjach.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #231 dnia: Kwiecień 15, 2017, 08:14:36 »
Bierz u Pawła na odroczony kredyt..... chyba gość pomocny dla klubowiczów... :D

PS: no i jakiś bonusik od Niego bo nie ma długo chętnych....

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #232 dnia: Kwiecień 15, 2017, 09:27:51 »
Kredyty nie dla mnie, żyję na tyle ile mnie stać. Felgi piękne ale opony do mnie nie przemawiają i pewnie do innych też, dlatego tak długo sprzedajesz.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #233 dnia: Kwiecień 15, 2017, 09:59:00 »
jedyne 19" które sensownie wygladaja to ma Peugeot RCZ.I one idealnie pasuja do C5.

dziara

  • Gość
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #234 dnia: Kwiecień 15, 2017, 10:04:20 »
Teoretycznie tak. Miał mi wysłać za pobraniem. A tak w ogóle to dziękuję za namiar. Przedni zderzak też kupiłem. Czekam na graty i pogodę. Trochę tego badziewia nagromadzilem przez zimę więc czeka mnie pracowity długi weekend majowy :)

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Tak czytam o tym co zrobiłeś i zamierzasz jeszcze ze swoją Cytryną zrobić i tak sobie myślę...Ty musisz mieć chyba wyrozumiałą żonę (całą rodzinę też).... ;) .  Koszty na modyfikacje poniosłeś niezłe....... :( . Liczyłeś już wszystko czy dalej rozwijasz swoje auto?

dziara

  • Gość
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #235 dnia: Kwiecień 15, 2017, 10:05:18 »
jedyne 19" które sensownie wygladaja to ma Peugeot RCZ.I one idealnie pasuja do C5.

Kwestia gustu z alusami. Mi się b. podobają moje.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #237 dnia: Kwiecień 15, 2017, 10:40:09 »
Marcin, gust i racja jest jak dupa, każdy ma swoją. W kwestii kosztów, tak, liczyłem i bardzo dokładną dokumentację prowadzę. Wiem że wielu się to w głowie nie mieści ale to moje hobby, robiłem tak z każdym moim autem, może nie aż w takim zakresie ale poprostu to lubię. Koszt auta i modyfikacji już dawno przekroczył 50k ale ciiii... bo się żona dowie :) A tak na prawdę to faktycznie jest wyrozumiała i za to, między innymi ją bardzo kocham, jednak oczywiście nie wie o wszystkim... jak to było? Panie Boże nie pozwól mojej żonie po mojej śmierci sprzedać moich alusów za tyle, ile jej powiedziałem że kosztowały... 

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Cholera, właśnie się zorientowałem że prawie wszystkie zdjęcia ze starszych postów się nie wyświetlają. Ale kicha, sporo pracy i czasu mnie to kosztowało. Zna ktoś sposób na wklejanie zdjęć żeby dłużej przetrwały?
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #238 dnia: Kwiecień 15, 2017, 16:37:21 »
Musisz zalozyc swoje konto np na fotosik i tam wstawiac foty. Lubnlepiej na wirtualnym darmowym dysku np google lub dropbox

Wyklepane z urządzenia zdalnego nadawczego Xiaomi
znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #239 dnia: Lipiec 13, 2017, 16:15:11 »
Skompletowałem już tylną dokładkę na 2 wydechy, same wydechy, ich stelaże i nakładkę na tył od crosstourera, oraz dokładkę zderzaka przód od crosstourera (notabene wraz ze zderzakiem). Powoli zaczynam pracę nad modzeniem :) Zastanawiam się też nad oklejeniem rantów błotników czarną strukturalną, matową folią, aby wyglądał jak crosstourer pełną gębą. Nie chcę zakładać tych oryginalnych plastikowych nakładek, bo do końca nie jestem przekonany do nich, a one są na kleju. A folię, jak mnie się znudzi mogę po prostu odkleić... Jak sobie podsumowałem zakres prac na weekend majowy, to mi chyba czasu braknie..

1. Wyjęcie fotela kierowcy i pasażera, zawiezienie fotela kierowcy do wyprania
2. Wyjęcie wykładziny przód, pranie
3. Wyjęcie tunelu środkowego
4. Wygłuszanie podłogi, okolic skrzyni i ściany grodziowej bitumami i pianką
5. Wygłuszenie nowych paneli drzwiowych pianką akustyczną i wymiana starych na nowe exclusive
6. Wykonanie podświetlenia schowków na amber + dołożenie podświetlenia klamek
7. Dołożenie podświetlenia pod deską amber
8. Wymiana środkowych paneli tunelu środkowego na exclusive
9. Wymiana uchwytu do telefonu na indukcyjny wraz z doprowadzeniem indywidualnego źródła ładowania
10. Wymiana nakładek na słupki w bagażniku (moje są porysowane)
11. Naprawa tapicerki klapy bagażnika (coś mi tam odstaje)
12. Wymiana zderzaka przód na Crosstourer (właśnie się maluje)
13. Wymiana dokładki zderzaka tył na crosstourer wraz z nowymi wydechami duplex
14. Dołożenie dodatkowej rury od tłumika do prawego wydechu i modyfikacja lewego
15. Wymiana listew chromowanych przyszybowych na oryginalne exclusive wraz ze słupkami
16. Oklejenie rantów błotników folią czarny, strukturalny mat (zrobi to profesjonalna firma) na wzór Crosstourera
17. Na koniec porządne sprzątanie i mycie, a na finisz collinite...

uff...

Plany ambitne, pewnie nie wszystko się uda zaliczyć, ale będę walczył! Po tym wszystkim zostanie mi na stanie trochę gratów do pozbycia się, między innymi zderzak przód polift w kolorze EYP z szewronem polift , panele drzwiowe x 4, tunel środkowy kompletny z podłokietnikiem, ręcznym elektrycznym, ramką do lewarka, popielniczką itd, kierownica z nakładkami + listwa deski rozdzielczej w tym samym kolorze co plastiki tunelu i klamki w drzwiach, dokładka tylnego zderzaka na duplex (bez wydechów) i zwykła, czujniki parkowania tył komplet, listwy przyszybowe chrom wraz ze słupkami (nieoryginalne) i pełno innych dupereli. Jak ktoś chętny, pisać na priv!

Po tym wszystkim powinien wyglądać tak :)





Nieco się ruszyło w temacie, ale nie wszystko bo nieoczekiwanie w robocie mam taki młyn że po powrocie do domu nic już mi się nie chce...


Punkty 1-11 i 15 zrealizowane, reszta nadal czeka w piwnicy, może po urlopie. Dodatkowo wymieniona kierownica i listwa deski rozdzielczej na oryginalną ze szczotkowanym aluminium z Exclusivea. Fotki podrzucę jak go odgruzuję...


Dodatkowo w międzyczasie wymieniłem prawą półoś - to była przyczyna dziwnego stukania/chrobotania - przegub wewnętrzny. Ponadto wymieniłem pedał przyspieszenia bo wywalał błąd (nowy w ASO) i wgrany nowy program skrzyni (też ASO). Borykam się teraz z niechęcią mojej skrzyni do zapinania 6 biegu na niskich obrotach w trakcie spokojnej jazdy.
Walczę z tym już chwilę, byłem 3 x w ASO, 2 x w RS Service i dalej nic. Auto przewertowane i sprawdzone na 10 stronę. Dopiero wizyta u Grzegorza z Rzeszowa trochę mi rozjaśniła sytuację. Po podpięciu Lexii ukazało się kilka błędów związanych z kalkulatorem silnika i powiązanych ze skrzynią, wspomaganiem, zawieszeniem, ESP i czymś tam jeszcze. Wychodzi na to że gdzieś chyba kable w BSI zaśniedziały, będziemy z tym walczyć w weekend, zobaczymy.
Najśmieszniejsze jest to że w żadnym ASO (Tarnów, Rzeszów) panowie nie zwrócili na to uwagi lub to zlekceważyli, żenada...
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #240 dnia: Lipiec 14, 2017, 23:00:33 »
Panowie w aso są tylko od wymiany olejów ,klocków itp. :)

Offline Dawid Jarecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 049
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Wygodne sofy ;-)
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #241 dnia: Lipiec 15, 2017, 12:32:06 »
Fajnie sie czyta historie niekoniecznie krotkie. Zastanawia mnie twoja motywacja do tak daleko posunietego przywracania do najnowszej wersji auta. Dziwne to jest dla mnie ze co rusz masz jakies dziwne usterki. To auto jestntak awaryjne?

Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka

znikająca cytrynowa szarość Islandii ;-)

Offline Artur Puźniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 337
  • Skąd: Warszawa, Ząbki
  • Posiadany samochód: Były Xsara 1,6i SX; C5 II 1,8i SX. Jest C5 III 2,0 HDI Exclusive
  • Zainteresowania: Citroen, muzyka, zamki i takie tam rozne >:o)
  • Miejscowość: Warszawa, Ząbki
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #242 dnia: Lipiec 17, 2017, 11:58:20 »
Michał, jeszcze do Twojego C5, przydałoby się NG4 zainstalować :) Miałbyś wtedy mega wypas i wygląd :)
Artur Puźniak
Były: Xsara 1,6i SX; C5 II 1,8i SX. Jest C5 III 2,0 HDI Exclusive
[email protected]
GG: 2448261

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #243 dnia: Lipiec 17, 2017, 15:17:08 »
Ng4 niestety odpada, ważniejsze dla mnie jest posiadanie cupholdera, a RNEG2 ma wszystko czego mi trzeba, najważniejszy Bluetooth i USB, no i ekran HiRes.
Co do mojego problemu z 6 biegiem, cała sobota w Rzeszowie u Grzegorza spędzona, wyeliminowaliśmy wszystkie błędy sieci CAN jakie generowała, winne były pewnie zaśniedziałe kostki, wszystkie kalkulatory (kostki do nich) dostępne rozebrane i wyczyszczone, BSM, BSI - efekt - brak błędów w komunikacji. Dodatkowo rozebraliśmy (w sensie Grzegorz rozebrał) tylne tarcze i tam wyczyszczone bieżnie do czujników obrotu koła - efekt - idealne wskazania obrotu kół ESP, wcześniej lewe tylne koło pokazywało głupoty.
I niestety nic wielkiego to nie zmieniło, dalej wrzuca 6 na niskich obrotach jak chce, raz tak, a raz nie.
Podejrzane są jeszcze wskazania ciśnienia turbodoładowania, zadane różni się od rzeczywistego w czasie jazdy, na postoju jest ok. Do sprawdzenia po urlopie grucha i wężyki podciśnienia.
Co ciekawe, jak jadę na 5 biegu np. 100km/h i skrzynia sama nie chce zmienić na 6 bieg, wystarczy włączyć tempomat i natychmiast wrzuca 6 bieg! Tak jakby pedał gazu nadal źle komunikował się z silnikiem, choć błędów brak. Sterowanie tempomatem zamiast gazem powoduje że wszystko jest ok. I teraz pytanie gdzie dalej szukać przyczyny? Nowy pedał założony w ASO, przecież nie może być zły, zwłaszcza że nie sypie błędami. Ma ktoś jakiś pomysł?
Po urlopie raz jeszcze podjadę do RS Motorsport, bo dzisiaj dzwonił do mnie gość, że zapisał mój cały program po chipowaniu półtora roku temu (wtedy skrzynia chodziła dobrze) i że różni się on nieco od tego, który jest teraz, więc może go przywrócić w tej części, w której się różni. Nie wiadomo skąd jest ta różnica, ale jakaś zmiana nastąpiła ok pół roku temu. Skąd? Nie wiem, zobaczymy.
No ale tym się będę martwił po powrocie z wakacji, na razie w głowie tylko URLOP!
FAP out, EGR off, POWER up :)

Marek_S

  • Gość
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #244 dnia: Sierpień 13, 2017, 10:46:30 »
No i trafił się podobny maniak jak ja, mamy wspólną cechę musi idealnie chodzić, mnie nie interesuje disign optyczny jakąś nie obchodzi mnie jak wygląda bo MKI exlusive wygląda dobrze z oryginalnymi felgami 16 i jako srebrny wieloryb pruje drogi z szaleństwem kierowcy ( lubię jak V6 zamruczy a czasem zaryczy ) teraz kupiłem za śmieszne pieniądze MKII lift koloru prawie czarnego tez 3V6 do roboty zrobiłem już przód została mi do roboty jeszcze skrzynia (  jak bardzo ciepły to trochę szarpie ale wiem jaka jest przyczyna ) skończenie LPG i inne pierdołki czekają piękne felgi na przekładkę na razie mam co robić w nowym a srebrnym jeżdżę sobie ...

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #245 dnia: Sierpień 13, 2017, 13:06:43 »
....teraz kupiłem za śmieszne pieniądze MKII lift koloru prawie czarnego tez 3V6 do roboty zrobiłem już przód została mi do roboty jeszcze skrzynia (  jak bardzo ciepły to trochę szarpie ale wiem jaka jest przyczyna ) skończenie LPG i inne pierdołki czekają piękne felgi na przekładkę na razie mam co robić w nowym a srebrnym jeżdżę sobie ...

No to czekamy na kolejny opis a'la Michała....masz niepowtarzalną szansę na pokazanie "siebie"..

Marek_S

  • Gość
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #246 dnia: Sierpień 13, 2017, 14:15:49 »
Ja nie mam parcia na ekran ale może jakaś fotkę zrobię  ;D   ale ciekawe czy łopatki w mojej AM6 będą działać
« Ostatnia zmiana: Sierpień 13, 2017, 14:29:32 wysłana przez Marek Spychalski »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #247 dnia: Sierpień 13, 2017, 17:58:54 »
Ja nie mam parcia na ekran ale...

Niedługo to napiszesz "rok z moją cepiątką czekającą na poprawki".... :D

Marek_S

  • Gość
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #248 dnia: Sierpień 13, 2017, 20:18:59 »
e tam .. przesadzasz mało mam czasu i tyle a auto mam wiec mnie nie ciśnie aż tak bardzo

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [C5 MkIII] Rok z moją Cepiątką, czyli historia niekoniecznie krótka...
« Odpowiedź #249 dnia: Sierpień 13, 2017, 22:23:13 »
e tam .. przesadzasz

Wyzłośliwiam się... ;D